[F1] Wskaźnik Benzyny
-
Wszystkie tematy przeczytałem ale żaden nie pasuje do mojego problemu.
Witam
Kupiłem Fabie w sedanie i już wtedy wskaźnik paliwa benzyny pokazywał pół zbiornika
a teraz pokazuje full.
Gdy zgasze silnik i wyjmę kluczyki pokazuje full. Wogóle nie reaguje.
byłem u elektryka który powiedział że pompa jest sprawna itd i że zegary są do wymiany( poziomu paliwa) czyli całość. Nawet jak odłącze od zbiornika kostke to też pokazuje full.
Podobno jedyne wyjście to zmiana zegarów. W sklepie skody powiedzieli 600zł za nowe (czy to możliwe).
Na allegro ceny zaczynają sie od 90 do 350zł.
Może ktoś mi pomóc?
:zalamany: :zalamany: <!-- s:zalamany: --> -
prawdopodobnie masz złe zegary i jest problem z "polaryzacją " wskaźnika paliwa (tak chyba się to fachowo nazywa) że jak jest pełny to pokazuje pusty i odwrotnie.
albo - zczytaj błędy jakie się pojawiają w komputerze i podaj tutaj, zobaczymy co u ciebie "siedzi" <!-- s;) -->podjedź do ASO i grzecznie poproś żeby podali ci nr zegarów wg VIN-u np, że jesteś zainteresowany
i poszukaj na allegro. o taki właśnie numerze.
potem pozostaje odczytanie PIN-u i przekodowanie.
operacja nie jest skomplikowana.
powodzenia. -
Ale gdy jest pełny czy pusty to i tak pokazuje full.
Pojadę do ASO i zobacze co powiedzą. -
[b]michal2002[/b], Pływak mógł się zawiesić.
-
Czy jak masz resztkę paliwa w baku to świeci sie rezerwa? Jeśli wskaźnik ani drgnie, nawet po odłączeniu prądu, to na mój gust fizycznie się przyblokował.
-
Cały czas pokazuje. ostatnio wlałem na pusty bak 25 litrów i nic.
Byłem w ASO i nie mogą sie podłączyć bo czegoś tam oni nie mają.
A może by tak zrobić małą dziure i szpilką ruszyć to by może poszło?
Nie mam pojęcia co zrobić. -
[quote="michal2002"]
A może by tak zrobić małą dziure i szpilką ruszyć to by może poszło?
Nie mam pojęcia co zrobić.[/quote]
Proponuję wyjąć zegary i zobaczyć czy wskazówka się nie zablokowała.
Operacja nie jest skomplikowana (opisana na forum), trzeba pamiętać aby mieć dwa dodatkowe cieniutkie wkrętaki do podważenia dwóch zatrzasków w górnej części zegarów (tego nie było w opisie na forum) -
Wydaje mi sie że trzeba wymienić zegary to jest elektryka ciężko skomplikowana.Pozdro.
-
Zanim się cokolwiek wymieni (czyt. kupi), radziłbym zgodnie z tym co piszą koledzy wyżej najpierw sprawdzić czy nie przyblokowała się wskazówka na zegarach. Nie odpowiedziałeś czy rezerwa się normalnie świeci czy też niereaguje jak wskaźnik.
-
Gdy Włączę zapłon to rezerwa pali sie kilka sekund wraz z innymi kontrolkami i gaśnie nie zależnie czy pusto czy pełno w baku.
Wyciągnołem zegary i tak podejrzewam że ktoś sie nimi bawił bo igła mogła być na powiedzmy full a ktoś wyjoł wskazówke i potem wsadził na zero i mogła sie spalić(raczej na pewno).
Nawet gdy wsadziłem wskazówkę poprawnie to nie pomogło.
Już kupiłem zegary o takich samych numerach jak na starych i zastanawiam sie czy jeżeli poprostu sam podmienie zegary czy to wystarczy?
Chodzi mi o to czy odpale auto ponieważ podobno w zegarach są Immobilizer.
Wiem może to troche upierdliwe ale moim zdaniem jeżeli coś nie działa to należy naprawić. Poprostu nie lubie maniany.
Z góry dziękuje -
[b]michal2002[/b], wymiana zegarów to nie taka prosta sprawa. Musisz mieć odpowiedni kabelek i program właśnie ze względu na immo.
Dużo prostszą opcją jest wg. mnie wymiana uszkodzonego "silniczka" wskazówki poziomu paliwa. Jest on przylutowany do płytki czterema nóżkami. Ja mam zegary z anglika. Mógłbym Ci ten element wylutować. Twoim zadaniem byłoby znaleźć fachurę, który Ci to wlutuje wachowo.
Co Ty na to?
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-12-2010, 00:39[/i] ][/size]
[quote="michal2002"]Byłem w ASO i nie mogą sie podłączyć bo czegoś tam oni nie mają. [/quote]Co to za badziewiarskie ASO ???
-
Tak jak wyżej napisałem posiadam już zegary drugie o takich samych numerach jak mają stare z tyłu.
Mam skromne pytanie czy sie tak uda czy będą działać zegary poprawnie. -
Wiem, że temat wiekowy, ale w kwestii przekładania zegarów bez podawania pinu i kodowania immo:
[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106]http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106[/url]
-
Odgrzeje kotleta...
Też mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa, ale polegający na tym, że na zakrętach wskazówka tańczy na wszystkie strony.
Np. z prawie połowy poziomu, gdy wjadę w zakręt kładzie się do zera.Dodam, że kontrolka rezerwy działa.
Jakieś pomysły ?