Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Kluczyk nie pasuje do zamków

Temat utworzony · 19 Posty · 5732 Wyświetlenia
  • Od wczoraj jestem właścicielem Skody Fabii następujący problem, kluczyk (jeden jak i drugi) nie chce wejść do drzwi, coś jakby nie pasował, uprzejma Pani która sprzedawała mi ten samochód powiedziała że tak się stało przez to że otwieranie z kluczyka nie było w ogóle używane i mogło się tam w środku coś z tym zamkiem stać.
    Jako że z reguły lubie mieć wszystko działające chciałbym zrobić i to 🙂 <!-- s:) -->

    I tutaj pytanie do Was czy faktycznie mogła taka sytuacja zaistnieć ?
    Jak naprawić ten defekt + ewentualne koszty takiej pracy?
    Za wszelkie odpowiedzi dziękuje 🙂


    [color=#CC0000]czytamy regulamin i stosujemy się do niego ... prefix
    kapi[/color]

  • jak ty te autko kupowałeś

    a na poważnie

    to WD-40 lub odmrażacz do zamków samochodowych kup
    i do zamków bebenków napsikaj
    odczekaj i spróbuj

  • ładuj tam WD 40 ile się da i jednocześnie próbuj wkładać kluczyk, w końcu powinno sie rozruszać, jeśli tamta pani mówiła prawdę oczywiście 😄 <!-- s:D -->

  • Powiem tak, Ona mi z góry zapowiedziała o tym defekcie, no a że cena była atrakcyjna to nie rezygnowałem z powodu takiej wady, zawsze w końcu jest ten centralny. Więc tak jak piszecie będę sobie musiał kupić WD-40 i przetestować. Jeszcze dzisiaj byłem sprawdzić , zabrałem ze sobą obydwa kluczyki i od strony kierowcy kluczyk wchodzi tak w 90% a od strony pasażera tak w 70% (na obydwóch kluczykach taka sama sytuacja).
    W sumie to podejrzewam też że po prostu ktoś kiedyś się włamywał do auta i po prostu zamki były do wymiany. Orientuje się ktoś jaka by była cena dorobienie zamków do tego samego kluczyka którym odpalam samochód ewentualnie wymiany dwóch zamków + osobnego kluczyka ?

  • [b]Patryk91[/b], jest to możliwe że brudu, piachu naleciało... przepłukaj zamek WD.. jak koledzy piszą,
    swoją drogą ja miałem to samo gdy kluczyka wcalesie nie używa tylko auto z pilota otwiera... 😉 <!-- s;) -->
    powodzenia i [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=72445#72445]do zobaczenia na Spocie[/url] <<< klik

  • [b]Patryk91[/b], po pierwsze to _reg5

    Jeśli chodzi o Twój problem to polecam zapoznanie się z [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=3058]materiałem video[/url]. Ja miałem identyczny problem i rozwiązałem go za pomocą tego krótkiego filmiku.

  • Dzięki Wielkie za wszystkie odpowiedzi, właśnie pobieram film i zaczynam naukę 🙂 ,a że weekend się zbliża to zacznę walczyć z WD-40 🙂 <!-- s:) -->
    [b]wolfmk[/b] no przyznaje się że nie czytałem regulaminu :zawstydzony: ale już się biorę za studiowanie regulaminu i więcej błędów nie będzie 🙂
    [b]anubis[/b] czyli za jedną wkładkę płaciłeś 90 zl i ona pasowała do obecnego kluczyka tak? I rozumiem że montaż we własnym zakresie zrobiłeś ? Czas oczekiwania akurat mi nie przeszkadza, nie jest to nagła naprawa gdyby przyszło do kosztów 🙂

  • nie wiem czy powinienem to pisać, ale uznałem że ta informacja nie jest jakąś tajemnicą i nie rozpowszechnia złodziejstwa no więc: wkładki grupy VW (praktycznie wszystkie od dawna) mają 6 zapadek, które odblokowuje kluczyk podczas wkładania. Wprawne ucho jest w stanie wysłuchać 6 kliknięć podczas wsuwania kluczyka bądź innego sprzętu (wsuwki) zarezerwowanego dla tak zwanych "otwieraczy". Jest to dość delikatna sprawa i często ulegają zapieczeniu z brudu jak wspominają koledzy wyżej. Jeśli nie uda ci się przeczyścić wkładek to jest opcja, że dajesz w odpowiednie ręce swoje wkładki, bądź inne od rozbitka itp załączając kluczyk i można dorobić wkładkę do kluczyka. Bynajmniej w moim miejscu zamieszkania mam znajomego co się tym zajmuje i nie jest to duży koszt.

