Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Naprawa regulacji temperatury z dokładnym fotostory

Temat utworzony · 61 Posty · 94387 Wyświetlenia
  • Wszystko naprawione! Jak się okazało nic strasznego. Wygląda na to że pokrętło od regulacji miejsca nawiewu wykonuje 2 obroty względem 1 obrotu nastawnika w dmuchawie, toteż linkę od strony dmuchawy daje się wpiąć w dwóch pozycjach dla różnych ustawień pokrętła... Więc jeśli komuś zdarzy się taka sytuacja to wystarczy przełożyć odpowiednio linkę. A najlepiej sprawdzić miejsce nawiewu zaraz po ukończeniu napraw przed złożeniem kokpitu i reszty plasticzków.

  • Witam,
    mam problem:
    Nie działa mi regulacja temperatury nawiewu: (gdy dam na min to czasem leci zimne a czasem letnie gdy dam na max to leci gorące) i do tego nie działa klima manualna mimo iż kontrolka się zapala.

    Podłączyłem kompa i w klimie 0 błędów próba zrobienia adaptacji wg instrukcji wartości spadły do 0 i nadal brak rezultatu, znów odczyt będów, oróba adaptacji i wartości stoją na 255. Jeszcze raz to samo i znów spada do 0. Między próbami rozłączenie interfajsu i kawałek przejażdżki. Nadal brak rezultatu. Po kolejnym podpięciu błąd 1596, którego nie da się usunąć. Zów przejażdżka jakieś 2km patrzę brak błędów. No to ciach kolejna próba adaptacji, wartości lecą do 0, brak efktów, jazda spowrotem, sprawdzam znów błąd:

    1596 Nie znany kod błędu
    Y0820045 Klimaanlage X0840

    Czy warto rozbierać i dokopywać się do mechanizmu recyrkulacji powietrza czy odrazu jechać do serwisu lub brać się tak jak Titko za potencjometr klapy recyrkulacji świeżego powietrza (czy to jest za schowkiem?) i 6Q1819453A Nastawnik Klapy Nawiewu?

    pozdrawiam

  • 1596 to błąd nastawnika klapy regulacji klapy obiegu wewnętrzny/zewnętrzny.

    musisz pamiętać że teraz w okresie zimowym twój nawiew działą tak że jak ustawisz na 18 stopni, to najpierw może grzać nawet mocno, bo kabina musi się wygrzać i zanim czujnik "poczuje" wzrost temperatury w kabinie może chwila minąć. Maksymalne ustawienie jest oczywiste.

    Na początek zajął bym się samym nastawnikiem i klapą świerzego powietrza - łatwy dostęp prosta naprawa... potem sprawdzić przy cieplejszych dniach regulację temperatury...

  • No i okazało się, że potencjometr w silniczku od recyrkulacji jest w pełni sprawny a błedy przy kliemie:
    1596 Nie znany kod błędu
    Y0820045 Klimaanlage X0840
    819 Nie znany kod błędu
    sygnał za mały
    1596 Nie znany kod błędu
    zwarcie do masy
    1596 Nie znany kod błędu
    zwarcie do masy
    819 Nie znany kod błędu
    sygnał za mały

    Tak swoją drogą masakra bo mi się ruszyły zębatki i nie mogłem założyć tego silniczka hehe

    Rozumiem że teraz czeka mnie rozbiurka całego samochodu żeby się dostać do 6Q1819453A Nastawnik Klapy Nawiewu?

    Pozdrawiam

  • Pytanie:
    czy silniczek (potencjometr) obiegu świeżego powietrza jest taki sam w samochodach z klimą i bez klimy?

  • Witam panowie, ja mam taki problem: Jak leci zimne to leci, ale czasami na chwilę ok 2min czasami dłużej czasami krócej zaczyna lecieć mocno gorące powietrze i wraca zimny nadmuch. Jak sam wezmę na ciepłe to przeważnie już jak wezmę na zimne to i tak już leci gorące, ta jakby nastawnik się zacinał... Na złość jak byłem u mechanika który klimę mi robił to wszystko działało jak należy... Czy potraktowanie nastawnika wg porady, z pominięciem VAGa (ponieważ kabelek zamówiony) pomoże? Na kompie mam podobno tylko błąd od nastawnika obiegu zewn/wewn ale to nie ma nic wspólnego z ciepłym bądź zimnym powietrzem...

