Witaj na forum Fabia Club Polska

Przeskoczył łańcuch 1.2 HTP

Temat utworzony · 34 Posty · 3306 Wyświetlenia
  • Poprostu tragedia ...
    Łańcuch przeskoczył , pogięte dwa tłoki nie wiadomo co z głowicą.
    Poprostu ubaw po pachy..... :wsciekly: <!-- s:wsciekly: -->
    Zna ktoś jakie to mogą być koszty?????
    Podobnież wina oleju silnikowego a był wlany Castrol parametrów nie pamiętam ale wiem ze skoda wlała półsyntetyk.
    Poleciałem na toruńskiej na maxa 165 km/h po wyłączeniu silnika już nieodpalił.
    Co wy na to ???

  • oj!
    Za szybko Panie:)

  • Jakie tam za szybko... 😉 <!-- s;) -->
    Sprawdziłem tylko ile to pójdzie, i byłem zszokowany ze aż tyle. Fabrycznie jest do 160 km/h
    O 5 więcej to już dobrze, ale niestety to była główna przyczyna....
    ....żeby nie ten olej.... 😕

  • Prędkość nie była przyczyną, jest to bolączka tych silników i jedynym rozwiązaniem jest nie kupować go i tyle.
    Co remontu to nie wiem czy jest sens jak poszło więcej niż rozrząd, lepiej rozejrzyj się za anglikiem z udokumentowanym małym przebiegiem.

  • właśnie dzwonił do mnie mój znajomy mechanik, niestety szlak trafił i głowicę. Ja pie,...lę gorzej być nie może. Czy 1.4 16V by pasował ??? zamiast 1.2 12V.
    I jakie to koszty by były.?????? Z jednej strony to bym chciał go sprzedać w takim stanie jak jest ale kto go kupi z rozj...nym silnikiem
    POMOCY !!!!!!

    a dwa tygodnie temu wymieniałem tarcze i klocki... 😕 <!-- s:/ -->

  • Tak na szybko parę silników znalazłem, jednak żaden nie rzucił na kolana:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?buyUsed=1&string=skoda+fabia+1.2+12v&search_scope=category-50850<!-- m -->
    1.4 od tak nie podejdzie bo za tym idą jeszcze inne podzespoły.
    Jednak jeśli Ci specjalnie nie zależy i chcesz sprzedać wózek to bierz najtańszy montuj i giełda.
    Zrobionymi hamulcami się nie martw bo to groszowa sprawa do problemu który masz teraz.

  • MirekS - Posłuchaj mnie teraz.
    Jak byś dla siebie robił, żeby dalej jezdzić to co byś zrobił ? Jak byś podszedł do silnika ???
    Dziwne jest to że na forum piszą ze te silniki miały wadę do rocznika 2004 pózniej poprawili chyba napinacze i problem zniknoł. Ja mam 2005 i proszę bardzo poleciało.
    Przecież zamontować drugi to strach bo nie wiadomo czy sytuacja się niepowtórzy....????? :dobani: <!-- s:dobani: -->
    Szkoda mi samochodu bo jest bardzo zadbany, nawet żaden element nie był lakierowany co teraz graniczy z cudem...
    ....Żeby nie ten silnik.... 😕 😕 😕

  • Jeśli masz zadbany egzemplarz i chciałbyś go zostawić to proponuje nie oszczędzać na zakupie silnika.
    Ostatnio właśnie silnik jest traktowany jako część zmienna.

    I pozostałbym przy tym co miałeś.

    Powodzenia.

  • kapi -
    ale ja już boję się tych silników, zapewne nawet gdybym kupił w super stanie to i tak będzie trzeba na ,,dzień dobry,, sprawdzić caluteńki rozrząd i pewnie kompresję silnika....????
    Jak to było z tym silnikiem, czy od 2004 roku coś poprawiali ..????
    Napiszcie to o tym wiecie...????

  • Ja bym zrobił remont bo bym wiedział co mam i wiem że nią pojeżdżę kolejne 100000 km. Koszt jest duży ale jak chcesz sobie Fabie zostawić to myślę że się opłaca. Kupisz gdzieś jakiś 1.2 12V w stanie nn i nie wiesz co bedzie dalej , atak wiesz co masz.

  • Słuchajcie,...
    Znalazłem silnik 1.4 MPI wiem że to rewelacji nie ma, ale wiem ze ma przejechane 107 tys km i chcą za niego 900 zł
    Jezdziłem taką Fabią wiem ze dużo pali i osiągo mizerna ale lepsze to chyba niż wydać 2000 zł
    wsadzić 1.2.12V i modlić się czy znowu niewystrzeli łańcuch....

