[F1] Wskaźnik Benzyny
- 
				
				
				
				
Wszystkie tematy przeczytałem ale żaden nie pasuje do mojego problemu. 
 Witam
 Kupiłem Fabie w sedanie i już wtedy wskaźnik paliwa benzyny pokazywał pół zbiornika
 a teraz pokazuje full.
 Gdy zgasze silnik i wyjmę kluczyki pokazuje full. Wogóle nie reaguje.
 byłem u elektryka który powiedział że pompa jest sprawna itd i że zegary są do wymiany( poziomu paliwa) czyli całość. Nawet jak odłącze od zbiornika kostke to też pokazuje full.
 Podobno jedyne wyjście to zmiana zegarów. W sklepie skody powiedzieli 600zł za nowe (czy to możliwe).
 Na allegro ceny zaczynają sie od 90 do 350zł.
 Może ktoś mi pomóc?
      :zalamany:    :zalamany: <!-- s:zalamany: --> :zalamany:    :zalamany: <!-- s:zalamany: -->
- 
				
				
				
				
prawdopodobnie masz złe zegary i jest problem z "polaryzacją " wskaźnika paliwa (tak chyba się to fachowo nazywa) że jak jest pełny to pokazuje pusty i odwrotnie. 
 albo - zczytaj błędy jakie się pojawiają w komputerze i podaj tutaj, zobaczymy co u ciebie "siedzi" <!-- s;) --> <!-- s;) -->podjedź do ASO i grzecznie poproś żeby podali ci nr zegarów wg VIN-u np, że jesteś zainteresowany  
 i poszukaj na allegro. o taki właśnie numerze.
 potem pozostaje odczytanie PIN-u i przekodowanie.
 operacja nie jest skomplikowana.
 powodzenia.
- 
				
				
				
				
Ale gdy jest pełny czy pusty to i tak pokazuje full. 
 Pojadę do ASO i zobacze co powiedzą.
- 
				
				
				
				
[b]michal2002[/b], Pływak mógł się zawiesić. 
- 
				
				
				
				
Czy jak masz resztkę paliwa w baku to świeci sie rezerwa? Jeśli wskaźnik ani drgnie, nawet po odłączeniu prądu, to na mój gust fizycznie się przyblokował. 
- 
				
				
				
				
Cały czas pokazuje. ostatnio wlałem na pusty bak 25 litrów i nic. 
 Byłem w ASO i nie mogą sie podłączyć bo czegoś tam oni nie mają.
 A może by tak zrobić małą dziure i szpilką ruszyć to by może poszło?
 Nie mam pojęcia co zrobić.
- 
				
				
				
				
[quote="michal2002"] 
 A może by tak zrobić małą dziure i szpilką ruszyć to by może poszło?
 Nie mam pojęcia co zrobić.[/quote]
 Proponuję wyjąć zegary i zobaczyć czy wskazówka się nie zablokowała.
 Operacja nie jest skomplikowana (opisana na forum), trzeba pamiętać aby mieć dwa dodatkowe cieniutkie wkrętaki do podważenia dwóch zatrzasków w górnej części zegarów (tego nie było w opisie na forum)
- 
				
				
				
				
Wydaje mi sie że trzeba wymienić zegary to jest elektryka ciężko skomplikowana.Pozdro. 
- 
				
				
				
				
Zanim się cokolwiek wymieni (czyt. kupi), radziłbym zgodnie z tym co piszą koledzy wyżej najpierw sprawdzić czy nie przyblokowała się wskazówka na zegarach. Nie odpowiedziałeś czy rezerwa się normalnie świeci czy też niereaguje jak wskaźnik. 
- 
				
				
				
				
Gdy Włączę zapłon to rezerwa pali sie kilka sekund wraz z innymi kontrolkami i gaśnie nie zależnie czy pusto czy pełno w baku. 
 Wyciągnołem zegary i tak podejrzewam że ktoś sie nimi bawił bo igła mogła być na powiedzmy full a ktoś wyjoł wskazówke i potem wsadził na zero i mogła sie spalić(raczej na pewno).
 Nawet gdy wsadziłem wskazówkę poprawnie to nie pomogło.
 Już kupiłem zegary o takich samych numerach jak na starych i zastanawiam sie czy jeżeli poprostu sam podmienie zegary czy to wystarczy?
 Chodzi mi o to czy odpale auto ponieważ podobno w zegarach są Immobilizer.
 Wiem może to troche upierdliwe ale moim zdaniem jeżeli coś nie działa to należy naprawić. Poprostu nie lubie maniany.
 Z góry dziękuje
- 
				
				
				
				
[b]michal2002[/b], wymiana zegarów to nie taka prosta sprawa. Musisz mieć odpowiedni kabelek i program właśnie ze względu na immo. Dużo prostszą opcją jest wg. mnie wymiana uszkodzonego "silniczka" wskazówki poziomu paliwa. Jest on przylutowany do płytki czterema nóżkami. Ja mam zegary z anglika. Mógłbym Ci ten element wylutować. Twoim zadaniem byłoby znaleźć fachurę, który Ci to wlutuje wachowo. Co Ty na to? [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-12-2010, 00:39[/i] ][/size] 
 [quote="michal2002"]Byłem w ASO i nie mogą sie podłączyć bo czegoś tam oni nie mają. [/quote]Co to za badziewiarskie ASO ??? 
- 
				
				
				
				
Tak jak wyżej napisałem posiadam już zegary drugie o takich samych numerach jak mają stare z tyłu. 
 Mam skromne pytanie czy sie tak uda czy będą działać zegary poprawnie.
- 
				
				
				
				
Wiem, że temat wiekowy, ale w kwestii przekładania zegarów bez podawania pinu i kodowania immo: [url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106]http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106[/url] 
- 
				
				
				
				
Odgrzeje kotleta... Też mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa, ale polegający na tym, że na zakrętach wskazówka tańczy na wszystkie strony. 
 Np. z prawie połowy poziomu, gdy wjadę w zakręt kładzie się do zera.Dodam, że kontrolka rezerwy działa. Jakieś pomysły ?