Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Pompa wody - temat zbiorczy

Temat utworzony · 37 Posty · 15290 Wyświetlenia
  • Każde łożysko ma luz tylko pytanie jakie? Trzeba by tym łożychem mocno zakręcić, czy szumi zarówno to jak i to na alternatorze. A miałeś za mocno naciągnięty pasek przed zdjęciem? Przekręcał Ci się o 90 stopni? na długim odcinku lub uginał i ile mm?

  • Byle byś nie przesadził z naciągiem bo sobie napytasz biedy.

  • Witam

    Wydaje mi się że mam uszkodzona pompę wody

    Wyjechałem sobie normalnie z pracy i wszytko było niby ok.Po jakis 12 kilometrach stwierziłem że temperatura nie rośnie i że samochód nadal jedzie na benzynie a powinien
    juz dawno przełączyć się na gaz.nie zapalały sie żadne lampki dosłownie nic tylko wskażnik na min.Zatrzymałem się i odkręciłem korek w zbiorniczku, po uruchomieniu temp skoczyła ale po chwili było minimum.Po ponownym uruchomieniu temperatura skoczyła do normalnego poziomu. Nie była jednak stałe tylko mocno skakała, w zależności czy stałem czy jechałem.dodam jeszcze ze nigdy tak z falowaniem temperatury nie miałem.Po przyjżeniu się paskowi klinowemu stwierdziłem że chyba się nadtopił albo jest czymś zabrudzony.Zastanawiam sie jeszcze czy to nie wyciek oleju i pasek się ślizga.

    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam

  • Sądząc po tym, że skaka wskaźnik temp obstawiałbym czujnik, ale skoro muwisz o zanieczyszczeniu paska to może poszedł simering na wale. Pompę raczej wykluczam.

  • Zobacz czy nie jest lużna wtyczka od czujnika temperatury i stan złącz w niej.

  • Dzęki za podpowiedzi

    Po przeczytaniu innego postu sądzę że to termostat.

    Czujnik wykluczam bo nawiew dmuchał bardzo słabo i gaz sie nie włączył , u mnie włacza sie przy 60 stopniach

    Dziś wymontuje termostat i zobacze czy jest otwarty i w razie czego wymienie.

    Pozdrawiam

  • Z tym korkiem się zgadza.Wiadomo przy różnym ciśnieniu w układzie uzyskujemy różną temperature wrzenia płynu.Ale porzeważnie termostat się psuje,korek sporadycznie.

  • mam do wymiany pasek rozrządu w fabii 1,9 sdi. Dowiedziałem się, że paskiem rozrządu napędzana jest pompa wodna i nie wiem czy należy ją wymienić przy wymianie paska. Zamierzam wymienić wszystkie rolki to jest dwie rolki i jeden napinacz. Koszt części bez pompy koło 450 zł, natomiast pompa wodna i dodatkowo pasek wielorowkowy to kolejne 200 zł i do tego robocizna. Jeżeli coś wiecie czy wymiana pompy wodnej jest konieczna to dajcie znać.

  • to zalezy jaki masz przebieg i czy to jest pierwsza wymiana rozrządu.
    Niedawno przeżywałem podobny dylemat i sytuacja wygląda nastepująco. W ksiązkach serwisowych wymiana pomp jest zaznaczana na co drugi rozrząd i tak tez jes opinia niemal wszystkich mechaników starej daty, chyba że okaze się przedwczesnie zużyta (ma się lekoo kręcic i nie może miec luzów tak zwanego wybicia).
    Natomiast wiekszosc mechaników z tak zwanej szkoły ASO (przyzwyczajeni do czestej wymiany całych elementów) mówi my tam zawsze wymieniamy na wszelki wypadek.

    Powiem ci tak, nastawiony byłem że nie będe wymieniał pompy przy rozrządzie ale ostatecznie ja wymieniłem w sumie sam nie wiem dlaczego. stara była dobra a miałem mozliwośc zwrotu (miałem ze sobą na wypadek gdyby była przytarta) to chyba na skutek zeby nie zapeszyć

    Nastepna sprawa podobno aby miec gwarancje na pompe producent żada wymiany całego płynu chłodzącego na nowy (dodatkowe koszty, ja zrezygnowałem bo niedawno sprawdzałem mrozoodporność i było oki)

    Wielorowkowy wymieniłem 92kkm (podobno był słaby a przy autach z klima ciężej pracuje) tego nie musisz od razu robic bo to oddzielna sprawa ale jak zrobisz od razu to ci nie policzą za wymiane przynajmniej tak było u mnie

  • Ja tam profilaktycznie bym pompę wymienił, bo jak nie daj boże polecą łożyska, to będziesz miał niezły bigos.