    Co do remontu silnika okazalo sie ze nie ma wszystkich czesci do tego motoru, ale nie wiem czy cos nie sciemnia ten moj mechanik....
    szczeze powiem tak ze wolal bym zrobic ten remont i wiem co mam...

  • [quote="mariomario"]Co do remontu silnika okazalo sie ze nie ma wszystkich czesci do tego motoru, ale nie wiem czy cos nie sciemnia ten moj mechanik....[/quote]
    Zmień mechanika 😛 <!-- s:P -->

    Na Twoim miejscu zrobił bym remont, ja robiłem u siebie i teraz jeżdżę ze 100% pewnością, że wszystko mam sprawne. i 99,9%, że nic mnie nie zawiedzie 😉

  • zdono -

    pewien jesteś że do tego silnika wszystko dostanę ????
    Bo jak tak to zaraz dzwonię do następnego znajowego mechanika.

  • [quote="mariomario"]zdono -

    pewien jesteś że do tego silnika wszystko dostanę ????
    Bo jak tak to zaraz dzwonię do następnego znajowego mechanika.[/quote]

    Wpisz na allegro 1.2 HTP i szukaj części które wiesz, że masz do wymiany.
    A takie części jak rozrząd czy uszczelki na pewno dostaniesz w sklepie z częściami. 😉 <!-- s;) -->

  • zdono....

    Jak to jest z tymi silnikami... Czy żeczywiście od 2004 zostało coś tam poprawione z tym rozrządem czy to poprostu ściema...????
    Bo nie chcę żeby sytuacja się powtórzyła. 😕 <!-- s:/ -->

  • [quote="zdono"]Zmień mechanika 😛 <!-- s:P --> [/quote]

    na OCP polecają pare warsztatów ze stolicy :
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=68998&highlight=warsztat+warszawa
    elektryk : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=67021
    warsztat Ząbki : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1048216&highlight=#1048216
    kolejny : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=55909
    i jeszcze jeden. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=421007&highlight=#421007

    linki są do OCP więc chyba będziesz musiał się zalogowac. uważam, że jak ktoś mówi że ma problem z częściami do 1.2 tzn lepiej z nim nie drążyć tematu i podziękować za współprace. takie moje zdanie.

    no i ja sam bym w takiej sytuacji części nie kupował ! - niech mechanik je kupi wtedy wiesz że bedą pasować.

    Warsztaty chcące zarobić i zrobić dobrą robote dając na to gwarancję reklamy przy drodze nie potrzebują - klienci sami ich znajdują :hyhy:
    powodzenia.

    ps.
    w Rudzie śląskiej oczywiście mogę polecić ci warsztat :cwaniak:

  • Nie wiem jak to było z tymi motorami, czy były jakieś poprawki.. Bo nie mam tego silnika
    Kolega [b]Kapi[/b] podaje Ci kilka namiarów, zadzwoń powiedz jaka jest sytuacja i doradzą Ci 😉 <!-- s;) -->

  • dzięki zdono....

    Jak coś ogarnę to dam znać ....

    Pozdrawiam

  • Ja wiem że w Rapidkach montują te htp ale pod nazwą mpi i podobno są poprawione

  • [quote="mariomario"]MirekS - Posłuchaj mnie teraz.
    Jak byś dla siebie robił, żeby dalej jezdzić to co byś zrobił ? Jak byś podszedł do silnika ???
    [/quote]

    Rozumiem Cię, ja tak miałem kiedyś z astrą 1.7TD skończyło się na połataniu głowicy i giełda.
    Powszechnie jest znany problem z 1.2 i to mimo poprawy (przykład u Ciebie), zrobić remont włożyć xxx pln-ów i jeździć autem z tym silnikiem i duszą na ramieniu kiedy to znów się stanie to nie jest dla mnie i myślę, że dla każdego, pamiętaj, że żaden remont nie będzie wyglądał jak silnik który zjeżdża z taśmy produkcyjnej wszystko tu zależy od dokładności i znajomości tematu osoby wykonującej naprawę, a tego nigdy nie jesteś w stanie zweryfikować w 100%. W FCP pamietam przypadki, że klubowicze pisali, iż po 30 - 40 tys km leciały rozrządy.
    Dlatego podtrzymuję zdanie nadal, chcesz jeździć fabią lubisz ją ok fajnie ale nie z 1.2.
    Wiem masz ładną zadbaną wiem żal, ale popatrz na to z drugiej strony, jak ładna weźmiesz za nią lepszą kasę, a poszukasz takiej jak ja mam 1.9TDI, 1.9SDI lub 1.4 z tym że w 16V był z kolei problem z zamarzającą odmą i teraz trzeba by egzemplarz który miał już wmontowaną grzałkę w ramach akcji serwisowej.