[Inne] Audi A2 1.4 16v BBY zmiana jakosci oleju spalanie
-
Mam od nowosci Audi A2 1.4 16v BBy przebieg 139 tys km, taki jak w fabii po 2002r do 80 tyskm jezdzil na 5w30, jak wiadomo te silniki pobieraja olej, mi ok 1l na 3 tys km jak jezdze w trasy szybciej pow. 3 tys obr, tak zawsze bylo, potem Aso w Germanii zmienilo mi na 5w40 a od 20 tys km lata na Mobil1 5w50. Czytalem na Mobil ze Mobil 1, 0w40 redukuje zuzycie oleju . nie wiem czy jest sens zmiany z 5w50 bo mi sie wydaje ze wzrosnac moze zuzycie w porowaniu do 0w40. Na analizatorze spalin nie wychodzi ze go zuzywa, po miescie tez nie zuzywa, w Aso w Niemczech mowili ze niekiedy ten model tak ma i przejedzie z tym spokojnie do 300 tys km, albo zaproponowali nowe tloki z pierscieniami i sworzniami firmy Mahle, ponoc wzmocnione i nic nie bedzie spalal oleju i usciszy sie silnik, ale wg nich to szkoda kasy tylko jezdzic. Mowili mi ze fabryczne sworznie i pierscionki dostawaly po dupie na oleju 5w30 i byly dosc slabe ale nie ma to wplywu na nic innego ale wg nich producent nie przyznaje sie do tego. Co ciekawe wg nich albo sie przyzywczaic albo wymienic jak pisali satyswakcja gwarantowana na 100 proc ale czy warto? Czy warto zmieniac na ten 0w40?co sadzicie.
-
allle tu namotałeś z tymi informacjami.
Każdy silnik spala olej , i to wcale nie jest oznaką nadmiernego zużycia (choć czasami tak bywa) Moim zdaniem jak od wymiany do wymiany nawet dolejesz 1litr to tragedii nie ma. -
na kazde 1000 km samochod spala przecietnie 1 litr oleju (nie mylic z napedowym) silnikowego, wiec po co wymienic, skoro efekt bedzie taki sam, jak poprzednio :?: <!-- s:?: -->
-
Zmierz kompresje (włącznie z próbą olejową). Jak będzie w granicach normy (poszukaj w sieci, ile powinno być), to jedź dalej. Jak mocno poniżej, to remont, swap, albo ostatecznie różne motodoktory (ale to jako ostateczność).
Słówko o olejach -
5W - określa minimalną temperaturę rozruchu silnika (w tym wypadku -30C)
30 - określa lepkość oleju przy 100C5W30 to olej o stosunkowo niskiej lepkości w 100*C. Z jednej strony daje to nieco mniejsze zużycie paliwa, z drugiej masz gorsze smarowanie.
Zamiana na olej 5W50 dała tyle, że olej jest gęstszy w wysokich temperaturach, ma większą lepkość, przez co na cylindrach masz grubszą warstwę oleju i jest nieco szczelniej.
Tofik >> nie wierz za bardzo w te instrukcjoksiążeczkowe zapewnienia. Litr oleju na 1000 km oznacza, że coś jest poważnie nie tak.
Spalanie oleju nawet przez nowe silniki bierze sie z dopuszczalnych błędów produkcji, np. cylinder ma maksymalny dopuszczalny rozmiar, a tłok minimalny i już szczelność nie jest 100%-owa.
