Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Świece

Temat utworzony · 92 Posty · 19882 Wyświetlenia
  • Jeżeli jest tam listwa zapłonowa jak u mnie to musisz ją ściągnąć, a potem 6 imbus, dwie śruby i ściągasz.

  • Witam, taką właśnie listwę miałem w felicji 1,3 lx i nie bylo problemu . natomiast
    przy silniku 1,4 16 V sporo plastików, zaczepów, i nie bardzo wiedomo z której strony dobrać sie do tych nieszczęsnych świec.
    Pozdrawiam Mirosław

  • Musisz poczekać na [b]Wojtasa[/b] on ma ten silnik co [b]Ty[/b], może będzie wiedział.

  • Mam pytanie jakie swiece zapłonowe najlepiej zamontować do Fabii 1.4 (44 KW) z instalacja gazową sekwencyjną?

  • [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=1925&highlight=%B6wiece+zap%B3onowe]TU[/url] masz wszystko.

  • Witam
    czy ktoś jest może zorientowany na czym polega różnica między świecą NGK BKUR5ET-10 ( 3-elektrodowa) a świecą NGK PFR6Q (1-elektrodowa) obydwie zalecane są do Fabii 1.4 44 04.2000 - 03.2003 AZE
    NGK BKUR5ET-10 ( 3-elektrodowa) kosztuje ok. 22zł
    a
    NGK PFR6Q (1-elektrodowa) kosztuję ok. 45zł :mur: <!-- s:mur: -->

    może ktoś mi to wytłumaczy i doradzi które są lepsze

    ja jeżdżę na LPG a z tego co się dowiedziałem to świece 1-elektrodowe są lepsze
    ???

  • Jeździsz na LPG tak jak i ja, u siebie mam 3 elektrodowe NGK-i od przeszło 50 tys km nie mam problemu. Zgadzam się, że 1 elektrodowe są lepsze tylko i cena prawie dwa razy wyższa więc wiadomo...

    Różnica jest w iskrze, w świecy 3 elektrodowej rozkłada się ona na trzy i to powoduje, że jest słabsza, ale za to działa na większym obszarze, natomiast 1 elektrodowa ma 1 mocną iskrę, ale w mniejszym obszarze działania.

    Kupuj 3 elektrodowe i ciesz się jazdą 🙂 <!-- s:) --> . Uważam, że w tym przypadku nie ma co przepłacać.

  • Dzięki za informacje
    A zmieniałeś szczelinę między elektrodą?
    O ile dobrze pamiętam to na LPG zmniejszało się szczelinę o 0,10mm (w stosunku co do benzyny)?

  • [quote="melony"]A zmieniałeś szczelinę między elektrodą?
    O ile dobrze pamiętam to na LPG zmniejszało się szczelinę o 0,10mm (w stosunku co do benzyny)?[/quote]

    Nie nie zmniejszałem, mam taką jak jest ustawiona fabrycznie. Według tego co znalazłem na sieci i od znajomego fachury, nie ma potrzeby zmniejszać szczeliny i nie robię tego. W tej chwili nie pamiętam wymiaru, ale wiem, że jak mierzyłem przed założeniem to była zgodna z zalecanymi przez skodę.

  • W silniku 1.2 HTP jest listwa wtryskowa. Trzeba zdjac obudowę jest na zaciskach, następnie odkręcić chyba 3 śruby + 1 od masy zamocowana z boku. Nastepnie delikatnie podważyć listwę wtryskową z każdej ze stron, powtarzam delikatnie bo mozna ja uszkodzic. Po zdjęciu listwy wtryskowej klucz 16 i dalej w odwrotnej kolejności. Polecam swiece NGK zadnych tandet platynowych itp. Na swiecach NGK mozna spokojnie zrobic 50tys na gazie lub 80 tys na benzynie Pozdrawiam

  • No to widzę, że sposób wymiany jak w 1.4

  • eeeee 🙂 pandrejew jakos duzo roboty narobiles 🙂 <!-- s:) -->
    to jest duzo prostsze 🙂 sciagasz obudowe silnika ktora tak jak kolega mowi jest na gumach wiec tylko pociagasz energicznie do gory i zostaje w raczkach 🙂 no i oczywiscie musisz odpiac 2 wezyki 🙂 troszke wczesniej twoim oczom powinny ukazac sie 3 cewki zaplonowe zakladane bezposredni na swiece cos takiego
    i z tym mialem najwiekszy problem 🙂 poniewaz jest to wciskane a nie zakrecane w zaden spsob a dostep do tego jest dosc marny 🙂 wiec kupilem piwko i nagle mnie olsnilo 🙂 wymyslilem sobie taki sprytny przyzad ktory sie nazywa haczyk 🙂 hehehh niestety nie mam cyfrowki i nie moge zrobic fotki 😞 zakladasz taki sprytny haczyk pod gorna czesc cewki i ciagniesz znow energicznie do gory tylko jeszcze trzeba uwolnic kabelki z listwy 🙂 no i juz masz swiece jak na dloni 🙂 wykrecasz wkrecasz nowe i problem z glowki wciskasz cewki zakladasz obudowe i koniec calej filozofii 🙂
    ale tak jak kolega polecam NGK zreszta fabrycznie tez polecane sa NGK i BOSCH koszt swiecy 15 zl 🙂 wiec praktycznie zaden 🙂 szczegolnie ze potrzebne tylko 3 wiec zostaje nam 15 zl na piwo 🙂

  • Własnie zastanawiam się nad zmianą świeczek w mojej fabce bardzo proszę o rade jakie wybrać do mojego silnika ,interesują mnie wyłącznie 3 elektrodowe,może ktoś ma w swoim bolidzie cos takiego i czy zauważył różnicę między fabrycznymi.Proszę o info

  • ja słyszałem ze sa dobre BRISK ale czy to prawda to Ci nie zagwarantuje

  • Ja stosuję NGK-i i są jak najbardziej 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Dodam że interesuje mnie świeca Bosch super 4 "4 elektrodowa" ,jeśli ktoś używa proszę o opinie.

  • Dowiedziałem się że bosch z 4 elektrodami nie pasuje do mojego silnika ,szkoda.Ale słyszałem że bardzo dobrą firmą jest japońska NGK typ BKUR6ET-10 V-Line24 .i jakaś firma BERU o której pierwszy raz słyszę, jeśli wiecie coś na ten temat piszcie.

  • Ja używam teraz w mojej fabiance NGK BKUR6ET. Powiem szczerze, że świeczki te są naprawdę dobre. Wcześniej jeździłem na BRISKach. Po 10kkm musiałem już wymieniać. Dodam, że mam gaz w samochodzie. Na obecnych NGK jeżdżę już od ok. 21kkm. Ostatnio wykręcałem je, żeby zobaczyć ich stan i doszedłem do wniosku, że wytrzymają jeszcze spokojnie 10kkm. Naprawdę polecam NGK BKUR6ET

  • Krzychu W powiedz mi czy jak zmieniłeś te świeczki na NGK to czy odczułeś jakąś różnice,autko było żwawsze ,czy nie.

  • mialem NGK i teraz zmienilem na briski, silnik wydaje sie bardziej elastyczny, juz od niskich obrotow zaczyna ciagnac...ale to moze byc spowodowane wymiana swiec na nowe.
    oczywiscie jedne i drugie byly 3 elektrodowe.