Witaj na forum Fabia Club Polska

[Inne] zawieszaja sie obroty 1.4 16v czy to przepustnica?

Temat utworzony · 12 Posty · 2655 Wyświetlenia
  • Omawiane autko ojca fabia 1.4 16v silnik BBY rok 2004. Po nagrzaniu auta obroty ksiazkowe 740 odpalone auto ruszam dodaje gazu puszczam gaz i obroty sa na 1000 na jalowym i tak zostaja czujnik temp ok, vag zero bledow, odpalam ponownie obroty ok i np przez jakis czas dobrze nie zostaja na 1000obr ale np po 40km ponownie zawieszaja sie na 1000 i pomaga ponowne odpalenie auta, czy to wina brudnej przepustnicy? Poza tym wszystko ok, przepustnica wpelni elektroniczna bez linki i silnika krokowego, poza tym wszystkie filltry i swiece nowe. a moze to wina brudnego EGR? Wag nie pokazuje bledow.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 30-04-2012, 13:34[/i] ][/size]
    zabralem sie za czyszczenie z zewnatrz bylo ok z drugiej strony masakra, wyczyscilem, zrobilem w BS blok 60 adaptacje szarpnelo silnikiem i obroty nawet na kompie stabilne ale po 2km znow podskoczyly na 1000 na jalowym, wyczytalem ze w 1.4 trzeba wykasowac w adaptacjach w 00 pamie i tak zrobile i potem znow adaptowalem i na razie odpukac sie nie zawieszaja ale nie wiem na jak dlugo, czy brak kasowania ustawien moze miec na to wplyw? Wskazowka na jalowm teraz nawet milimetr nie skacze.

  • W tych silnikach obrotami steruje tylko przepustnica , komputer zczytuje kąt wychylenia jej skrzydelka za pomoca rezystora ,który znajduje sie z boku przepustnicy . Czasem jak on ulegnie zanieczyszczeniu to nic nie da czyszczenie przepustnicy mam na mysli tego skrzydelka i rury w ktorej pracuje (w niektorych czytalem da sie ten rezystor wyczyscic a w niektorych nie ) . EGR nigdy nie zawiesi obrotow bo egr dopuszcza odpowiednia ilosc spalin do cylindra aby obnizyc temp spalania w cylindrach co ma duzy wplyw na ekologie (niby ) jedyne co moze wadliwie dzialajacy egr to zanizac obroty , powodowac gasniecie na wolnych obrotach , problemy z przyspieszeniem itd. U mnie po czyszczeniu przepustnicy komputer samochodu sam zrobil adaptacje i nic nie adaptowalem , zreszta wiem ze jak np auto ci zgasnie samo z siebie ze dwa trzy razy po odpaleniu to komp profilaktycznie sam robi adaptacje .

  • na razie zrobilem ok 80 km na miescie i obroty po czyszczeniu i adaptacja sa ok, mam nadzieje ze tak dalej bedzie, wydaje mi sie ze jakby cos bylo z rezystorem nie tak to by obroty chyba caly czas gupialy, w mojej przepustnicy jest tylko wtyczka, zadnych czujnikow innych przewodow, z tego co widze nierozbieralna. Auto przebieg 130 tys km i przepustnica chyba nigdy nie byla czyszczona

  • Ja swoją czyściłem profilaktycznie przy 60 000 , u mnie też jest wtyczka i właśnie za nią tzn z boku przepustnicy jest taka plastikowa nakładka i w tej nakładce jest rezystor ale nie radzę tego ruszać chyba , że w ostateczności np. przed kupnem nowej przepustnicy . W/g mnie będzie wszystko ok .

  • Co dziwne obroty ponownie sie przywieszaja na 1000 ale jak auto jest mocno nagrzane i stało w słońcu, po właczeniu klimy podnosza się z 620 na 840 i jest ok dodam gazu podskakuja na 1000 i po wyłaczeniu klimy dalej pzoostaja na 1000 obr, wyłaczenie i właczenie silnika to eliminuje i jest ok, jak klima nie włączona to sie nie przywieszają 😕 <!-- s:/ -->
    Mam przepustnice taką, musze wymienić bo chyba nawalił czujnik położenia klapki Audi A2 1.4 16V BBY 2003r jak na obraz nr 1 ( z dopiskiem moja - ostatnie zdjęcie)
    znalazłem uzywane takie, bo wiadomo nowa 1500zł , uzywki po 50zł z silnika BBY
    czy najwazniejszy jest tylko drugi numer żeby sie zgadzał? 036 133 062 N czy muszą wszystkie? ten ostatni jest każdy inny w każdej uzywanej, co on oznacza? czy powyższe będą pasować?

  • Szczerze mówiąc nie wiem , poszukaj może na Allegro jakie sprzedają do Twojego rocznika i może coś się wyjaśni. Uważam , że jak silnik ten sam to powinno pasować a skad te ceny 1500 zł ja na allegro widziałem nowe za 450 zł chyba , że czegoś nie doczytałem

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 03-05-2012, 18:47[/i] ][/size]
    ja widze ceny ok 450 zł za nowy oryginał .