EDIT
Tak jeszcze na chłopski rozum - wytrzyj silnik i obserwuj, czy gdzieś spod uszczelki nie cieknie. Może masz walniętą uszczelkę pod głowicą, albo miski olejowej? Tematy do wyszukania na forum. -
wyszukalem w necie ze wszystkie 1.4 16v grupy vag maja problem ze zuzyciem oleju a wine ponosza pierscienie, uszczelka na bank dobra w oleju nie ma wody w wodzie oleju, plyn czysciutki, na forum polo wszyscy uzytkownicy tak pisza, spotkalem faceta co ma fabie od nowosci z tym silnikiem i tez mu zawsze lyknie 1l na 3000km,
-
mam BBY 112 000 przekulane nie zauważyłem w/w UWAG . ja nakulałem około 40 000
-
[quote="PinkFloyd"]wyszukalem w necie ze wszystkie 1.4 16v grupy vag maja problem ze zuzyciem oleju a wine ponosza pierscienie, uszczelka na bank dobra w oleju nie ma wody w wodzie oleju, plyn czysciutki, na forum polo wszyscy uzytkownicy tak pisza, spotkalem faceta co ma fabie od nowosci z tym silnikiem i tez mu zawsze lyknie 1l na 3000km,[/quote]
Jak już wiesz, moja też jest BBY. Mam przebieg 135tys, moja zużywa bardzo podobną ilość oleju, dokładnie 250ml / 1000km. Oczywiście nie ma żadnego wycieku ani problemu z uszczelką, po prostu tyle zużywa.[b] Jeżeli obecnie jeździsz na Mobil 1 5W50 to go zostaw i pod żadnym pozorem go nie zmieniaj na nic innego[/b]! To jest obecnie najgęstszy pełny syntetyk do kupienia wobec czego masz świetne smarowanie silnika, a do tego zminimalizowane spalanie oleju. Gdybyś zmienił ten olej na 0W40 na 100% zużycie oleju by się zwiększyło - ten olej jest rzadszy zarówno na zimno jak i ciepło. Zabawa w wymianę tłoków z pierścieniami przy takim zużyciu oleju jest bez sensu, skalkuluj to sobie - to się kompletnie nie opłaca! Jeżeli silnik nie zacznie Ci zżerać coraz więcej oleju to kupujesz tanio bankę 5L 5W50 i regularnie dolewasz.
-
tez tak myslalem dzieki, dalej leje 5w50 i jade dalej pod 200 tys km
-
[quote="zlloty"]Tofik >> nie wierz za bardzo w te instrukcjoksiążeczkowe zapewnienia. Litr oleju na 1000 km oznacza, że coś jest poważnie nie tak.
Spalanie oleju nawet przez nowe silniki bierze sie z dopuszczalnych błędów produkcji, np. cylinder ma maksymalny dopuszczalny rozmiar, a tłok minimalny i już szczelność nie jest 100%-owa[/quote]
ja bym się zastanowił nad tematem....
jak miałem nowy wóz, pojechaliśmy na wakacje, na "fabrycznym" oleju ...jakimś tam, nie wiem co było wlane, nie dociekałem.
po przejechaniu paru kkm zaświeciła sie lampka, że mało oleju w silniku :!: <!-- s:!: --> - tzn. niezaleznie od stylu jazdy - auto zjadło ok. 1l. olejupo 15kkm go wymieniłem na PEŁNY syntetyk a nie krakowany, jakich wiele.... w normie 502.00 do teraz ( 35kkm) oleju nie dolewam.
takwięc - polecam pod rozwagę nie oznaczenie 5w coś tam - a NORMĘ oleju zalecaną do danego silnika.ZA KAŻDYM RAZEM BĘDĘ TO POWTARZAĆ : PATRZCIE NA NORMĘ OLEJU DLA SWOJEGO SILNIKA W ZALEŻNOŚCI OD OKRESÓW : QG0, QG1, QG2. mimo że olej posiada tzw 5w/ 10w / albo 0w - to może NIE SPEŁNIAĆ norm producenta silnika.
podobnie jest z silnikami diesla i olejem [b]505.01[/b] dedykowanym do PD. ( może być 504.00/507.00 ale jest duuużo droższy i dla DPF-a)
ale i tak to są Wasze silniczki i Wasze $$$ -
Witam
Ja do silnika 1.4 16v BBY dodałem dziś molibdenu z mannola i silnik ciszej pracuje już po 100 kilometrach. Zobaczę jak to wpłynie na spalanie oleju bo dotychczas spala ok 300ml / 1000km oleju 5w30 VW504/507
Choćby klekotanie popychaczy jest wyciszone i już samo to mnie cieszy. Przebieg auta na liczniku to 179tyś km, 2003 produkcja.