[F1 i F2] Naprawa/wymiana mikrostyku

Topic created · 32 Posts · 50428 Views
  • od 3 lat mialem problem z drzwiami. czujnik w zamku nie reagował na otwarcie drzwi co powodowało ze auto zostawiałem na swiatłach bo brzeczek nie działał i dzrzwi sie zamyklały kiedy nie wsadziłem kluczyka do stacyjki. Teraz Wiem ze to wszystko bzdura!!! poswieciłem 3 godziny i naprawiłem niby czesc nie rozbieralna czyli zamek 🙂 naprawde da sie naprawic styki w drzwiach. Tak naprawde najwiecej czasu trzeba poswiecic na zdemontwanie tapicerki a nie na naprawe. jednak jest problem trzeba miec czesc zamienna. ciesze sie ze w koncu naprawiłem drzwi:) jak macie pytania to dzwoncie bo naprawde ciezko jest to wytłumaczyc a sprawa jest banalna. w aso wymieniaja cały zamek za 500zł smiech na sali 🙂 <!-- s:) -->

  • Jesli dobrze pamietam to ten micro-switch w TME kosztuje 10zl. W ASO za cala kastete krzyczeli 400zl...

    1. Zdejmujemy tapicerke.
    2. wyciagamy zamek.
    3. szukamy dwoch kabelkow niebieskiego i czerwonego ktore prowadza do nieszczesnego mikcro styku
    4. Sciagamy metalowy zacisk przytrzymujacy micro styk (zdj bez tytułu)
    5. gdy mamy juz micro styk odsłoniety (zdj bez tytulu1) sciagany gorna czesc ktora jest na zaslepkach (zdj bez tytułu3) i wymieniamy na sprawna z innego zamka:) ja wymieniłem z passata:)
  • rozumiem, że żeby dostać się do zamka to trzeba tez zrzucić metalowa płytę z drzwi?

  • To jest chyba oczywiste ? 😉 <!-- s;) -->

    pozdro

  • dla kogoś, kto wcześniej rozbierał albo widział na żywo na pewno tak 🙂 <!-- s:) -->

  • Nie wim czy wszystko jasno wytłumaczyłem. kwestia tkwi w tej czarnej koncówce na zdj 3 niestety zeby sie do niej dostac trzeba rozebrac tapicerke i wyjac szybe zeby moc caly zamek wyciagnac. jak macie pytania to walcie na gg.

  • zna ktos numer seryjny tego mikro wylacznika :?: jak tego szukac po necie :?: <!-- s:?: -->

    znalalzme cos takiego :[ URL=http://www.motoallegro.pl/item1007466868_mikroprzelacznik_centr_zamek_vw_audi_seat_skoda.html]LINK[/URL]

    teraz pytanie czy to jest z dzwignia czy bez .. mnie sie wydaje ze BEZ .. wnisokuje po Pinka fotkach

    EDIT : zamówilem .. zobaczymy 🙂 lepsze to niz 80 zeta caly zamek .. nie wspomne oczywiscie o zlodziejach w ASO 🙂 jak zaloze to dam znac czy dziala itd ..

    EDIT :
    zna ktos rozmiar klucza do odkrecenia zamka :?: mnie to wyglada na jakis duzy torx ...

    EDIT :
    jak chcecie kupic mikrostyki to tylko w izolacji :!! ja dostalem zwykle i sa nieuzyteczna 😕

  • jakim kluczem odkrecic te 2 sruby co trzymaja zamek :?: dzisiaj odkrylem 2 kaluze u siebie 😕 mam do uszczelnienia wszystkie drzwi to przy okazji zrobie te mikrostyki .... tylko co to za klucze :?: :?: <!-- s:?: -->

  • z tego co pamietam - spline - takie jak " w środku" fotografii ->
    [url=http://img243.imageshack.us/i/82908193.jpg/][img]http://img243.imageshack.us/img243/8085/82908193.th.jpg[/img][/url]

    one mają więcej ząbków niż torx.

  • jestem ciekawy czy mozna kupic gdzies taka 1 sztuke .. bo kupowac cala walizke to nie ma sensu .. zamiast zrobic torxy to znowu wymyslili cos innego :wsciekly: <!-- s:wsciekly: -->

  • jedną sztukę to nie, ale są mniejsze zestawy. Poszukaj na allegro. Ja tam kupiłem. Tylko do tego trzeba sobie dokupić grzechotkę lub inny klucz żeby to nałożyć. Wszystkie zamki są na Spline. Bębenki są na torx.

