Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Ogranicznik drzwi przednich

Temat utworzony · 22 Posty · 17852 Wyświetlenia
  • W związku z moją walką z skrzypiącymi/piszczącymi drzwiami (a właściwie ogranicznikami), do których nawiązują te dwa tematy
    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=1511&sid=9dafa121f5b389abb59f3301ab127847<!-- m -->
    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=6860
    rozwiązaliśmy (dzięki [b]koko[/b] za pomoc) powyższy problem raz na zawsze.

    Początkowo wszyscy przekrzykiwali się jakim środkiem posmarować ograniczniki, aby nie skrzypiały. Niestety byli i tacy (w tym i ja), którzy smarowali dosłownie wszystkim i nic nie pomagało.
    Na początku tego sezonu chciałem wyciągnąć cały ogranicznik z drzwi tylnych (niestety trzeba ściągnąć tapicerkę, aby go wyciągnąć) i dzięki temu ostatecznie jedna z ukrytych przyczyn skrzypienia została odnaleziona.

    1. Do rzeczy: jeśli nie pomagają żadne środki, którymi smarujesz prowadnice ogranicznika to najprawdopodobniej trzeba posmarować element na zdj nr 1. U mnie chodził bardzo ciężko. W jego szczelinach gromadziła się rdza. Polecam do tego WD40. Po popsikaniu i odpowiednim rozruszaniu drzwi powinny na tym etapie chodzić znacznie lżej. Można również odkręcić ogranicznik (polecam przywiązanie go sznurkiem), popsikać odpowiednim specyfikiem i rozruszać go w palcach. Plusem tego rozwiązania jest to, że element ruchomy (zawias) można rozruszać w całym zakresie jego działania.
      Oczywiście wyciąganie go nie jest konieczne.
      Na koniec (po zastosowaniu WD40 i rozruszaniu zawiasu) psikamy najlepiej białym smarem dość obwicie. Mamy wtedy pewność, że nie odparuje nam po 2 tygodniach.

    2. Jeśli uporaliśmy się z powyższym zadaniem, wystarczy teraz wcisnąć rurkę od specyfiku smarującego (biały smar lub LT40 lecz wtedy nakładamy go na prowadnicę) pod gumową uszczelkę, która zasłania rolkę prowadnicy (zdj nr 2) i wachlujemy drzwiami.

    U mnie powodem skrzypiących drzwi w każdym sezonie letnim okazał się właśnie element, który należało przesmarować w pkt 1. Powodował on opór na tyle duży, że nałożenie 2 kg smaru LT40 nie pomagało kompletnie w niczym, ponieważ pod wpływem dużego oporu smar był ścierany z powrotem przez rolkę wewnątrz ogranicznika.

  • dobrze ze udalo Ci sie uporac z tym .. nie ma nic gorszego niz skrzypiace drzwi od obory 😕 <!-- s:/ -->

  • super! Dzięki, wypróbuję.... Pojawiły się upały to zaraz skrzypią drzwi... szlag mnie już trafiaaa !!! wrrr.

    Pzdr.

  • Mała korekta jeśli chodzi o smarowanie prowadnicy - polecam biały smar w spray'u lub inny (byle nie WD40 ponieważ starczy na max. 2 tygodnie). WD40 nadaje się do początkowego psikania, aby usunąć rdzę itp. i rozruszać drzwi.
    Reasumując: najpierw psikamy element w pkt 1 WD40 (mocno i dużo!), a gdy już rozruszamy drzwi pozostaje zastosować coś, co nie odparuje po 2 tygodniach.
    Korektę wprowadziłem już w pierwszym poście 🙂 <!-- s:) -->.

  • Ja psikałem WD40, przestało piszczeć na miesiąc.

    Co do pompowania smaru w drzwi - w przednich drzwiach w fabryce obficie naładowali smaru. W pewnym momencie zatkał wylot wody z drzwi, a w końcu i sam zaczął wylatywać - mam teraz na progu tłusty ślad szerokości ok 3 cm.

    Jak będę uszczelniał tylne drzwi od środka, to popatrzę, co tam się da zrobić.

  • [b]zlloty[/b], nie pompujemy smaru do drzwi, tylko na prowadnicę ogranicznika i pod element, który przesuwa się po prowadnicy.

  • U mnie pomogło przeczyszczenie tego elementu wewnątrz drzwi, zdjęcie 2 kolegi wolfmk. Do tego celu użyłem opaski zaciskowej, wcisnąłem ją nad a potem pod element chowający się w drzwiach, (ząbkami na zewnątrz). Parokrotne przymknięcie drzwi wystarczyło by wylazło sporo syfu. Bez smarowania mam wreszczie ciszę.

