[F1] Pokrętło dmuchawy nie działa

Topic created · 27 Posts · 32152 Views
  • Witam

    Szukałem na forum, ale nic nie mogę znaleźć co się dzieje z pokrętłem nawiewu.
    Kilka dni temu działał chyba trzeci i czwarty bieg dmuchawy, na chwilę obecną dmucha tylko na czwartym biegu. 😞 <!-- s:( -->

    Czy ktoś z Was ma pomysł co z tym zrobić, co może się z tym dziać, że przestało działać poprawnie?
    Przyznam, że jest to uciążliwe, szczególnie podczas jazdy w deszczu, szyby parują jak się patrzy 😉

    pozdro

  • Odnośnie parowania wymień filtr pyłkowy, co do działania poszczególnych biegów być może przełącznik padł.

  • Udało się zlokalizować problem - przekaźnik wstępny nagrzewnicy, on był sprawcą całego zamieszania. Prosta sprawa do wymiany, ja kupiłem oryginalny i działa( ponoć zamienniki padają momentalnie) w ASO chcieli około 160PLN za sam opornik, a ja kupiłem go za 70 kilka zł, poniżej link, może komuś się przyda

    http://motoplatforma.com/index.php?p3020,opornik-nagrzewnicy-wentylatora-nawiewu-do-kabiny-oryginal-6q0-959-263-a-audi-seat-skoda-vw<!-- m -->
    ps. polecam ten sklep, świetna obsługa, szybka wysyłka, że o cenach nie wspomnę

  • Mam dokładnie ten sam problem , działa mi bieg 3 i 4. Możecie mnie poinformować gdzie jest zlokalizowany ten opornik ??

  • Opornik zlokalizowany jest w tunelu nawiewu zaraz za dmuchawą.
    Ja w swojej fabce wymieniłem sam bezpiecznik termiczny - jego parametry 250V 192 stopnie.
    Koszt - 2zł.

  • [b]junioor[/b], gdzie znajduje sie ten bezpiecznik termiczny i gdzie mozna takowy nabyc :?: <!-- s:?: -->

  • Jak pisałem wcześniej rezystor dmuchawy jest w tunelu zaraz za dmuchawą.
    Żeby go wyciągnąć nie trzeba rozbierać dmuchawy - wystarczy przekręcić rezystor (odblokuje się wtedy) i wyjąć go. Podłączone do niego będzie wtyczka - wydaje mi się, że czteropinowa.
    Bezpiecznik termiczny jest na rezystorze dmuchawy.
    [url=http://img192.imageshack.us/i/rezystorfabia.jpg/][img]http://img192.imageshack.us/img192/760/rezystorfabia.th.jpg[/img][/url] - zaznaczyłem na obrazku.

    Ja go założyłem zaginając końcówki blaszek, do których był zgrzany stary bezpicznik.
    [url=http://img854.imageshack.us/i/rezystorfabia2.jpg/][img]http://img854.imageshack.us/img854/2038/rezystorfabia2.th.jpg[/img][/url]

    Pamiętaj, że jest to bezpicznik termiczny więc nie można go lutować. Cyna topi się w temperaturze około 183 stopni, więc zanim go przylutujesz to bezpiecznik przepali się.

    Kupisz go w sklepie z podzespołami elektronicznymi lub poprostu na allegro.
    Dla przykładu: http://allegro.pl/bezpiecznik-termiczny-10a-192-c-sf188e-promocja-i1528594335.html<!-- m -->

    Powodzenia!

  • dobrac sie do niego od wewnetarz auta czy jak :?: sorry za lamerskie pytania ale jestem zupelnie zielony :dontgetit: <!-- s:dontgetit: -->

  • [b]junioor[/b] mam pytanie. Czy ten bezpiecznik odpowiada za ustawienie temperatury nawiewu czy predkosci dmuchawy? Jak w temacie. Jako że termiczny to zakładam że temperatury ,ale jakby by co to mnie poraw. Ja niestety ma problemy z ustawieniem temp. ( tylko ciepło, zimny brak ustawień pośrednich)

  • [b]Wojtas [/b] - Wszystko masz od środka. Żeby się do niego dostać zdejmujesz schowek i będziesz widział dmuchawę. Jak pójdziesz za głosem rury idącej od dmuchawy w stronę środkowego kokpitu, to po drodze będziesz miał rezystor. Wygląda to jak okrągły korek z gniazdem w które wpięta jest wtyka czteropinowa. Mam nadzieje, że trafisz 😉 <!-- s;) -->

    [b]koko[/b] - bezpiecznik termiczny czyli bezpiecznik przed przegrzaniem. Jako że rezystor dmuchawy osiąga bardzo wysokie temperatury chroniony jest przed przegrzaniem właśnie przez ten bezpiecznik.

    Za prędkość dmuchawy odpowiada rezystor (zdjęcia wyżej), a bezpiecznik to dodatek do rezystora.

    Za regulację temperatury odpowiedzialny jest silniczek - otwórz nowy temat - nie będziemy zaśmiecać tego.

  • OK. Dzieki. O silniczku juz było sporo. Chyba ,że masz jakis prosty patent na ten silniczek to się pochwal, bedę wdzieczny.