  • Mam rozwiązanie waszego "naszego" problemu... fabke mam już z 2 tygodnie i ma kilka małych wad i m.in. problem z regulacją temperatury. można rzec że skoda sama sobie decyduje czy ma być ciepło czy zimno. ustawiam 18 st a ona wali żarem i to nawet pół godziny więc chyba jasne ze kabina wrze. wystarczy zgasić auto znowu zapalić i już dmucha zimne. w odwrotnie: jak było zimno i padał deszcz to ta sie uparła ze jednak teraz tylko zimne leci 😞 <!-- s:( -->

    :dobani:

    dzięki temu tematowi wziąłem sie za rozebranie (tak jak w temacie) zniechęcało mnie tylko to ze nawet po prawidłowej naprawie za jakiś czas czeka mnie to samo więc wpadłem na genialny pomysł 🙂 (oczywiście według mnie bo pewnie posypie się krytyka>>> ale mimo to pewnie nie jeden sie ze mną zgodzi bo przynajmniej koszt zerowy i na lata spokój)
    mianowicie: przerobiłem dziś ten klimatik na manual. odpiąłem silniczek klapy ciepłe/zimne i po prostu go nie założyłem (działał bo sprawdzałem tylko załączał sie kiedy tylko sobie chciał a nie jak ja chciałem używając pokrętła). :mur: Nie założyłem go spowrotem na swoje miejsce a zamiast tego drania zamontowałem na ową klapę czyt "tryb" linkę w stylu linki ssania ze starszych aut. dzięki temu mogę manualnie za pomocą linki ustawić klape ciepłe/zimene w pozycji dowolnej przeze mnie wybranej a silniczek dalej jest w aucie zeby błąd nie wyskoczył to jest podłączony tylko w takim miejscu ze może sobie teraz "wariować" dowoli. troszke sie pokręcie i będzie zadowolony ze wykonał swoją prace a ja i tak linką wbiję ostatni gwóźdź 🙂 w razie pyt jestem do dyspozycji. pozdrawiam

  • [b]Paweł NO[/b] > Ja walczę z Twoim problemem już od 2 miesięcy, mam ten sam objaw.
    I też mam błąd silnika obiegu wewnętrznego.

    Podobno jest on zasilany z tego samego obwodu co silnik sterujący klapami.
    Jeżeli szwankuje silnik obiegu wewnętrznego to może mieć to wpływ na ten drugi.

  • ja przerabiam na linki jak leci.... jak mam za rok znów jeździć po aso i grzać się gdy potrzeba klimy to mnie nerwica bierze :szok: <!-- s:szok: -->

    auto nie będzie za mnie decydowało czy leci ciepłe czy zimne! zrobiłem po tej niekonwencjonalnej naprawie dziś sporą traske i wszystko już ok. nie musze sie stresować czy czasem samo sie nie przestawi na gorące.

    tak jak napisałem wcześniej (może ci to pomóc) silnik sam w sobie się nie popsuł bo raz na jakiś czas otwierał i zamykał klapę ciepłe/zimne. ale nie ma co gdybać i wymieniać po kolei jak tak jest dobrze. manual mi odpowiada i jak "wam" również to polecam wszystkim którzy nie chcą rozbierać połowy wnętrza fabki raz w roku.
    dodam zdjęcia z naprawy może komuś to ułatwi życie i nie wyssie kasy :krzesłem:

  • [b]comfort[/b], Jako że nikt nie odpowiedział wcześniej na moje pytanie, poszedłem za ciosem i nadal nie mając kabelka do VAGa postanowiłem rozebrać wszystko i dostać się do drania. Oczywiście po wszystkim jest ok. Wreszcie mogę korzystać z ciepłego jak i zimnego powietrza kiedy mi się podoba a nie nastawnikowi.

    Tylko taka moja mała uwaga: Przy rozbieraniu nastawnika należy zwrócić uwagę jak silniczek w środku jest włożony, bo ja przez nieuwagę złożyłem odwrotnie i nie działał (całe szczęście sprawdzałem go na rozebranym aucie, bo jak bym złożył i nie sprawdził to...)

    Co do nastawnika obiegu zastanawia mnie dlaczego pokazuje nieznane położenie... czy da się to naprawić w inny sposób niż wymiana?? Co jest odpowiedzialne za wysłanie sygnału o położeniu klapy??

