[F1] Jak sprawdzać przewody elektryczne?

Topic created · 7 Posts · 5345 Views
  • Pytanie z rodzaju " podstawy elektryki. Mam na VAG-u bląd jednego z czujników ale chciałem dokładnie sprawdzić przewody prowadzące od czujnika (4 styki) do ECU. Jak to zrobić dysponując oczywiście miernikiem. I przy okazji drugie pytanie, jak bezpiecznie ściągnąć wtyczkę z przewodami w UCU?

  • [quote="Pyetrek"]jak bezpiecznie ściągnąć wtyczkę z przewodami w UCU?[/quote]
    Daj foto wtyczki.

  • primo - nic na siłę,
    tam są takie zabezpieczenia na wtyczce i jak je odblokujesz to wolnymi ruchami - raz jedna strona raz druga - wtyczka ładnie schodzi. kabel jest dość sztywny i ogranicza manewrowanie, ale da rade.

  • OK. i co dalej ,załóżmy ,że wiem który pin z czujnika połączony jest z odpowiednim pinem w we wtyczce do ECU czy wszystkie cztery kable które idą od czujnika do ECU powinny mieć taki sam opór? Jakie będą wskazania omomierza jeśli jeden z nich będzie miał zwarcie do masy np. po przez przetartą izolację?

  • Czy ktoś jest jeszcze zainteresowany tematem ? To udzielę kilku porad 🙂 <!-- s:) -->

  • Wszystkie porady mile widziane, sokool.

  • Bierzemy miernik uniwersalny( dla obytych wiadomo używamy omomierza) dla laików najlepiej taki , który będzie miał buzer czyli przy zwarciu obu końcówek przyrządu będzie wydawał dzwięk ( koszt ok chyba 20 zł jak nie mniej warto w samochodzie mieć ) czarny przewód przyrządu wkładamy do czarnej "dziurki w przyrządzie opisanej często COM a czerwony do "dziurki" przy której jest symbol litery omega (kolory nie mają teraz znaczenia gdzie , który ale najlepiej jak ktoś od razu nauczy się podłączać dobrze ) . Teraz miernik gotowy do pracy odpinamy klemy lub klemę minusową A K U M U L A T O R A o tym wielu zapomina i później mogą być koszta, następnie wypinamy kable czy to z ecu i czujnika ( rozłączamy z nadajnika i odbiornika u nas w aucie czesto nadajnikiem jest ecu a odbiornikiem jakiś np czujnik ) jeden z kabelków ( tu teraz obojętnie który kolor ) podłączamy np do wtyczki z ECU a drugi do przewodu np w wyjętej wtyczce z czujnika one mają mieć przejście i powinien przyrząd buczeć brzęczeć jak nie brzęczy sprawdzamy czy nie pomyliliśmy kabelków albo sprawdzamy czy na wyświetlaczu miernika nie pojawiły sie jakieś cyfry - te cyfry oznaczają wartość opru co może świadczyć np o naderwanym przewodzie lub nie do końca dobrym styku przeważnie oznaczaja uszkodzenie przewodu lub złe połączenie zaśniedziały np styk . Następnie załóżmy sprawdziliśmy i wszystkie przewody są ciągłe czyli mają przejście należy jeszcze sprawdzić w jednej z wtyczek czy one miedzy soba nie mają zwarcia w tym celu wkladamy jedną końcówkę do 1 pinu i jedziemy druga po sąsiednich pinach nie może być żadnego przejscia jakie kolwiek oznacza awarie i konieczność wymiany np jednej z żył jak nie dwóch . Myślę , że opisałem jasno jak nie to pytać dalej pomogę .

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 13-06-2012, 11:15[/i] ][/size]
    Bierzemy miernik uniwersalny( dla obytych wiadomo używamy omomierza) dla laików najlepiej taki , który będzie miał buzer czyli przy zwarciu obu końcówek przyrządu będzie wydawał dzwięk ( koszt ok chyba 20 zł jak nie mniej warto w samochodzie mieć ) czarny przewód przyrządu wkładamy do czarnej "dziurki w przyrządzie opisanej często COM a czerwony do "dziurki" przy której jest symbol litery omega (kolory nie mają teraz znaczenia gdzie , który ale najlepiej jak ktoś od razu nauczy się podłączać dobrze ) . Teraz miernik gotowy do pracy odpinamy klemy lub klemę minusową A K U M U L A T O R A o tym wielu zapomina i później mogą być koszta, następnie wypinamy kable czy to z ecu i czujnika ( rozłączamy z nadajnika i odbiornika u nas w aucie czesto nadajnikiem jest ecu a odbiornikiem jakiś np czujnik ) jeden z kabelków ( tu teraz obojętnie który kolor ) podłączamy np do wtyczki z ECU a drugi do przewodu np w wyjętej wtyczce z czujnika one mają mieć przejście i powinien przyrząd buczeć brzęczeć jak nie brzęczy sprawdzamy czy nie pomyliliśmy kabelków albo sprawdzamy czy na wyświetlaczu miernika nie pojawiły sie jakieś cyfry - te cyfry oznaczają wartość opru co może świadczyć np o naderwanym przewodzie lub nie do końca dobrym styku przeważnie oznaczaja uszkodzenie przewodu lub złe połączenie zaśniedziały np styk . Następnie załóżmy sprawdziliśmy i wszystkie przewody są ciągłe czyli mają przejście należy jeszcze sprawdzić w jednej z wtyczek czy one miedzy soba nie mają zwarcia w tym celu wkladamy jedną końcówkę do 1 pinu i jedziemy druga po sąsiednich pinach nie może być żadnego przejscia jakie kolwiek oznacza awarie i konieczność wymiany np jednej z żył jak nie dwóch . Myślę , że opisałem jasno jak nie to pytać dalej pomogę .

Log in to reply