[F2] Dyfuzor
-
Czy ktoś z Was próbował skonstruować dyfuzor pod tył Fabii II ?
Najbardziej zastanawiam się nad tym jak go zamontować żeby nie wycinać zderzaka <!-- s:( --> -
[b]nikon[/b], bez wycinki sie nie obejdzie. Widzialem orginal na jednej z stron zajmujacych sie sprzedaza czesci do F2 (orginaly) i nie ma innej mozliwosci jak ciac. Wynika to tez z tego ze ozdobna koncowka rury wydechowej musi isc na tym samym poziomie co tlumik.
Ponizej podaje ci link do tego dyfuzora z tylu:
-
Lord_Nikon - to tylko atrapa dyfuzora <!-- s:) -->
tak wygląda dyfuzor, który działa [img]http://www.breathlessperformance.com/products/RearDifuserWeb2.jpg[/img]
tylna część dyfuzora musi być uniesiona o 7 stopni wtedy będzie powodował podciśnienie
[img]http://www.gruppe-s.com/Subaru/subext/APR_rear_diffuser.jpg[/img]
żeby był efekt 100% to trzeba by tak zabudować spód:
[img]http://img84.imageshack.us/img84/9071/ferrarienzoyn4.jpg[/img]
ale umówmy się że wyścigówki nie robię więc chcę coś takiego:
[img]http://www.more-japan.com/files/d_639.jpg[/img][img]http://image.hondatuningmagazine.com/f/10964583/htup_0809_11_z+honda_s2000_diffuser+rear_diffuser.jpg[/img]
[img]http://www.gotuning.com/images/products/Axle_RearDiffuser_01.jpg[/img] -
ok tylko sie zastanawiam jak ty wpakujesz takie skrzydlo pod dosc krotki tylek jaki ma F2. A co do wycinki to na 100% nie obejdzie sie bez ciecia <!-- s;) -->
-
Musze pokombinować jak by to zamontować żeby nie ciąć <!-- s:( -->
chyba zrobie taki dyfer
zastanawiam się jeszcze z jakiego materiału bo carbonu nie będę wykorzystywał z uwagi na jego cenę, ciężki dostęp na rynku i trudną obróbkę
-
No ale nie mow mi nawet ze bedziesz robil taka polke jak na zdjeciu No i po co ci to w aucie z silnikiem 1,2 <!-- s:P -->
-
nie ma znaczenia jaka jest pojemność silnika - dyfuzor nie służy do przyspieszania ale do stabilizacji auta przy dużych prędkościach - zaczyna działać od około 80 km/h
-
Ja myslalem, ze wy mowicie o dyfuzorze w ukladzie wydechowym <!-- s:D -->
Jaka cena takiej zabawki ? -
na allegro są po 800zł uniwersalne z carbonu ale ja chcę sam go zrobićtyle że nie wiem jakiego materiału by użyć :niepewny: <!-- s:niepewny: -->
-
[b]nikon[/b], ale jak nie chcesz ciąć zderzaka to po dołożeniu takiego dyfuzora bedziesz musial troche uwazac zeby go nigdzie przypadkeim nie urwac na naszych drogach <!-- s;) --> Bo po tych fotkach co wkleiłeś to na oko taki dyfuzor jest w miare duzy jak na dokladanie go pod seryjny zderzak.
Ale jestem ciekawy jak to sie bedzie prezentowac w Fabii II :] I z góry życze owocnej pracy -
Stabilizacja samochodu ?
Montowanie "uniwersalnego" dyfuzora jest podobne do montażu "uniwersalnego" stożkowego filtra powietrza - zamiast coś poprawić, można tylko pogorszyć sytuację.
Taki dyfuzor musi być odpowiednio dla danego modelu samochodu zaprojektowany i przetestowany ( tunele aerodynamiczne ).
pozdro
-
[quote="zielarzlol"]Stabilizacja samochodu ?
Montowanie "uniwersalnego" dyfuzora jest podobne do montażu "uniwersalnego" stożkowego filtra powietrza - zamiast coś poprawić, można tylko pogorszyć sytuację.
Taki dyfuzor musi być odpowiednio dla danego modelu samochodu zaprojektowany i przetestowany ( tunele aerodynamiczne ).[/quote]
Widzę że się znasz jak kot na kwaśnym mleku... :hurra: <!-- s:hurra: -->
przeczytaj jeszcze raz cały wątek jeśli chcesz zabierać głos - jasno napisałem że można kupić uniwersalne ale ja tego nie zrobię.