  • 1500zl w Aso i w Intercarsie cena podobna, za 400zl nie znalazlem nowej , wole zaryzykowac 50zl strata nie duza, wyczyszcze na blysk i podmienie i zobacze, dziwne ze dopuki klima nie wlaczona to jest ok, na klimie wtedy przywiesza jak jest duzy upal lub bardzo goracy silnikmoze wtedy walczy z obciazeniem zeby silnik nie zgasl i cos sie pokopie? Ostatnie pytanko u mnie uszczelka pod przepustnice jest metalowa i w sklepie jej nie maja, zostaje tylko aso? Slyszalem ze niektorzy zakladaja papierowa.

  • Sytuacja dotyczy tylko i wyłącznie jazdy z włączoną klimatyzacją tak? Jeśli tak to moje auto czasami zachowuje się w identyczny sposób. Na codzień jeżdzę również służbową Fabią II 1.6 TDI (jeszcze na dotarciu) - ten sam objaw! Np. dzisiaj podczas jazdy na klimatyzacji obroty wskoczyły mi na 1000obr/min i takie już zostały aż do wyłączenia silnika. Pamiętam jeszcze jak jeździłem kiedyś Roomsterem 1.6, objaw był identyczny, wolne obroty bardzo często były na 1000 (klima), auto też praktycznie nowe.

    [b]Może jednak wstrzymaj się jeszcze za zakupem, wychodzi na to że takie zachowanie jest zupełnie normalne w Skodach. To nie przypadek, że w tylu autach zachowanie silnika na klimie jest identyczne.[/b]

  • [quote="comfort"]Sytuacja dotyczy tylko i wyłącznie jazdy z włączoną klimatyzacją tak? Jeśli tak to moje auto czasami zachowuje się w identyczny sposób. Na codzień jeżdzę również służbową Fabią II 1.6 TDI (jeszcze na dotarciu) - ten sam objaw! Np. dzisiaj podczas jazdy na klimatyzacji obroty wskoczyły mi na 1000obr/min i takie już zostały aż do wyłączenia silnika. Pamiętam jeszcze jak jeździłem kiedyś Roomsterem 1.6, objaw był identyczny, wolne obroty bardzo często były na 1000 (klima), auto też praktycznie nowe.

    [b]Może jednak wstrzymaj się jeszcze za zakupem, wychodzi na to że takie zachowanie jest zupełnie normalne w Skodach. To nie przypadek, że w tylu autach zachowanie silnika na klimie jest identyczne.[/b][/quote]

    tak objawy jak piszesz dokładnie takie same.

  • Sprawdź napięcie na akumulatorze, gdy trzyma Ci podwyższone obroty. Możesz mieć ubity akumulator i sterownik może podbijać obroty, żeby go podładować.

  • [quote="zlloty"]Sprawdź napięcie na akumulatorze, gdy trzyma Ci podwyższone obroty. Możesz mieć ubity akumulator i sterownik może podbijać obroty, żeby go podładować.[/quote]

    Racja dzieje sie tak jak działa klima i jest gorąco na dworze ( klimatronik wiatrak w środku na full i dodatkowe światła ) i wiatrak chłodnicy daje wtedy na drugim biegu wtedy słysze przekaźnik i włącza się drugi bieg i podnosza sie obroty bo ładowanie spadało do 13,2V na jałowym , po oczyszczeniu przewodu masowego w komorze silnika ten do nadwozia spowodowało, że nawet wtedy kiedy klima działa na full jest na jałowym 14,2V i sterownik juz nie podnosi obrotow do tych 1000 :hurra: <!-- s:hurra: --> tylko po wlaczeniu klimy standardowo z 650 na ok 800

    W ASO w Niemczech uzyskałem na maila taka odp. bo u nas nic nie wiedzieli :zakrecony:
    Zarządzanie obciążeniem elektrycznym samochodu ma za zadanie zapewnienie zawsze dostatecznego zasobu energii do uruchomienia silnika. W tym celu odpowiednio do obciążenia alternatora regulowany jest poziom prędkości obrotowej biegu jałowego silnika, a w zależności od napięcia pokładowego odłączane niektóre odbiorniki elektryczne. Sterownik sieci pokładowej (BSG lub BCM) analizuje prędkość obrotową silnika, napięcie akumulatora i obciążenie alternatora (sygnał DF alternatora). Na podstawie tych informacji i informacji o włączonych odbiornikach, które pobierają duże prądy a które są włączane na krótki czas, sterownik sieci pokładowej ocenia obciążenie sieci pokładowej. Na podstawie tej oceny sterownik sieci pokładowej może wymusić na sterowniku silnika zmianę prędkości obrotowej silnika. Oprócz tego mogą zostać odłączone niektóre odbiorniki elektryczne.
    Zależnie od oceny stanu naładowania akumulatora i napięcia sieci pokładowej prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym może osiągać trzy poziomy:

    poziom podstawowy – normalna prędkość obrotowa biegu jałowego,

    poziom zwiększony do 900 obr/min,

    poziom zwiększony do 1200 obr/min.

  • To wyjaśnienie od niemieckiego ASO jest chyba sensowne. Żaden z 3 samochodów, o których ja wspominałem nie ma problemów ani z akumulatorem, ani z ładowaniem. Więc to napewno o to chodzi.