  • [b]Paweł NO[/b] - dzięki Twojej sugestii wymieniłem silniczek regulujący klapami (6Q0907511) i problem z samoczynnie włączającym się ogrzewaniem zniknął :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

    Ja też miałem błędy odnośnie silniczka od obiegu wewnętrznego, z tym że on dodatkowo u mnie się non stop zacinał. Pomogła wymiana na nowy.

  • Witam. Czy pasują jeszcze inne układy regulacji nawiewu ciepłe/zimne np z Polo itp... czy jedynie wspomniany o numerze 6Q0907511

  • moi drodzy robiłem ten nastawnik i da się to wyjąć bez demontażu zegarów i wspornika. trzeba się trochę nadenerwować z kablami wpiętymi w spinki na tym nastawniku ale warto szybciej idzie niż odkręcanie wspornika, zegarów, modułu komfortu. u mnie awarię akurat wywoływał zestaw pokręteł od klimy. potraktowałem go sprayem + nastawy podstawowe i na razie działa.

    ten potencjometr ma do sprzedania kolega z forum ps."koleś" ze świętochłowic

  • Mój potencojometr pracuje w zakresie od 100 omów do 4,3 kilo oma. Co o tym myślicie, może tak być?

  • [b]DorianGray[/b] też sprawdzałem potencjometr i u mnie działa w zakresie 130 Ohm do 5kOhm. Potencjometr należy sprawdzić miernikiem, kręcąc powoli w jedna i drugą stronę, w czasie kręcenia nie może być przerw i gwałtownych skoków mierzonej rezystancji. U mnie po czyszczeniu potencjometr działa jak należy(przynajmniej tak się mi wydaje :] ) Podrzucam link do strony jest po rosyjsku ale jest tam kilka przydatnych zdjęć i z pomocą wujka Google można to w miarę zrozumiale przetłumaczyć :hyhy: http://forum.skoda-club.ru/viewtopic.php?t=4825<!-- m -->

    Ps. U mnie pomiar na zacisku 1-3 daje 5kOhm

  • Dzięki Eryk za linka 🙂 widze, że im dalej na wschód tym większa determinacja do naprawy 😉 <!-- s;) -->
    Zamontowałem silniczek z powrotem ale w VAG-u w nastawach które miały się zmieniać i dojść do zera u mnie cały czas wartość 255 w obu polach 😞
    Silniczek przy kręceniu gałką ogrzewania pracuje i przestawia klapę. Jak będę jechał do pracy to zobaczymy jak to wyjdzie z tym ogrzewaniem.

  • Ja u siebie już zamontowałem silniczek. Było z tym sporo roboty. Regulacja ogrzewania działa 🙂 Większość błędów znikła poza jednym o numerze 1596 którego nie da się skasować. Zaraz po skasowaniu wraca, dziwna sprawa :zly: Trochę pokopałem po sieci i ludzie piszą że ten jest od kolejnego silniczka od obiegu zamkniętego. Tylko dziwne że ten błąd wyskakuje zaraz po skasowaniu. Jak ktoś z tym się spotkał niech da znać co i jak. Bo wygląda że muszę się tym razem dobrać do kolejnego silniczka 😕 <!-- s:/ -->

    Dzisiaj dobrałem się do silniczka obiegu zamkniętego. Szybko się można do niego dostać ale gorzej ustawić ponownie zębatki od klapek. Faktycznie po regeneracji potencjometru znikł błąd 1596. [b]DorianGray[/b] Prawdopodobnie też masz walnięty jeszcze ten potencjometr bo ja po naprawie samego silniczka od nagrzewnicy nie mogłem zrobić adaptacji, wszystko zatrzymywało się na 255, dopiero po regeneracji obydwu silniczków adaptacja przebiegła pomyślnie. Kiedyś szukałem też oznaczeń samych silniczków i nikt mi nie pomógł, więc może się komuś przyda zwłaszcza że tych silniczków jest od groma i łatwo się pomylić. W moim samochodzie silniczek od nagrzewnicy ma numery 6q0907511 bez żadnej literki, główne koło zębate jest koloru czarnego , natomiast silniczek od obiegu zamkniętego ma numery 6q1907511 i zębatka jest koloru białego.