  • proponuję wymienić wszystko

    w starym aucie (Vw Vento) jak coś robiłem to z regułu przy okazji wymieniałem części do których ew. późniejszy dostęp wymagałby demontażu już wyciągniętych - fakt że do tego auta ceny porządnych zamienników były dosyć przystępne

  • A ja nie wymienialem. W ASO stwierdzili ze nie ma po co i ze praktycznie wszystkie w 1.9 dojezdzaja do 180 tys.
    Poki co, odpukac wszystko jest ok.

  • Witam
    szykuję się do wymiany łańcucha rozrządu (silnik 1,4 MPI) bo ma już najechane 177 tyś i zaczął hałasować, tylko nie wiem czy przy tej operacji wymieniać też pompę wody, jak radzicie? chcę kupić zamiennik AQ co sadzicie o tych zamiennikach, są godne uwagi? czy wymieniając pompę wody należy też wymienić płyn hłodzący? aha i zastanawiam się czy wymienia się przy takiej operacji pasek wielorolkowy?
    dziekuje i pozdrawiam Arek

  • [quote="francuz"]Witam
    szykuję się do wymiany łańcucha rozrządu (silnik 1,4 MPI) bo ma już najechane 177 tyś i zaczął hałasować, tylko nie wiem czy przy tej operacji wymieniać też pompę wody, jak radzicie? chcę kupić zamiennik AQ co sadzicie o tych zamiennikach, są godne uwagi? czy wymieniając pompę wody należy też wymienić płyn hłodzący? aha i zastanawiam się czy wymienia się przy takiej operacji pasek wielorolkowy?
    dziekuje i pozdrawiam Arek[/quote]

    Witam,

    Ze względu na to, iż ostatnimi czasy sam wymieniałem łańcuch postanowiłem odpisać.
    Pompa wody nie ma nic wspólnego z rozrządem tzn. nie musisz wymieniać tego co nie potrzeba 😉 <!-- s;) --> Pasek tez zostaw w spokoju jeśli "fizycznie" jest OK.

    Wymiana rozrządu kosztowała mnie 280 zł (200 zł usługa w dobrym warsztacie + 80 części).
    Po wymianie momentalnie było słychać różnicę w pracy silnika.
    Wymieniany był już przy 98 tyś.

    Pozdrowienia,
    Marek

  • Reguła mechaników jest taka że pompę wody wymienia się co drugą wymianę paska (rozrządu). Ja się tez tego stosuje i polecam ta zasadę. Pompa a raczej jeden jej element może sie zużyć. Chodzi o ślimak na łożysku który odpowiada za "pęd" wody. Jeśli się wyrobi to efektywność układu chłodzenia silnika się zmniejsza.

    Dlaczego się wymienia przy rozrządzie...ano w większości aut aby wymienić pompę trzeba zdjąć rozrząd...więc robi się to przy okazji wymiany paska.

  • [b]francuz[/b], zmień pompę - koszt niewielki a tak jak pisze [b]bloku[/b], jeżeli się sypnie trzeba będzie zdejmować rozrząd. Pasek wielokrokowy, tak jak pisze [b]maronis[/b], jeżeli wizualnie nie odbiega od stanu pożądania, zostaw go - jego zmienić zawsze można

  • [quote="yenerau"][b]francuz[/b], zmień pompę - koszt niewielki a tak jak pisze [b]bloku[/b], jeżeli się sypnie trzeba będzie zdejmować rozrząd. Pasek wielokrokowy, tak jak pisze [b]maronis[/b], jeżeli wizualnie nie odbiega od stanu pożądania, zostaw go - jego zmienić zawsze można[/quote]

    Żeby wymienić pompę trzeba zdejmować rozrząd ? Ne ne ne...
    Chyba, że ja czegoś nie rozumiem, ale ja miałem wymienianą pompę bez zdejmowania... 😉

    Pozdrowienia,

  • Czy jak chcesz zdjąć kolo pasowe z pompą to czy przypadkiem nie masz tam napinacza który wchodzi również w rozrząd?

  • [quote="bloku"]Czy jak chcesz zdjąć kolo pasowe z pompą to czy przypadkiem nie masz tam napinacza który wchodzi również w rozrząd?[/quote]

    W takim rozumieniu to tak...
    Zrozumiałem to troszkę inaczej 😉

    Pozdrowienia,

  • WYMIEŃ popme ja wymienilem rozrzad i nie wymienilem pompy i za niedługo sie posypała przy przebiegu 80tys wymien koszt ok.. 120 żł sam wymienisz ... proscizna