  • poszedlem po najmniejszej linii oporu i oddaj sprawe w rece mechaniorow ... daja mi gwarancje, 2 nowe zamki koszt z wymiana 350 zl .. nie mam na to czasu i nerwow, rozwiercac nity itp a woda mi sie leje juz przez wszystkie drzwi i musze jak najszybciej uszczelnic blachy ..

  • chciałbym podłączyć się pod w/w temat 🙂 wczoraj wymieniłem oryginalny zamek 😞 <!-- s:( --> na VEKE. działa ok ale nie do końca. Otóż:

    przypadek [b]1:[/b] zamykanie/otwieranie pilot - ok,[b] 2:[/b] zamykanie z kluczyka - zamyka wszystko, ale kierowcy otwiera (po 'opuszczeniu się rygla' ,podnosi go ponownie),[b] 2a[/b]: domkniecie drzwi z pilota - uzbraja alarm, drzwi LP (kierowcy) są nadal otwarte, [b]2b[/b]: otwarcie powoduje aktywacje alarmu - zrozumiałe, [b]3:[/b] zamykanie samochodu od wewnątrz: patrz pkt 2,[b] 4:[/b] otwieranie z wew: - ok. [b]5:[/b] zamykanie z kluczyka od pasażera - wszystko ok.

    [b]problem:[/b] po zamknięciu z kluczyka/przycisku na drzwiach - drzwi zamykają się ale za sekundę otwierają, w poprzednim zamku nie było czegoś takiego

  • Ja mam taki problem, ze jak otworze drzwi pasażera, to nie świeci sie lampka w srodku. Moge tez zamknac auto pilotem przy otwartych drzwiach pasazera. Tak jak by Fabiana w ogole nie kumala, ze ma otwarte drzwi.
    To też kwestia tego mikrostyku?

  • Tak.

  • [quote="Wojtas"]jak chcecie kupic mikrostyki to tylko w izolacji :!! ja dostalem zwykle i sa nieuzyteczna[/quote]
    Czy dobrze rozumiem, ze ten jest nieizolowany

    http://allegro.pl/mikrostyk-mikrowlacznik-seat-audi-skoda-vw-saab-i1895473578.html<!-- m -->

    A ten jest izolowany i sprawi, ze swiat bedzie bardziej okrągły?

    http://allegro.pl/mikrostyk-mikrowlacznik-uszczelniany-vw-audi-skoda-i1900268233.html

  • [quote="zbyhoo"]Tak jak by Fabiana w ogole nie kumala, ze ma otwarte drzwi.
    To też kwestia tego mikrostyku?[/quote]
    tak.
    [b]zbyhoo[/b], generalnie to samo "kopyto" w zamku uszkadza tą izolację. ono jest pokryte takim materiałem jakby teflon, po którym slizga się główka mikrostyku. ja u siebie "obrałem" ten element do gołej stali, i oczywiście założyłem izolowany mikrostyk.

  • Jak by ktoś próbował sie za to zabierać, to podpowiem:
    Po odkręceniu płyty wciąż nie da się jej zdjąć - prowadnice szyby blokują. Trzeba zdjąć dwa okrągłe kapsle (średnica około 3-4cm, łatwo poznać) i pod nimi poluzować mocowanie szyby. Potem wyjąć szybę i płyta już powinna zejść.
    Uważajcie też przy zdejmowaniu tapicerki. W tylnych drzwiach idzie dużo łatwiej, a jak tu zdejmowałem boczek, to mocno sie blokował o bolec od zamka (ten pipsztok, co wyskakuje do góry przy otwieraniu). Zaowocowało to pęknięciem małej, plastikowej 'obudowy' tego bolca. Polecam najpierw ją zdjąć.
    Tu jest dokładne foto (love) story: [url=http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/35/]Jebut[/url]

  • Witam Panowie chciałem odgrzać stary temat odnośnie zamka tez mam z tym problem czy ten będzie pasował do mojej Fabii rok 2002 http://moto.allegro.pl/zamek-drzwi-przod-lewy-skoda-fabia-seat-leon-nowy-i2293359935.html<!-- m -->
    Mam problem tego typu aby otworzyć klapę bagażnika muszę najpierw otworzyć drzwi tylne trochę to już mnie drażni więc chciałem to zrobić dodam jeszcze że lampki w przednich drzwiach się nie palą.

Log in to reply