  • No więc jestem po weekendzie i tak jak mówiłem w pierwszej kolejności zabrałem sie za zamki, jednak bez efektu 😞 <!-- s:( --> Napsikałem tam tyle WD-40 że aż mi z zamka sie wylewało jednak bezskutecznie, zamki nawet trochę się nie ruszyły, wszystko tak jak było czyli z lewych drzwi kluczyk wchodzi prawie cały a z prawych drzwi kluczyk wchodzi tak do połowy. Co prawda z prawych drzwi jak wypływał ten płyn to razem z nim wypłynął jakiś biały osad jednak to nic nie zmieniło.
    A więc macie jeszcze jakieś specyfiki do przetestowania ? Albo może od razu mi napiszcie jak będzie wyglądała sprawa z ta wymiana zamków, może ktoś jeszcze to robił i jakie są tego koszta ?
    Pozdrawiam

  • [b]Patryk91[/b], zobacz to:
    http://www.otwieranie24.pl/<!-- m -->

    Zadzwoń i zapytaj. To pewnie da się naprawić. Ja kiedyś robiłem w Yarisie kumpla zamek z bagażnika. W Fabii nigdy.

    A poniżej kontakt do Katowic:
    http://www.otwieranie-awaryjne.pl/kontakt.htm

  • Jeszcze z własnego doświadczenia - też mi się zamki zapiekły, na szczęście WD 40 rozwiązało problem. A z problemem lepiej nie zwlekać, bo jak ci akumulator padnie, to tylko otwieranie z kluczyka wchodzi w grę (albo podnoszenie auta i podpinanie drugiego akumulatora od dołu... wątpliwa przyjemność)

  • tak na przyszłość to od dołu najlepiej podpiąć się pod rozrusznik i puścić prąd w instalacje:) Dużo łatwiej, szybciej no i otwieramy z centrala. Z drugiej strony jak pada aku to nigdy tak żeby nie dało się otworzyć, zwłaszcza jak postoi trochę.

  • Mam podobny problem z zamkiem od strony pasażera 😞 <!-- s:( -->
    Jeszcze w lato, kiedy na parkingu firmowym zamykałem fabiolota z klucza to działał.
    Przez zimę tylko używałem od strony kierowcy, albo centralnego i teraz pupa 😞
    Tak jak u kolegi [b]Patryk91[/b] wchodzi tylko tak 2/3 klucza.
    Czyściłem to dzisiaj WD-40 i cienkim długim wkrętakiem, górą i dołem zamka wchodził swobodnie, ale na środku coś go blokowało.
    Jakieś sugestie ???

    Pozdrawiam.
    😎

  • na 95% jedną lub więcej zapadek szlak trafił 😞 <!-- s:( --> jest ich 6

  • [b]anubis[/b], chyba tak jak piszesz będe musiał rozbierać drzwi, wczoraj jeszcze troche popsikałem tym WD-40 ale żadnych efektów. Chyba zostaje mi rozbiórka, to chociaż mam jedna prośbe do Was, możecie mi podać jak najwięcej linków do sprawnej i bezproblemowego czyszczenia tego zamka? Jak to rozebrać itp?
    Póki co znalazłem to
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255090<!-- m -->
    i film
    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=3058

  • [b]anubis[/b], dzięki wielkie za pomoc 🙂 jak widać w ogóle źle sie za to chciałem zabrać 🙂 trochę przy tym pracy jest i miejmy nadzieje że mi sie to uda zrobić 🙂 <!-- s:) -->
    Pozdrawiam Forum bo na prawdę jest pomocne 😄

  • A mnie się udało odblokować zamka 😄 <!-- s:D -->

    Lałem tam 3 razy na dzień WD-40 na zmianę z smarem silikonowym w szpraju od kilku dni,
    dziś coś zaskoczyło, docisnąłem kluczyk z wyczuciem i wszedł cały 😛
    potem delikatnie rozruszałem i teraz działa, choć smaru jeszcze dziś napuściłem.

    Choć myślę, że i tak mnie czeka rozkręcanie drzwi, bo coś światełka w środku i na drzwiczkach nie świecą kiedy się prawe przednie otwiera 😕
    Ale z tym to jest w ogóle dziwna sprawa 😉

    🆒

  • No to widzę że kolega miał szczęście 🙂 chodź wyszedłem z podobnego przekonania i lałem tam już chyba ze 3-4 razy tego WD-40 tylko że nie ma najmniejszego efektu więc wydaje mi sie że zamek po prostu padł i będę musiał rozkręcić zamek, a ostatnio niestety czasu brak a przy tym to jednak trochę się pewnie zmarudzi i będę się musiał wyposażyć w torxy bo nie chce zniszczyć tych śrubek 😄 <!-- s:D -->

  • A więc tak zorientowałem sie trochę w cenach i sytuacja wygląda tak:
    Dzwoniłem po serwisach napraw zamków, centralnych itp,
    1 zakład - cena ok 150-200 zł za zamek więc wydaje mi się że sporo
    2 zakład - jeśli to by było tylko samo przeczyszczenie zamka to koszt ok 80zł natomiast jeśli okazała by sie wymiana całego zamka to koszt ok 150zł i zamek zostanie dopasowany pod obecny kluczyk.
    opcja nr 3 to kupienie samego zamka, komplet dwóch zamków ok 80 zł i w tym osobne kluczyki do zamka (czyli osobny byłby do zapalania i osobny do drzwi).

    Mógłby mi ktoś jeszcze napisać jakie narzędzia(ogólnie wszystkie) były by mi potrzebne do tej operacji z zamkami ?
    Czy to tego potrzebny jest torx T20 czy jakiś inny ?