Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Piszczenie koła + tylna wycieraczka

Topic created · 8 Posts · 2113 Views
  • Witam, dwa problemy w mojej Fabii 1,2 HTP z 2003 roku:

    1. Piszczenie koła - lewe przednie koło piszczy przy hamowaniu, ale również po puszczeniu hamulca - przy małej prędkości słychać że trze w jednym miejscu bo pisk nie jest ciągły tylko pulsacyjny jak akurat koło trafi na to miejsce. Byłem u mechanika - sprawdził zacisk hamulca - nie blokuje się, przeczyścił tarcze, a to dalej piszczy (jakbym jeździł zaporożcem 🙂 <!-- s:) --> ). Może też się z czymś takim spotkaliście?

    2. Tylna wycieraczka - jakiś czas temu ktoś mi urwał tą plastikową osłonkę na śrubę i wylot spryskiwacza - od tego czasu śruba zaczęła rdzewieć, na początku wszystko było ok, później spryskiwacz (który normalnie leje wodę tylko w górę) zaczął "jeździć razem z wycieraczką - teraz chyba rurka doprowadzająca wodę się przerwała bo jak puszczam płyn to mi leci od wewnątrz pod klapą bagażnika. Widziałem że można kupić całą wycieraczkę a zapewne potrzebuję przewód do spryskiwacza + śrubę i nakładkę - nie wiecie gdzie to można dostać? Pióro wycieraczki chodzi ok.

    Z góry dzięki za pomoc.

  • Sprawdz czy to nie w tylnym kole. Dźwieki są zgubne jak sie siedzi w srodku. U mnie tak bylo, slyszalem z przodu, ale ustalo dopiero jak w tyle pogmeralem.

  • [quote="zwirz1"]lewe przednie koło piszczy[/quote]

    Może jak wymieniałeś tarcze lub klocki to kupiłeś jakiś lichy zamiennik i to często jest powodem piszczenia. Jeśli masz oryginalne części to kup zmywacz do hamulców i porządnie zlej zaciski.

  • Oczywiście zakładam , że wszystko dobrze złożyłeś . Przy wymianie klocków czyści się i przedmuchuje zaciski ( bardzo ważna a pomijana rzecz ) . Powodem piszczenia może byś nie odbijający zacisk hamulca inaczej mówiąc klocko trzymacz i to jest najczęstsza przyczyna . Czy tarcza jest gładka , czy ma jakieś " grzbiety " lub duże nierówności ? Jak tak jest to trzeba poczekać aż się dotrą . Druga rzecz czy okładzina klocka miała dokładnie taki sam wymiar jak zdjęta ? Może masz inny lekko wymiar okładziny i wtedy ona wchodzi na miejsce tarczy , które się nie ścierały ( ja wtedy delikatnie ścieram górną i dolną krawędź klocka pod kątem nie uszkadza to klocka a pozwala się szybciej dopasować ) . Ja bym to jeszcze raz rozebrał i obejrzał oba klocki i ich okładziny jeżeli zauważysz jakiś rowek w klocku będzie to oznaczać , że trzeba oblukać tarcze .

  • [quote="zwirz1"]

    1. Piszczenie koła - lewe przednie koło piszczy przy hamowaniu, ale również po puszczeniu hamulca - przy małej prędkości słychać że trze w jednym miejscu bo pisk nie jest ciągły tylko pulsacyjny[/quote]

    Sprawdź temp przednich felg po przejechaniu np. 10km, jeżeli będzie taka sama zacisk jest ok.
    Problem raczej widzę, że kupiłeś jakieś kiepskie zamienniki klocków i stąd piski, a skoro jest to pulsacyjne być może masz nieco skrzywioną tarczę.
    Upewnij się jednak czy to napewno z przodu, z tyłu przy bębnach jest rozpieracz on jeśli sie zatrze potrafi piszczeć.

  • [quote="MirekS"][quote="zwirz1"]

    1. Piszczenie koła - lewe przednie koło piszczy przy hamowaniu, ale również po puszczeniu hamulca - przy małej prędkości słychać że trze w jednym miejscu bo pisk nie jest ciągły tylko pulsacyjny[/quote]

    Sprawdź temp przednich felg po przejechaniu np. 10km, jeżeli będzie taka sama zacisk jest ok.
    Problem raczej widzę, że kupiłeś jakieś kiepskie zamienniki klocków i stąd piski, a skoro jest to pulsacyjne być może masz nieco skrzywioną tarczę.
    Upewnij się jednak czy to napewno z przodu, z tyłu przy bębnach jest rozpieracz on jeśli sie zatrze potrafi piszczeć.[/quote]

    Co jeśli się zatrze rozpieracz? To się jakoś czyści ?

  • Trzeba rozebrać tylnie hamulce, wszystko wyczyścić, rozpieracz rozruszać i nasmarować ale tylko jego, potem wszystko poskładać i będzie cool.

  • Mnie kiedyś wpadł i zklinował się kamyk /taki jaki spypią na jezdnię po naprawach asfaltu/. Objawy podobne. Długo trwało zanim go zlokalizowałem i wydłubałem.

Log in to reply