Witam!
F1 z 2003r., silnik 1,4 16V model silnikowy BBY. Klima półautomatyczna. Ostatnio zauważyłem, że przy osiągnięciu wysokiej temperatury (około połowy skali na wyświetlaczu analogowym lub troszkę powyżej) na krótko, tzn. na około 30sek. włącza się wentylator chłodnicy (duży wiatrak). Pochodzi te 30 sek. i wyłącza się. Przy tym klima jest wyłączona. Wskazówka na wyświetlaczu temp. właściwie nie zmienia położenia. Wentylator włącza się zbyt często i na krótko. Spod włącznika termicznego wentylatora po lewej stronie chłodnicy cieknie płyn chłodniczy. Czy w F1 z tego roku jest tylko ten jeden włącznik wentylatora w bloku chłodnicy po stronie lewej ( nad gumowym wężem odprowadzającym płyn z chłodnicy patrząc z wnętrza auta), czy jeszcze jakiś? Co może być przyczyną? Czy ktoś miał podobny problem?
paffcio2 (@paffcio2)
Informacje o paffcio2
Najlepsze posty napisane przez paffcio2
Najnowszy post utworzony przez paffcio2
-
-
Dzięki za odpowiedź <!-- s:) --> Nie wiem czy nie powinien być bliżej termostatu, czyli jak mi się zdaje na 2gim i 3cim zdjęciu od dołu zaznaczony na niebiesko a termostat na czerwono? Proszę jeszcze o jakieś sugestie...
-
Witam forumowiczów!
Posiadam Fabię z 2003r. 1,4 16V, model silnikowy BBY.
Od kilku miesięcy pojawiły się trudności z uruchomieniem silnika, wtedy gdy nie jest całkowicie zimny. Gdy jest zimy "zapala o raz". Gdy jest nagrzany bywa, że kilka razy kręcę i bardzo trudno za 4tym, 5tym razem zapala. Obroty nie falują. Okresowo zapala się żółta kontrolka check engine, z tym że nie ma to związku z możliwością uruchomienia silnika. Auto było gdy pojawiły się objawy u mechanika, po podpięciu do kompa pojawił się błąd sondy lambda. Błąd skasował, wyczyścił przepustnicę, ustawił. Problem jednak nie zniknął. Natomiast zauważyłem, że wskzaówka od temperatury silnika nie działa jak powinna, tzn. albo nie pokazuje że silnik się już zagrzał i po długiej jeździe wskazuje jakieś 75-80st. (ale czasami jest o.k. 90st), albo co zauważyłem ostatnio, gdy silnik jest już ciepły przy próbie uruchomienia ani drgnie (wtedy auto nie zapala). Kilka razy przekręcałem kluczyk w pozycję start nie ruszając rozrusznikiem aż w końcu wskazówka temp. silnika zaczęła pokazywać jakąś temp., wtedy silnik odpalił bez problemu.
Myślę, że może to być czujnik temperatury cieczy chłodzącej.Proszę o jakiś manual jak wymienić ten czujnik, najlepiej krok po kroku, bo jestem w tych tematach zielony. Podobno siedzi sobie w obudowie termostatu, tak? Ale nie wiem gdzie to u mnie jest.
Wklejam zdjątko, nawet kilka, bo nie wiem gdzie to jest.
Było już tu: http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=1449&start=0<!-- m -->
no ale u mnie to wygląda inaczej, proszę o pomoc!
[url=http://www6.zippyshare.com/v/9880222/file.html][img]http://www6.zippyshare.com/scaled/9880222/file.html[/img][/url][url=http://www6.zippyshare.com/v/7699092/file.html][img]http://www6.zippyshare.com/scaled/7699092/file.html[/img][/url]
[url=http://www6.zippyshare.com/v/39574376/file.html][img]http://www6.zippyshare.com/scaled/39574376/file.html[/img][/url]
[url=http://www6.zippyshare.com/v/71099986/file.html][img]http://www6.zippyshare.com/scaled/71099986/file.html[/img][/url]
[url=http://www6.zippyshare.com/v/7699092/file.html][img]http://www6.zippyshare.com/scaled/7699092/file.html[/img][/url]
Dzięki za pomoc!
I smaczek na koniec: w ASO diagnostyka 150, czujnik 120 + robota -
Witam forumowiczów!
Posiadam Fabię z 2003r. 1,4 16V, model silnikowy BBY.
Od kilku miesięcy pojawiły się trudności z uruchomieniem silnika, wtedy gdy nie jest całkowicie zimny. Gdy jest zimy "zapala o raz". Gdy jest nagrzany bywa, że kilka razy kręcę i bardzo trudno za 4tym, 5tym razem zapala. Obroty nie falują. Okresowo zapala się żółta kontrolka check engine, z tym że nie ma to związku z możliwością uruchomienia silnika. Auto było gdy pojawiły się objawy u mechanika, po podpięciu do kompa pojawił się błąd sondy lambda. Błąd skasował, wyczyścił przepustnicę, ustawił. Problem jednak nie zniknął. Natomiast zauważyłem, że wskzaówka od temperatury silnika nie działa jak powinna, tzn. albo nie pokazuje że silnik się już zagrzał i po długiej jeździe wskazuje jakieś 75-80st. (ale czasami jest o.k. 90st), albo co zauważyłem ostatnio, gdy silnik jest już ciepły przy próbie uruchomienia ani drgnie (wtedy auto nie zapala). Kilka razy przekręcałem kluczyk w pozycję start nie ruszając rozrusznikiem aż w końcu wskazówka temp. silnika zaczęła pokazywać jakąś temp., wtedy silnik odpalił bez problemu.
Myślę, że może to być czujnik temperatury cieczy chłodzącej.Proszę o jakiś manual jak wymienić ten czujnik, najlepiej krok po kroku, bo jestem w tych tematach zielony. Podobno siedzi sobie w obudowie termostatu, tak? Ale nie wiem gdzie to u mnie jest.
Wklejam zdjątko, nawet kilka, bo nie wiem gdzie to jest.
Było już tu: http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=1449&start=0<!-- m -->
no ale u mnie to wygląda inaczej, proszę o pomoc!
[url=http://www6.zippyshare.com/v/9880222/file.html][img]http://www6.zippyshare.com/scaled/9880222/file.html[/img][/url][url=http://www6.zippyshare.com/v/7699092/file.html][img]http://www6.zippyshare.com/scaled/7699092/file.html[/img][/url]
[url=http://www6.zippyshare.com/v/39574376/file.html][img]http://www6.zippyshare.com/scaled/39574376/file.html[/img][/url]
[url=http://www6.zippyshare.com/v/71099986/file.html][img]http://www6.zippyshare.com/scaled/71099986/file.html[/img][/url]
[url=http://www6.zippyshare.com/v/7699092/file.html][img]http://www6.zippyshare.com/scaled/7699092/file.html[/img][/url]
Nie mam pojęcia gdzie to jest.
Dzięki za pomoc.
I smaczek na koniec: w ASO diagnostyka 150, czujnik 120 + robota -
Witam Forumowiczów! Jako "nowy" chciałem się na początku przywitać.
Moja Fabia 1,9SDI AD2004 + klima
Chciałem podłączyć się do tematu i spytać czy owy bezpiecznik termiczny jest przyczyną tego, że pokrętło dmuchawy nie działa na biegu pierwszym (2,3 i 4 bieg działają).
Czy ma ktoś jakieś fotki jak się tam dostać krok po kroku i czy może to mało wprawny człek sam wymienić :niepewny: <!-- s:niepewny: -->
Dzięki za pomoc. Pzdr!