  • Eryk: oczywiście mam też błąd 1596:
    01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
    30-00 - Open or Short to B+
    01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
    55-00 - Adaptation Not Successful

    Więc jeżeli to prawda co piszesz o adaptacji to :zdrowko: <!-- s:zdrowko: --> 🙂
    Wielkie dzięki Eryk i Pozdr.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 26-11-2011, 17:26[/i] ][/size]
    Udało się zrobić adaptację na wyciągniętym i podłączonym silniczku od klapy obiegu wewnętrznego/zewnętrznego.
    W settingsach wszytsko na 0 🙂 )
    Błędów brak.

    Niestety po zamontowaniu silniczka od klapy obiegu to dzieje się coś takiego:
    http://www.youtube.com/watch?v=5DnZS72B7VQ

    Wiem, że są znacznika na kółkach zębatych ale za bardzo nie wiem jak się do nich odnieść.
    Montowałem silnik w pozycji klap "obieg zewnętrzny" a kółko zębate w pozycji skrajnej w której silniczek ustawił się po adaptacji.

    Ma ktoś jakiś pomysł skąd ten opór (video) jak pomogłem mu ręką to przechodził przez cały cykl od otwarcia do zamknięcia.

  • [quote="DorianGray"]Eryk: oczywiście mam też błąd 1596:
    01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
    30-00 - Open or Short to B+
    01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
    55-00 - Adaptation Not Successful

    Więc jeżeli to prawda co piszesz o adaptacji to :zdrowko: <!-- s:zdrowko: --> 🙂
    Wielkie dzięki Eryk i Pozdr.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 26-11-2011, 17:26[/i] ][/size]
    Udało się zrobić adaptację na wyciągniętym i podłączonym silniczku od klapy obiegu wewnętrznego/zewnętrznego.
    W settingsach wszytsko na 0 🙂 )
    Błędów brak.

    Niestety po zamontowaniu silniczka od klapy obiegu to dzieje się coś takiego:
    http://www.youtube.com/watch?v=5DnZS72B7VQ

    Wiem, że są znacznika na kółkach zębatych ale za bardzo nie wiem jak się do nich odnieść.
    Montowałem silnik w pozycji klap "obieg zewnętrzny" a kółko zębate w pozycji skrajnej w której silniczek ustawił się po adaptacji.

    Ma ktoś jakiś pomysł skąd ten opór (video) jak pomogłem mu ręką to przechodził przez cały cykl od otwarcia do zamknięcia.[/quote]

    Ja wyjąłem ten silniczek spryskałem prowadnice tej klapy zamykającej WD40, złożyłem i zaczął chodzić normalnie, bo też miałem taki sam problem jak ty, tylko mój nieraz zatrzymywał się i nie chciał przeskoczyć dalej.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 29-11-2011, 21:22[/i] ][/size]
    a co koledzy powiecie na to. Dzisiaj się zabrałem za ten regulator temperatury. Po wielu trudach (bo jeszcze nie wiedziałem że jest to opisane na forum) dotarłem do tego regulatora. Ku mojemu zdziwieniu okazało się że jest sprawny nawet zamieniłem regulator z tym od zmiany obiegu i wszystko chodzi. Ale po podpięciu pod przewód od regulacji temperatury zaczynają się cuda. Raz silniczek włancza gorące powietrze raz zimne, a nieraz w ogule nie reaguje na zmianę temperatury. Wszystko wskazuje mi na to że mam problem z panelem sterującym, i taki błąd mi wyskoczył na Vagu. Uszkodzony Panel Sterujący. Czy to możliwe żeby to się uszkodziło ???? Nadmienię że jest jeszcze kilka innych błędów które wyskakują w tym również był błąd nastawnika klapy regulacji klapy ciepło/zimno.

  • [b]DorianGray[/b] Heha :wstyd: masz to samo co ja miałem na początku, klapki się mi rozjechały i nie mogłem tego ustawić, ale się przy tym....... Musisz trafić zarówno górną klapką jak i dolną w wycięcia bo inaczej zębatki się blokują, nie jest łatwo, ja się z tym trochę namęczyłem. Uwierz mi że jeżeli ustawisz górna i dolną klapkę tak jak są wycięcia w tej białej zębatce to będzie działało 🙂 <!-- s:) --> Ja już się ciesze od kilkunastu dni z sprawnie działających silniczków od ogrzewania i obiegu zamkniętego Powodzenia