  • no to bede mial co robic przez weekend 😞 <!-- s:( -->

  • [quote="koko"]Chyba ,że masz jakis prosty patent na ten silniczek to się pochwal, bedę wdzieczny.[/quote]
    Najprostszy możliwy 🙂 <!-- s:) --> wymienić... Czyli rozebrać pół wnętrza samochodu, odkręcić kawałek stalowej ramy trzymającej kokpit i wymienić... niestety...
    Identyczny silniczek jest w sterowaniu obiegiem powietrza (wewnętrzny / zewnętrzny). Identyczny tzn. wewnątrz mechanizmu silniczki są takie same. Ja podmieniłem je miejscami. Ustawiłem obieg zewnętrzny na stałe, a ciepło zimno mam regulowane. Dużo łatwiej dostać się do obiegu powietrza, żeby z czasem go podmienić niż do tego goownianego ciepłego / zimnego 😞

  • junioor - Aż założyłem konto żeby Ci podziękować! To było właśnie to w moim przypadku, france trudno wyciągnąć bo jest tam mało miejsca, masa kabli, i rura do chłodzenia schowka. Ja musiałem wszystkie porozcinać z trytytek żeby jakoś to wyciągnąć. Bezpiecznik kupiłem na 192 stopnie za 4 zeta 🙂 <!-- s:) -->, kupiłem prewencyjnie dwa.

  • Witam Forumowiczów! Jako "nowy" chciałem się na początku przywitać.

    Moja Fabia 1,9SDI AD2004 + klima

    Chciałem podłączyć się do tematu i spytać czy owy bezpiecznik termiczny jest przyczyną tego, że pokrętło dmuchawy nie działa na biegu pierwszym (2,3 i 4 bieg działają).

    Czy ma ktoś jakieś fotki jak się tam dostać krok po kroku i czy może to mało wprawny człek sam wymienić :niepewny: <!-- s:niepewny: -->

    Dzięki za pomoc. Pzdr!

  • Jak dla mnie to średnio bezpiecznik - jakby działał tylko na 4 tym to myślę że na 100% wtedy pewność - tak mi wygląda z zasady tego działania, ale mogę się mylić, niech się jeszcze ktoś wypowie, ale jako że nie jestem pewien to bezpiecznik można sprawdzić.

    Musisz zdjąć z prawej strony zaślepkę - taką samą za którą z lewej masz schowane bezpieczniki i wykręcić schowek (2 czarne śrubki na dole, 3 na górze), teraz dobrze żebyś miał otwarte drzwi pasażera bo trzeba trzymając schowek delikatnie odciągnąć go w prawo i odpiąć zasilanie od lampki i rurę od chłodzenia schowka.

    Poodcinałem też trytytki żeby mieć lepszy dostęp.

    Na górnej ściance idąc w lewo od dmuchawy zauważysz taki wystający pierdolnik czarny, trzeba od niego odłączyć wtyk i zacząc go wykręcać - on wychodzi po chyba połowie obrotu, ale jest ciasno więc masakra 🙂 <!-- s:) --> Sprawdź sobie jakimś miernikiem czy stary jest zrypany i ewentulnie wymień. Ważne żeby tak jak pisali nie lutować - ja stary odciąłem cążkami i nóżki nowego poobwijałem i zacisnąłem kombinerkami w miejscu starego.

  • Witam.... Mam problem z nawiewem .....Ostatnio przestała mi pracować dmuchawa na biegach 1.2.3 noi dopiero na czwartym zaczyna działać 😞 .Natomiast klimatyzacja na biegach od 1 do 3 włącza się a jak przełączę na czwórkę to klima się wyłącza ....Proszę o poradę...z góry dziękuję 🙂 <!-- s:) -->

  • junioor podziekowania za fachowy instruktarz w temacie wymiany omawianego opornika-a tak na marginesie polecany przez ciebie sklep netowy z Cieszyna( a przynajmniej polecany na forum) w dalszym ciagu oferuje ten opornik wraz z calym modulem, z ok 60 zl wraz z kosztami przesylki. pozdrawiam i wielkie dzieki, arturroo

  • W mojej fabce tez mam z tym problem, z tym ze u mnie to wyglada na uszkodzenie tego panelu od regulacji sily nawiewu. Jezeli chodzi o pokrętło regulacji temperatury oraz kierunku nawiewu jest ok ale pokretlo od siły nawiewu obraca sie 360 stopni do okoła a nawiew uruchamia sie przy wcisnieciu(jak guzika) pokretla i po puszczeniu przestaje wiac( w sumie dotykowy nawiew fajna sprawa 😛 ), dziala tylko na 4 biegu w ten sposob. Co i raz jak sie tym pobawie, poobkrecam i powciskam to mi sie zmienia raz wieje z predkoscia pierwszego biegu raz z predkoscia czwartego biego. a raz 2 albo 3 wiec watpie by to byl rezystor, ale jednak do sprawdzenia. W warsztacie powiedzieli mi ze ta przyjemnosc wymiany sterownika pokretel(czyli ta pułeczka z pokretłami) kosztuje 800 zl(nie w ASO), cena taka z uwagi na to ze moze to byc tylko czesc oryginalna 🙂 Co o tym myslicie ? 🙂 <!-- s:) -->

  • Oook tak tey robie [b]Anubis[/b] 😄 <!-- s:D -->

    http://allegro.pl/skoda-fabia-1-4-mpi-00r-panel-sterowania-nawiewem-i2303561609.html

    Załózmy wybiore ten, od czego sa te druciki z tylu ?

Log in to reply