Tak więc,
Zapewne, jeżeli chcesz wymieniać czujnik prędkości pojazdu, licznik nie wskazuje jak szybko jedziesz...
Sprawdziłbym najpierw wiązkę...
Chyba, że masz zdiagnozowane uszkodzenie czujnika to znajduje się on od góry skrzyni biegów - pod filtrem powietrza.
W necie jest sporo czujników, ale nie daj się nabrać (ja się nabrałem...). W cenie czujnika możesz kupić zaślepkę miejsca, w którym powinien być czujnik...
Miejsce montażu i wygląda mniej więcej tak (skrzynia od POLO)
[img]http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/47/62/47/1547624761[/img]
junioor (@junioor)
Informacje o junioor
Najlepsze posty napisane przez junioor
Najnowszy post utworzony przez junioor
-
-
Kurde... [b]MAREK FABIA[/b] odpowiedział - myślę - temat jeszcze ciepły - wykażę się A tutaj trzy zimy minęło... Dodatkowo [b]kapi[/b] też zagadał <!-- s:) --> totalnie nie zwróciłem uwagi na datę założenia postu.
Nie można zamykać takich tematów? Bo to rzeczywiście mija się z celem... -
Kabelek OP-COM pasuje do Opla/Vauxhalla/Saaba. Do skody masz kable z serii VAG.
-
Chłopaki <!-- s:) -->
Samochód pracuje do momentu kiedy ma prąd, co nie? Jeżeli świeci się kontrolka ładowania tzn., że alternator się popsiuł Wspomaganie jest elektryczno-hydrauliczne, więc jeżeli brakuje prądu to pompa wspomagania nie będzie działać. Spróbuj zdjąć klemy przy działającym silniku - wspomaganie zaraz się wyłącza a reszta szopek? Brak prądu?Ja uważam, że jest to problem tylko z alternatorem. Być może nie dokręcili kabli do alternatora? Może przy uderzeniu uszkodził się - z zewnątrz uszkodzenie nie widoczne, a w środku coś się działo, aż się zadziało? Z tego co wiem, potrafi też pęknąć obudowa alternatora.
Napisz więcej szczegółów już po oględzinach. -
Ja stawiam, że padła Ci (pada) tzw. wsad immo w liczniku.
Podobno można go zaprogramować ponownie i wszystko wraca do normy.
Jeżeli nie to wymiana licznika. Problemem jest później immo (masz go w komputerze, liczniku i kluczyku), który komunikuje się na podstawie kodu pin. Jak zmienisz sam licznik, to będziesz miał inny kod pin i koło się zamyka - czyli nadal nie działa immo.
Musisz trafić na dobrego elektryka, który zajmuje się programowaniem lub poprostu zmienić komplet (komputer, licznik, pestki immo w kluczykach).
Taki zestaw na allegro kosztuje około 450zł + wysyłka.
powodzenia! -
U mnie raz rozładowało aku. W moim przypadku problemem było/jest podświetlenie przy regulacji dmuchawy i ogrzewania. Po zamknięciu samochodu (pogasiłem wszystko) zapalone zostało tylko to podświetlenie. W dzień niewidoczne, ale w nocy już tak - w ten sposób znalazłem przyczynę.
Nie wiem czemu, ale rozwiązanie jest dość proste. Odpalenie samochodu na chwilkę... ponowne zamknięcie i - TADAM! nic się nie świeci.
Dzieje się to każdorazowo po podłączeniu autka do VAGa.
Totalnie nie wiem czemu tak się dzieje, ale pomaga to dość proste rozwiązanie <!-- s:) --> -
Niestety nie...
Problem jest następujący.
Liczniki z numerem fabrycznym 6Y0 919 xxx x potrafią pobierać prędkość pojazdu tylko przez czujnik prędkości zamontowany w skrzyni. Jedyne co mogę przeprogramować to ilość impulsów/km, która różni się w zależności jaki silnik jest zamontowany (wszystko pięknie napisane na Twoim zdjęciu). Liczniki te montowane były do końca 2002 roku (z tego co ja wiem)
Liczniki z numerem fabrycznym 6Y0 920 xxx x potrafią pobierać prędkość pojazdu z ABSu - nie da się nic z tym zmienić. ABS to ABS bez względu na silnik jaki jest zamontowany. Liczniki te montowane były od 2003 roku.
Ja mam licznik z 2001 roku (oznaczenia 919), a samochód jest z 2003 roku. Dołożenie czujnika prędkości w skrzyni nic nie pomogło, tylko dlatego, że przewody od tego czujnika są zaślepione (bez wtyczki) na wysokości układu kierowniczego <!-- s:) --> Od strony skrzyni jest normalnie wtyczka...
Już nie wnikam - zmieniam licznik na 6Y0 920 xxx.może opis się przyda
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 22-04-2011, 12:55[/i] ][/size]
Tak jak pisałem wyżej - wszystko działa Potwierdziła się moja teoria rozpisana wcześniej.Temat zamykamy!
Dzięki za zainteresowanie -
[b]kapi [/b] dzięki.
Nie było tego wcześniej... teraz już widzę będę programował <!-- s:) --> -
[quote="kapi"]można przeprogramować [/quote]
kapi - wiem, że można przeprogramować... Pytanie brzmi jak?
Może masz wartości do konkretnych ustawień?
Wiem, że każdy element komunikujący się z komputerem / modułem komfortu itd. posiada wartość, która wprogramowujesz. Jeżeli coś ma przydzieloną wartość 1, druga rzecz 2 a trzecia 4 i masz wszystkie zamontowane to sumujesz ich wartości i w tym przypadku wprogramowujesz 7 - komputer wie co to jest.
Jakbyś znalazł te kody będę wdzięczny. -
Raczej jest, ale podobno potrafi się zawiesić - przez co nie można się podpiąć.
Wystarczy zdjąć klemy, zewrzeć ze sobą (coś ala reset) założyć i spróbować ponownie się połączyć.
Powinno pomóc.