Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wskaźnik Benzyny

Topic created · 14 Posts · 4368 Views
  • Wszystkie tematy przeczytałem ale żaden nie pasuje do mojego problemu.
    Witam
    Kupiłem Fabie w sedanie i już wtedy wskaźnik paliwa benzyny pokazywał pół zbiornika
    a teraz pokazuje full.
    Gdy zgasze silnik i wyjmę kluczyki pokazuje full. Wogóle nie reaguje.
    byłem u elektryka który powiedział że pompa jest sprawna itd i że zegary są do wymiany( poziomu paliwa) czyli całość. Nawet jak odłącze od zbiornika kostke to też pokazuje full.
    Podobno jedyne wyjście to zmiana zegarów. W sklepie skody powiedzieli 600zł za nowe (czy to możliwe).
    Na allegro ceny zaczynają sie od 90 do 350zł.
    Może ktoś mi pomóc?
    😞 😞 😞 :zalamany: :zalamany: <!-- s:zalamany: -->

  • prawdopodobnie masz złe zegary i jest problem z "polaryzacją " wskaźnika paliwa (tak chyba się to fachowo nazywa) że jak jest pełny to pokazuje pusty i odwrotnie.
    albo - zczytaj błędy jakie się pojawiają w komputerze i podaj tutaj, zobaczymy co u ciebie "siedzi" 😉 <!-- s;) -->

    podjedź do ASO i grzecznie poproś żeby podali ci nr zegarów wg VIN-u np, że jesteś zainteresowany 😉
    i poszukaj na allegro. o taki właśnie numerze.
    potem pozostaje odczytanie PIN-u i przekodowanie.
    operacja nie jest skomplikowana.
    powodzenia.

  • Ale gdy jest pełny czy pusty to i tak pokazuje full.
    Pojadę do ASO i zobacze co powiedzą.

  • [b]michal2002[/b], Pływak mógł się zawiesić.

  • Czy jak masz resztkę paliwa w baku to świeci sie rezerwa? Jeśli wskaźnik ani drgnie, nawet po odłączeniu prądu, to na mój gust fizycznie się przyblokował.

  • Cały czas pokazuje. ostatnio wlałem na pusty bak 25 litrów i nic.
    Byłem w ASO i nie mogą sie podłączyć bo czegoś tam oni nie mają.
    A może by tak zrobić małą dziure i szpilką ruszyć to by może poszło?
    Nie mam pojęcia co zrobić.

  • [quote="michal2002"]
    A może by tak zrobić małą dziure i szpilką ruszyć to by może poszło?
    Nie mam pojęcia co zrobić.[/quote]
    Proponuję wyjąć zegary i zobaczyć czy wskazówka się nie zablokowała.
    Operacja nie jest skomplikowana (opisana na forum), trzeba pamiętać aby mieć dwa dodatkowe cieniutkie wkrętaki do podważenia dwóch zatrzasków w górnej części zegarów (tego nie było w opisie na forum)

  • Wydaje mi sie że trzeba wymienić zegary to jest elektryka ciężko skomplikowana.Pozdro.

  • Zanim się cokolwiek wymieni (czyt. kupi), radziłbym zgodnie z tym co piszą koledzy wyżej najpierw sprawdzić czy nie przyblokowała się wskazówka na zegarach. Nie odpowiedziałeś czy rezerwa się normalnie świeci czy też niereaguje jak wskaźnik.

  • Gdy Włączę zapłon to rezerwa pali sie kilka sekund wraz z innymi kontrolkami i gaśnie nie zależnie czy pusto czy pełno w baku.
    Wyciągnołem zegary i tak podejrzewam że ktoś sie nimi bawił bo igła mogła być na powiedzmy full a ktoś wyjoł wskazówke i potem wsadził na zero i mogła sie spalić(raczej na pewno).
    Nawet gdy wsadziłem wskazówkę poprawnie to nie pomogło.
    Już kupiłem zegary o takich samych numerach jak na starych i zastanawiam sie czy jeżeli poprostu sam podmienie zegary czy to wystarczy?
    Chodzi mi o to czy odpale auto ponieważ podobno w zegarach są Immobilizer.
    Wiem może to troche upierdliwe ale moim zdaniem jeżeli coś nie działa to należy naprawić. Poprostu nie lubie maniany.
    Z góry dziękuje

  • [b]michal2002[/b], wymiana zegarów to nie taka prosta sprawa. Musisz mieć odpowiedni kabelek i program właśnie ze względu na immo.

    Dużo prostszą opcją jest wg. mnie wymiana uszkodzonego "silniczka" wskazówki poziomu paliwa. Jest on przylutowany do płytki czterema nóżkami. Ja mam zegary z anglika. Mógłbym Ci ten element wylutować. Twoim zadaniem byłoby znaleźć fachurę, który Ci to wlutuje wachowo.

    Co Ty na to?

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-12-2010, 00:39[/i] ][/size]
    [quote="michal2002"]Byłem w ASO i nie mogą sie podłączyć bo czegoś tam oni nie mają. [/quote]

    Co to za badziewiarskie ASO ???

  • Tak jak wyżej napisałem posiadam już zegary drugie o takich samych numerach jak mają stare z tyłu.
    Mam skromne pytanie czy sie tak uda czy będą działać zegary poprawnie.

  • Wiem, że temat wiekowy, ale w kwestii przekładania zegarów bez podawania pinu i kodowania immo:

    [url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106]http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106[/url]

  • Odgrzeje kotleta...

    Też mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa, ale polegający na tym, że na zakrętach wskazówka tańczy na wszystkie strony.
    Np. z prawie połowy poziomu, gdy wjadę w zakręt kładzie się do zera.

    Dodam, że kontrolka rezerwy działa.

    Jakieś pomysły ?

Log in to reply