[F1] wymiana płynu hamulcowego... fail :/
-
Witam panowie. Wymieniałem dzisiaj tarcze i klocki w mojej fabii 1.9TDi ATD. Po kilku zapieczonych śrubach w końcu załatwiłem sprawę i wzięliśmy się z wujkiem za wymianę płynu hamulcowego. Płyn został wymieniony metodą dolewania nowego do starego w zbiorniczku, pompowania i odsysania kalamitką. Dodam, że nie było widać powietrza, płyn został cały wymieniony na nowy. Niestety podczas jazdy hamulce "chwytają" dopiero jak jest pedał wciśnięty przy podłodze. Czy to oznacza, że układ jest zapowietrzony? Czytałem sporo na temat wymiany płynu w fabiach i jedni piszą, że można tradycyjną metodą, drudzy z kolei, że tylko maszyną do odpowietrzania/odsysania? Pozdrawiam
-
no prawdopodobnie są zapowietrzone...
odpowietrzałeś w odpowiedniej kolejności? PT; LT; PP; LP. -
[quote="boziol"]Witam panowie. Wymieniałem dzisiaj tarcze i klocki w mojej fabii 1.9TDi ATD. Po kilku zapieczonych śrubach w końcu załatwiłem sprawę i wzięliśmy się z wujkiem za wymianę płynu hamulcowego. Płyn został wymieniony metodą dolewania nowego do starego w zbiorniczku, pompowania i odsysania kalamitką. Dodam, że nie było widać powietrza, płyn został cały wymieniony na nowy. Niestety podczas jazdy hamulce "chwytają" dopiero jak jest pedał wciśnięty przy podłodze. Czy to oznacza, że układ jest zapowietrzony? Czytałem sporo na temat wymiany płynu w fabiach i jedni piszą, że można tradycyjną metodą, drudzy z kolei, że tylko maszyną do odpowietrzania/odsysania? Pozdrawiam[/quote]
Masz TDI jak ja więc napewno masz ABS, wówczas nie odpowietrzysz ukł. tradycyjną metodą tylko za pomocą ala pistoletu pneumatycznego odsysającego powietrze z pompy abs-u. Wiem bo przerabiałem to u siebie.
-
na nowych tarczach ostro nie hamuj. niech się ułożą.
możliwe że pompa abs się zapowietrzyła. i teraz nalezy ją tez odpowietrzyć.
w mojej fabi tez wymieniałem płyn jak piszesz, z tym, że najpierw cały ze zbiorniczka był odessany, nowy wlany i potem pompowanie aby z przewodów stary wygonić... -
pozostaje odwiedzić jednak mechaniora. dziękować za podzew!
-
Jak już w temacie, to ile może kosztować w warsztacie? Tzn sama wymiana płynu hamulcowego z układem ABS.
-
Jeśli za bardzo odbiegam od tematu, to mnie pogońcie. Czy lekko zapowietrzony układ (nie tak, że pedał aż w podłoge wpada..) mawpływ na działanie hamulca ręcznego? Jeśli tak, to duży?
-
ręczny masz na linkach ....
-
[quote="kapi"]ręczny masz na linkach ....[/quote]
No własnie. Linki są dobre, a i tak słabo działa.. Chyba wszystko sie sprowadza do regeneracji zacisków.
-
[quote="zbyhoo"]Chyba wszystko sie sprowadza do regeneracji zacisków.[/quote]
Nie jest powiedziane, mogą być linki uszkodzone.
-
[quote="MirekS"]Nie jest powiedziane, mogą być linki uszkodzone.[/quote]
[quote="zbyhoo"]Linki są dobre, a i tak słabo działa[/quote] -
Racja, jakoś zasugerowałem się drugą częścią zdania.
-
Co to znaczy ręczny słabo działa? Lekko idzie wajcha czy ciężko idzie a auto nie hamuje?
Był podciągany kiedyś?
Było coś ostatnio robione? -
Koszt wymiany płynu ( płyn + robocizna) wyniósł mnie 60 zł u mechanika. Co do tego ręcznego to może wystarczy podciągnąć linkę, być może tłoczek (o ile masz tarcze z tyłu) jest pordzewiały/zapieczony i nie działa tak jak powinien. Swoją drogą podczas robienia wymiany hamulców z tyłu wymieniałem także tłoczek.... jakie zdziwienie przeżyłem gdy zobaczyłem, że tłoczek jest na ślimaku od środka :o... niby oczywista rzecz, bo w końcu z tyłu hamuje także ręczny, jednak człowiek się uczy na okrągło czegoś nowego naprawiając te same rzeczy <!-- s:) -->
-
[quote="K0_VOITH"]Co to znaczy ręczny słabo działa? Lekko idzie wajcha czy ciężko idzie a auto nie hamuje?
Był podciągany kiedyś?
Było coś ostatnio robione?[/quote]Były zmienione linki niedawno, bo nierówno ciągnęly, były też regulowane dźwignie od zacisku do linek tak, żeby równo szły linki.
Był podciągany.Ale żeby nie było, że jest jakaś wielka lipa - ręczny działa i do normalnej jazdy w zupełności wystarcza, ale z racji nietypowego zastosowania mojej fabianki potrzebuje zeby blokował koła 'żyleta'. A nie blokuje, trzeba się ostro namęczyć żeby postawić auto bokiem.
-
Ale jaki masz opór na dźwigni?
Może trzeba bardziej podciągnąć?
-
Podciągałem śrubką i na trzecim ząbku trzyma na tyle, że samochód z górki nie zjeżdża, więc bardzo ładnie. Ale muszę mega dużo siły użyć żeby zblokować koła, zaciągam na maksa ile mogę i i tak się nie blokują. Więc opór jest duży.
-
To nie wiem. Ale Fabia wyczynowych hamulców nie ma <!-- s:P -->
-
Wiem, ale w innych cywilnych samochodach tak nie mam. Kia, Toyota, Ople blokują bez wysiłku. Nawet z bębnami z tyłu, a ja mam tarcze.
-
[quote="zbyhoo"][quote="MirekS"]Nie jest powiedziane, mogą być linki uszkodzone.[/quote]
[quote="zbyhoo"]Linki są dobre, a i tak słabo działa[/quote][/quote][url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=1488&postdays=0&postorder=asc&start=15]wyregulować naciąg[/url]