Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Temat utworzony · 618 Posty · 145941 Wyświetlenia
  • Prawie wszyscy mechanicy których miałam okazję odwiedzić, więcej zaszkodzili niż naprawili..a kasę zabrali :kwasny: <!-- s:kwasny: -->

  • No i dzisiaj znowu problemy ze skręcaniem przy mocnym hamowaniu.
    Teraz jednak widać mokrą osłonę pod silnikiem w okolicach maglownicy i to tamtędy ucieka mi płyn (najwięcej pewnie przy mocnym hamowaniu i skręcaniu).

    Tymczasowe rozwiązanie (podobnie jak wcześniej) - dolewka ok. 200ml płynu - na kilka miesięcy znowu spokój i mam czas na permanentną naprawę.

    Szukam jakiejś maglownicy lub informacji czy da się je regenerować (wymiana uszczelek?).

  • Witam wszystkich,

    Mam problem ze wspomaganiem- posiadam Skode Fabie 2001 r. 1.9 TDI i po ostatniej kolizji cieknie mi z pompy wspomagania. I mam parę pytań z tym związanych:

    1. co będzie bardziej opłacalne: kupić używaną pompę na allegro czy lepiej ją zregenerować??
    2. jakie dokładnie będzie oznaczenie tej pompy?? bo niestety nie mam kabla i dostępu do komputera
    3. czy ktoś może powiedzieć coś na temat firmy: http://www.bba-reman.com/<!-- m --> - niby dają gwarancję dożywotnią, ale interesuje mnie czy regeneracja ma sens- miał ktoś jakieś doświadczenia z tym??

    Z góry dziękuje za pomoc

  • Witam, od roku jeżdżę z nową "używaną" pompą. Długo wszystko było ok, ale z pół roku temu ześwirowała mi tylna wycieraczka, nie chciała się wyłączyć, aż się połamała, a ja wyjąłem bezpiecznik. Jakiś miesiąc temu ześwirowała pompa, obroty świrują do tego stopnia, że można je wyczuć na kierownicy, cała elektryka w jej tango wariowała, aż dziś doczekałem się od tego migania świateł spalenia prawej żarówki H7. Prawie dwa lata temu elektrycy połatali mi wiązkę elektryczną. Myślicie, że to znowu ona daje o sobie znać czy może wystarczy podziałać coś w vagu? Dodam, że po około 30min problem ustaje tj. zapala się kontrolka, a pompa przechodzi w coś jakby tryb awaryjny. Tzn działa, ale dużo słabiej, a światła nie migają. Dlatego zastanawiam się czy by może dało się na stałe ustawić wolniejsze obroty pompy vagiem?? 🙂 <!-- s:) -->

    Pozdrawiam 🙂

  • Zamierzam wypowiedzieć wojnę wspomaganiu 😄 <!-- s:D -->
    Wiem jaka mam pompę (trw) i ile ona kosztuje ok 600zł
    Wiem ile kosztuje czujnik skrętu ok 300
    ale jak by problemem była wiązka to ile to kosztuje i jak tego szukać??

    Po za tym czy jeżeli naprawię ten cały bałagan to czy są jakieś przeciw wskazania aby problem się nie pojawił ponownie ??
    I co jeżeli okaże się że po 4 miesiącach pompa wysiądzie (gwarancja 24m) to co auto miesiąc w warsztacie ??

    :mad:

  • Witam.
    Mianowicie w mojej fabii tez mam defekt z wspomaganiem kierownicy a dokladnie kontrolka zadna sie nie pojawia tylko wspomaganie raz chodzi ciezko a po chwilu normalnie.

    Ma ktos jakas propozycje od czego zaczac?

  • U mnie było to samo w czsie jazdy zapalałasię kontrolka ale wspomaganie chodziło po wyłączeniu zapłonu i pomownym uruchomieniu gasła do rego pompa cały czas ciężko chałasowała ,aż migały swiatła takie było obciażenie , myślałem że to czujnik skrętu a nie jest tani regenerowany koło 500zł na wymiane (twi). Po podłączeniu do kompa okazało , że był błąd (sporadyczny plus do masy) po skasowaniu pompa przestała cięzko chodzić i się polepszyło zobzcze jak długo. :oczami: <!-- s:oczami: -->

  • Panowie a wiec tak dzis pojechalem do wulkanizatora i zmienilem przednie kapcie na nowe zimy i zlecilem tez geometrie dla tego iz stare byly strasznie zjechane od srodka az do zera i ku mojemu zdziwieniu wspomaganie zaczelo normalnie dzialac jak reka odjol i wspomne ze kola mialy straszny odchyl od normy za nim zrobilem geometrie.

    Czy to moglo miec wplyw na wspomaganie??

