Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wahania obrotów na LPG

Temat utworzony · 15 Posty · 9901 Wyświetlenia
  • Źle wyregulowana instalacja gazowa.

  • JA w mojej Skodzie mam podobnie tylko, że ja nieposiadam instalacji gazowej. Dokładniej przy rozgrzanym silniku stojąs np. na światłach czuje się jak silnik szarpie aż czuć to na całym samochodzie. Wserwisie powiedzieli mi że to jest taka przypadłość tych silników. NIe wiem czy to prawda, czy w waszych Skodach z silnikiem 1,4 68KM tez tak jest????

  • Wg mnie te silniki różnią się nieco. Model 68KM jest to twór Skody bazuje na silniki 1,3 68KM z Felicii, a model o mocy 60KM to dziecko VW. Tak słyszałem.

  • [quote="woytek13"]Wg mnie te silniki różnią się nieco. Model 68KM jest to twór Skody bazuje na silniki 1,3 68KM z Felicii, a model o mocy 60KM to dziecko VW. Tak słyszałem.[/quote]

    Oba silniki bazują na 1,3 z felicji, powiem więcej, konstrukcja tych silników pamięta skodę 100 MB.

  • [quote="Paweł Kaczanowski"]Przy okazji pytania o wahania obrotów, mam podobne.
    Tylko w moim przypadku na gazie silnik pracuje idealnie natomiast na benzynie na wolnych obrotach okresowo faluje w zakresie od 500 do ok 750 rpm.
    Nowe świece, sonda nie wykazuje błędów, przepustnica wyczyszczona, osuszona wiązka silnika i jak dotąd nikt nie potrafi znaleźć przyczyny.
    Jeśli ktoś zetknął się z podobnym przypadkiem będę wdzięczny za info.
    Pozdrawiam.[/quote]

    Być może uszkodzona listwa zapłonowa.

  • [quote="woytek13"]JA w mojej Skodzie mam podobnie tylko, że ja nieposiadam instalacji gazowej. Dokładniej przy rozgrzanym silniku stojąs np. na światłach czuje się jak silnik szarpie aż czuć to na całym samochodzie. Wserwisie powiedzieli mi że to jest taka przypadłość tych silników. NIe wiem czy to prawda, czy w waszych Skodach z silnikiem 1,4 68KM tez tak jest????[/quote]

    Serwisów niesłuchaj w tych silnikach nie ma takiej przypadłości, wyczyść przepustnicę, skasuj błędy z vaga i powinno być wszystko oki.

  • [quote="PABLO"]Już wszystko jasne. Podobno pękł jeden z gumowych przewodów doprowadzających gaz do wtryskiwacza. Jeden z kierowników serwisu stwierdził, że to wynik m.in. drgań silnika (troche to dziwne bo samochód ma przejachane niecałe 5000 km).
    Pomijając ten fakt na razie jest wszystko w porządku.[/quote]

    dobrze ze sie wszystko wyjasnilo 😄 .. ale powiem ze troche to dziwne z tymi drganiami .. przeciez to nie fiat 126 :evil: <!-- s:evil: -->

  • Wg instrukcji za wolne obroty odpowiada komputer i powinny zawierać się od 730 do 850 na min. A za wahanie odpowiadają m.in. brudne (od nagaru): przepustnica, silnik krokowy recyrulacji spalin no i przede wszystkim sonda w kolektorze dolotowym, mierząca i regulująca skład mieszanki. A tak naprawde to czyste i sprawdzone paliwo zapewnia bezawaryjną pracę silnika.

  • [quote="PIO69"]"Najśmieszniejszy" jest brak jednej oficjalnej normy dotyczącej składu gazu....
    Więc qtasy robia co chcą a my się męczymy.GRRR[/quote]

    Dlatego najlepiej tankować w jednym sprawdzonym miejscu 😉

  • U mnie czyszczenie przepustnicy trochę pomogło, ale nie udało się do konca zlikwidować tego problemu. Być może trzeba coś jeszcze zrobić. Czy możliwe, że to troche zużyte poduszki pod silnikiem są tego przyczyną?

  • [quote="TomekP"]Czy możliwe, że to troche zużyte poduszki pod silnikiem są tego przyczyną?[/quote] Poduszki mogą być jedynie przyczyną przenoszenia drgań na nadwozie, ewentualnie w cięższych przypadkach stukania, na pracę silnika poduszki nie mają żadnego wpływu.

  • Odkręć przepustnicę (4 śruby) kup nową uszczelkę Allegro 12 zł ,serwis 25, benzynę ekstrakcyjną i stare prześcieradło 🙂 <!-- s:) -->,czyść dokładnie aż czarny nagar ustąpi ,wymień filtr powietrza i przeczyść cały tor dolotu powietrza do silnika (plastikowa obudowa), warto też wyjąć czujnik podciśnienia i temperatury (przez niektórych zwany sondą kolektora)przeczyścić delikatnie szmatką i psyknąć lekko sprężonym powietrzem. Potem masz dwa warianty albo komputerowa adaptacja przepustnicy dobrze opisana gdzieś na tym forum ,albo lekkie szarpanie w czasie przyspieszania do czasu gdy sterownik silnika dobierze odpowiednie kąty otwarcia przepustnicy.

  • Odnośnie adaptacji przepustnicy:

    "Przebieg adaptacji (dopasowania) odbywa się:

    • poprzez wywołanie po włączeniu zapłonu nastaw podstawowych (funkcja 04) i wyświetlanej grupy 060
    • automatycznie, gdy zapłon zostanie włączony conajmniej na 6 sekund bez włączania rozrusznika i naciskania pedału przyspieszenia a sterownik silnika rozpozna "potrzebę adaptacji". (W tym przypadku nie widać jednak, czy dopasowanie przebiegło pomyślnie, czy nie). Potrzeba adaptacji zostanie rozpoznana, gdy zapamiętane wartości napięć czujników kątowych nie będą się zgadzać z odpowiednią dokładnością z aktualnie mierzonymi wartościami"

    Co wyjaśnia, dlaczego u niektórych trzeba użyć VAGa, a u innych reguluje się samo.


    Wracając do tematu LPG - nie chcąc zakładać nowego wątku zapytuję tutaj: czy przy zakładaniu/przeglądzie gazu komukolwiek z Was gazownik robił regulację w czasie jazdy?
    http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/materialy_reklamowe/podstawy_montazu_cz4.pdf<!-- m -->

  • pisałem wyżej ale nie byłe zarejestrowany. teraz jestem uzytkownikiem forum witam wszystkich i prosiłbym o rade co, gdzie i jak z tym problemem zrobić

    Mam podobny problem jaki był poruszany na początku. A mianowicie na biegu jałowym moja fabka schodzi poniżej 1000 obrotów szarpie całym autem mam założoną instalacje LPG.Świece są wymienione wyregulowany tez został, przepustnice wyczyściłem, nawet po ciemku sprawdzalem czy czasem iskry na przewodach nie przeskakuja i tez nic. nie mam pojęcia co jeszcze może byc pryczyna 😞 <!-- s:( --> prosze o jakąś pomoc

  • [quote="une2316"]
    Mam podobny problem jaki był poruszany na początku. ...[/quote]

    A tak przyziemnie - filtry kiedy wymieniałeś?
    Od kiedy zaczęło się szarpanie?
    Jaki masz reduktor?