od dłuzszego czasu studjowałem problem zuzycia oleju w 1.4 16V, przejrzałem też fora niemieckie VW i znalazłem taką wzmianke, że w Niemczech ASO ok 2004r zmniejszało zuzycieoleju ( jezeli nie byla to wina pierscieni i auto nie dymiło ) przez zastosowanie odp. korka wlewu nr 030103485AE który redukował duże nacisnienie w silniku, co pwoodowało wypchnięcie oleju ktory się potem spalał, ustaliłem, ze niektórym spadło spalanie z 0,5l na 1000km do 0,3l na 2500km. W tch przypadkach co nie pomogłokonkretne silniki już od samego początku miewały większy apetyt na olej silnikowy, pierwsze objawy zaznaczają się już od 40 tys km lub w niektórych model od nowości. Jeżeli wartość wynosi do 0,5l na 1000km można tylko go uzupełniać, ponoć niektóre modele które zużywają tyle od nowości do 350 tys km aktualnie tyle mają na liczniku i nic innego z nimi się nie dzieje. Po drugie na zimno silniki te charakteryzują się głośniejszą praca ( nie popychacze ) który trochę się uciszy na ciepło. Objawy się nasilaja wraz z przebiegiem. Są to wady tego motoru, które nie maja wpływ na trwałość tylko mogą spędzać sen z powiek właścicieli tych aut. Mimo tego auta te będą dalej jeździć aż po podane wyżej przebiegi. Błąd tkwi w złej konstrukcji trzpienia tłoka, i pierścieni olejowych i jakości oleju. Mimo tego, ze olej 5w30 jest dobrym olejem źle współpracował ze słabymi pierścieniami 1.4 16V- zbyt żadki , słaby film olejowy na gorąco. Producent do tego się nie przyznaje ale po gwarancji poleca stasowanie oleju 5w50 nieoficjalnie. Po drugie pierścienie tu są 3 elementowe a nie jak w innych 2. Jeżeli na to nie przeszkadza można dalej eksploatować samochód- na pewno nic więcej się nie zepsuje- tak przeczytałem. Zuzycie wzrasta w czasie szybkiej jazdy lub przekraczania 3 tys obr- słabo wtedy pierścienie zgarnaiją olej. Można tez poprawić fabrykę. Nie trzeba wymieniać uszczelniaczy zaworów- tu nic to nie pomorze. Należy wymienić 4 tłoki kompletne z pierścieniami wraz z trzpieniami do silnika 1.4 16V najlepiej firmy Mahle ( nowe ) i zalać olejem 5w50 lub 0w40. Po tej naprawie 1.4 16V będzie chodził bezszelestnie, dodatkowo nowy korek 030103485AE a oleju nie zużyje nawet 1mm na 15 tys km nawet w czasie jazdy autostradowej z dużą prędkością. Nie trzeba robić szlifu cylindrów- chyba ze jest mocno wyeksploatowany- wystarczy zastosować nowe tłoki z pierścieniami i sworzniami wymiarowe i po problemie. Firma Mahle zastosowala wzmocnione pierścienie i sworznie które już sie nie poddadza w tym aucie.
Co sadzicie na temat tego co pisza, na temat korka 030103485AE do siln ików 1.4 16V jest multum tematów w Niemczech na forach i duzo osób jest zadowolonych, ponoć fabrycznie wkładano go dopiero od poowy 2004 do 1.4 16V. Tak wygląda korek jak na focie niżej.
Obok uszczelki , można zobaczyć dwa małe nacięcia na zewnętrznej krawędzi (zakreślony na czerwono na zdjęciu),. Przez to wydmuchiwane jest nadciśnienie po separowaniu oleju itd., które wchodzi przez mały otwór w środku .Do mojego Audi tez ten problem znalazlem i korek pomógł autorowi ( tam auto z przebiegie 75 tys km 1.4 16V )
http://www.zeebulon.de/Pages_allg/AudiA2.htm#Maengel<!-- m -->
tu jeden z tematów
http://forum.polo9n.info/motor-technik/ ... 22724.html
Na niemieckich forach grubo tematów o 1.4 16V grupy vag i tych korkach- co sadzicie- juz zamowiłem.