  • Pisałem że się polepszyło, lecz na jakiś czas, lepiej jest po skasowania błędów. Błąd to 816 wynika, że to jednak czujnik. Możliwe że po ustawieniu zbieżności się poprawiło bo może kierownica jest prosto, bo u mnie jakby uciekała w lewo, lecz nie jestem pewien na 100%. :niepewny: <!-- s:niepewny: -->

  • Dzisiaj podczas regeneracji lamp mialem dojscie do korka od wspomagania i z ciekawosci otwarlem zeby sprawdzic poziom a tam susza bylo doslownie na dnie, a wiec szybko w drugie auto podjechalem do sklepu i zakupilem liter zielonego plynu do wspomagania za jedyne 14,80 euro i dolewalem ze weszlo 0,5 litra a wiec sporo poziom sie poprawil byl wlasciwy po zmontowaniu swiatel oraz zamontowaniu akumulatora odpaliłem auto w celu sprawdzenia czy wszystko jest ok kierownica zaczela lekko chodzic i jest ok zadne kontrolki sie nie pala. jak sprawdze dokladnie czy jest ok dam znac. polecam wszystkim sprawdzenie poziomu. pozdrawiam 🙂 <!-- s:) -->

  • Ktoś kiedyś pisał, że w pompach TRW wysiadają tranzystory ,dodaję foty na jednej są widoczne "jakieś chyba tranzystory " dociśnięte blaszkami ,czy o te elementy chodzi ?możecie podpowiedzieć?
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7177ca188a18a139.html<!-- m -->
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab0297893b6d9a74.html

  • Na tym drugim zdjęciu go widać.
    Jak już to masz tak rozebrane to sprawdź jeszcze te kondensatory.
    Na elektrodzie podawali symbole zarówno tranzystorów jak i kondensatorow a ja te pierwsze kupiłem w TME.
    Pamiętam że za 3 szt ok. 40zł dałem.

  • Witam. Mam problem ze wspomaganie w mojej skodzie. Jest ona z 2001 roku 1.4 mpi. Problem polega na tym, że wpomaganie zeczeło wydawac dziwny dzwięk jak na filmiku, który znalazłem w sieci https://www.youtube.com/watch?v=8Oxr4gUEg-o<!-- m --> odrazu zaznaczam, że wszystko działa ale niepokoi mnie ten dzwiek a w zasadzie takie bzyczenie. Wszystko zaczęło sie po wyjeciu czyjnika kąta skrętu który wyciagałem na podmianke żeby spradzić czy u znajomego popsuł sie własnie ten czujnik. Okazało sie ze u niego jest inny i wsadziłem czujnik na swoje miejsce. Czy ma ktoś jakis pomysł co mogło się stać i co z tym teraz zrobić?

  • Hej, próbowałem przedrzeć sie przez 42 strony postów o wspomaganiu, ale poległem na 8mej...
    Ostatnio przy skręcaniu przy małej prędkości i w miejscu, słychać jakby chrobotanie (nie wiem jak to inaczej nazwac-moze uda mi sie nagrac) ze wspomagania/układu kierowniczego. Innych objaw nie ma, wspomaganie dziala poprawnie.
    Czy ktoś sie z spotkał z czymś takim?

  • Sprawdź poziom płynu na pompie. Od tego bym zaczął.
    No i czy nie ma wycieków i czy czujnik skrętu jest suchy.

  • Klubowicze moi drodzy.
    Czy montował ktoś wspomaganie do F1 w wersji Basic?

    Mam wszystkie części z innego auta o przebiegu 1200 km. Z tego co patrzyłem to wystarczy podpiąć zasilanie, czujnik skrętu oraz sygnał z czujnika prędkości i szynę CAN( 2 przewody). Jak to uruchomić, żeby to działało. Z mechaniką sobie poradzę. Jakim interfejsem i jakim programem to zrobić oraz co pozmieniać w poszczególnych blokach?

    Aktualnie zestaw nie jest zamontowany. Mogę uruchomić na stole obok auta w razie czego.

  • Witam, Panowie sprawdziłem dziś auto VCDS i wyszły mi dwa błędy:

    566 Praca układu wspomagania kierownicy Usterka mechaniczna
    1288 Zacisk 30 układu wspomagania kierownicy Przerwa w obwodzie

    Od czego zacząć szukać przyczyny?

  • [quote="orion1987"]Od czego zacząć szukać przyczyny?[/quote]
    Witaj, a jakie temu towarzyszą objawy? Przestało Ci wspomaganie działać?

  • Tak, dokładnie nie mam wspomagania

    Prosze o porady od czego zacząć

    Tak, wspomaganie nie działa i świeci się kontrolka wspomagania, wykaz z bloków 1 i 2:

    1. electrical system= 8,34V, pump motor voltage =0, control module temperature - 70 stopni, pump motor status = OFF
    2. Staeering = 0, Pump motor speed specified = 1254 obr/min, actual =0, pump motor voltage = 0
  • Wg tego co napisane - pompa umarła i należało by od tego zacząć.

    tapatalk