    Pozdrawiam

  • Mi jak skrzypialo, nalozylem wazeliny technicznej, otworzylem kilka razy drzwi i zamknalem i przestalo 🙂 <!-- s:) -->

  • Czy ktos wymienial ograniczniki w drzwiach przednich :?: Czy jest niezbedny demontaz tapicerki czy wystarczy samo odkrecenie widocznych srub z boku drzwi :?: <!-- s:?: --> Koszt wymiany w obydwu drzwiach przednich w warsztacie 250 zl 😮

  • Ja wymieniałem kilka dni temu.
    Zaczynamy od odkęcenia śrub na słupku, śrubokrętem TORX T30
    [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/804/9f526504082dff09med.jpg[/img][/url]
    Następnie odkręcamy śrubę na drzwiach. Nasadka spline M8
    [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/804/9d0e80809885aeafmed.jpg[/img][/url]
    Mocoanie do drzwi składamy. Będzie łatwiej wyciągnąć ogranicznik.
    [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images50.fotosik.pl/804/a0d5c04aedecfe36med.jpg[/img][/url]
    Demontujemy plastik pod kierownicą, ten z włącznikiem świateł.
    [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images38.fotosik.pl/793/534f2fb751212eb7med.jpg[/img][/url]
    Poniżej skrzynki bezpieczników, nad rączką do otwierania pokrywy silnika [color=#F00800](nie trzeba jej demontować choć na zdjęciu jej nie ma tak jak i plastiku pod nią)[/color] zobaczycie owalny otwór, przez który wyjmujemy ogranicznik.
    [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/804/52479d29072707f9med.jpg[/img][/url]
    Stary i nowy ogranicznik. Cena w ASO na dzień 18.04. 2011 to 55 zł.
    [url=http://www.fotosik.pl][img]http://images37.fotosik.pl/757/b539aaeaf46dfb90med.jpg[/img][/url]

    Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Wkładamy ogranicznik przez otwór i wyjmujemy ze słupka a następnie przykręcamy. Jeśli zdarzy się komuś, że ogranicznik wpadnie do wewnątrz, to nie obawiajcie się. Nie trzeba ciąć błotnika. Tuż pod prostokątnym otworem, w którym zamontowany jest ogranicznik, wewnątrz słupka jest wspawana blacha, na której będzie leżał ogranicznik. Trochę grzebania i bedzie na swoim miejscu.
    Po całej operacji drzwi otwierają się jakby auto wyjechało z fabryki.
    Na śląsku mogę pomóc w wymianie.

  • Kolego a robiłeś to może z tylnymi drzwiami ?? trzeba roznitować blachę aby wyjąć ogranicznik ?

  • [quote="FIGO-23"]Kolego a robiłeś to może z tylnymi drzwiami ?? trzeba roznitować blachę aby wyjąć ogranicznik ?[/quote]
    Tak. Trzeba roznitować blachę.

  • Jaka jest cena takiego ogranicznika?

  • [url=http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=ogranicznik+drzwi+fabia]ZOBACZ TU[/url] :...: <!-- s:...: -->

  • nowy 55zł->70zł

  • Chciałbym odświeżyć temacik, czy może ktoś już wymieniał je w tylnych drzwiach i może cos na ten temat napisć, czy warto wogóle wymieniać jeśli trzeba roznitować blachę.

  • Ja może jeszcze raz odświeżę ten temat...
    Czy próbował może ktoś naprawiać te ograniczniki :?: <!-- s:?: -->
    Bo podejrzewam, że główną przyczyną psucia się tych ograniczników jest to,
    że w pewnym miejscu rdzewieją lub też może gdzieś puszczają na złączeniach :idea:

  • Mi się wydaje, że sie po prostu wycierają..

  • Dzisiaj wymieniłem ograniczniki po obu stronach drzwi...
    aby wymienić go po prawej stronie (od pasażera) to wystarczy odkręcić tą całą półkę...
    Będzie się miało wtedy dojście do tej całej dziury przez którą się wyciąga i wkłada ogranicznik 😉 <!-- s;) -->

  • Witam
    A spotkał się ktoś z Was że ograniczniki nie skrzypią, ale niedziałają. Tzn ograniczają maksymalne otwarcie drzwi, natomiast w pozycjach pośrednich nie trzymają drzwi (przy przechule auta drzwi się zamykają i otweirają same do skrajnej pozycji otwartej bądź się zamykają).
    Nie rozkładałem jeszcze tego więc do końca nie wiem jak to działa (domyślam się sądzoc po kształcie tego czarnego paska, że jakieś tulejki czy ścicki powinny trzymać ten pasek)

    Drażni mnie to poporstu (chodź to kwestia przyzwyczajenia)
    Jak sądzicie da rade je zreanimować, czy zastanawiać się nad nowymi.
    W zasadzie wszystkie 4 tak działają.