Uświadom sobie jeszcze jedno - w seryjnym aucie podwozie jest tak spaprane pod względem aerodynamiki, że nic gorszego nie można wymyślić.
-
Czekam na efekty Twojego modowania i ich sensowne potwierdzenie.
Może w końcu przestanie Ci tak "dupą" zamiatać całe 70KM.
pozdro
-
ale w Fabii 1.2 dyfuzor? Po co? Przecież to ma sens tylko w super sportowych brykach i przy bardzo dużych prędkościach...
pomysł kosmiczny wg mnie, ale życzę powodzenia w realizacji
-
Nie chodzi o zamiatanie dupą, chodzi o zwiększenie prędkości przejazdu zakrętów, jak już pisałem producenci aut olewają aerodynamikę pod autem (koszty) a szkoda bo to też ważne.
Dyfuzor zaczyna działać od prędkości 80 km/h a najlepiej działa przy prędkościach od 100 km/h
Na chwilę obecną przy standardowym zawiasie efekt nie będzie duży ale po gwarancji obniżę zawias dzięki czemu podciśnienie będzie jeszcze większe...PS. wygładzenie podwozia zmniejsza dodatkowo hałas opływu powietrza <!-- s:) -->
-
[quote="nikon"]chodzi o zwiększenie prędkości przejazdu zakrętów[/quote]
jeśli o to chodzi to imho powinieneś zacząć od poszerzenia opon, obniżenia zawiasu i montażu małych dystansów (5mm powinno na masę twojego auta dac radę). zwróć uwagę, że owy docisk generowany przez dyfuzory, spojlery i inne aerodynamiczne usprawnienia jest odczuwalny przy znacznych prędkościach rozwijanych raczej na prostych a nie w zakrętach.dużo daje też opanowanie techniki jazdy w łukach konkretnym samochodem, czyli b. precyzyjne operowanie gazem i hamulcem - zapewniam cię, że żaden dyfuzor czy spojler nie da ci tyle co dobra technika . z tym nawet 70 kucy w ośce może sprać czasowo 200-konnego tylnonapędowca, którego kierownik kompletnie nie ogarnia tematu :chytry: <!-- s:chytry: -->
-
[quote="cosmos"]powinieneś zacząć od poszerzenia opon, obniżenia zawiasu i montażu małych dystansów (5mm [/quote]
wlaśnie, obniżenie środka ciężkości już powoduje znaczne "przyklejenie" auta do drogi, dodatkowo rozszerzenie kół i utwardzenie zawieszenia <!-- s;) -->
ale przy "małych" prędkościach to chyba niewiele pomoże taki dyfuzor. bardziej bym sie skupił na [quote="cosmos"]opanowanie techniki jazdy w łukach konkretnym samochodem[/quote]
[quote]dyfuzor nie służy do przyspieszania ale do stabilizacji auta przy dużych prędkościach - zaczyna działać od około 80 km/h[/quote] - a jeśli masz standardowe zawieszenie to jak wygląda ta stabilizacja ? co z bocznym wiatrem ? -
Zawias zrobię po gwarancji,
o technice mi tu nie gadajcie bo jeździłem w cartingu i rajdach więc technikę mam opanowaną :zakrecony: <!-- s:zakrecony: --> -
Z dyfuzorem czy bez prędkość pokonania zakrętu i tak nigdy nie będzie większa niż Vmax samochodu - więc po co cała ta zabawa? Na mój gust to tylko ozdoba bez majmniejszego wpływu na prowadzenie samochodu.
Moja F1 zaopatrzona w 75 KM przy prędkości maksymalnej bardzo ładnie pokonuje zakręty - absolutnie nic nie przerabiałem - bez względu czy to są łagodne łuki niemieckich autostrad czy np. krajowa 'siódemka' na krętym odcinku Ostróda-Elbląg. Auto nie skacze i pewnie utrzymuje zadany kierunek - wcześniejsze opony Pirelli P6000 nie lubiły jedynie mokrej nawierzchni (wrażliwe na kałuże i zapełnione wodą koleiny) ale na obecnych Goodyear Excellence jest ok. w każdych warunkach.