Przyduszenie silnika - HELP

Topic created · 12 Posts · 1823 Views
  • Tydzień temu wymieniłem w aucie łańcuch rozrzadu oraz sonde. I tego czasu mam bardzo dziwny objaw aczkolwiek sporadyczny, a mianowicie auto przy ruszaniu tak pomiędzy 1500 rpm a 2000 rpm traci moc i nie jedzie szybciej niż 20 km/h ( nie da sie przyśpieszyć zero reakcji na gaz) , zmiana biegów nic nie daje. Autko pare razy strzeli z rury tak jakby była zatkana oraz strasznie trzęsie całym autem, trwa to wszystko pare sekund, po czym auto normalnie jedzie. Co to może być juz trace siły do tego auta :cenzura: <!-- s:cenzura: -->

  • Faktycznie dziwne...w gaźnikach to była prawie norma ( te strzały). Objaw jakby się zalewał i paliwo szło do wydechu. Chyba bez kompa sie nie obejdzie..ale to tylko gdybanie. Jak sie uporasz z tym to napisz co to było.

  • nie chciałbym Cię martwić ale czasem takie objawy
    [quote="pueblo"]a mianowicie auto przy ruszaniu tak pomiędzy 1500 rpm a 2000 rpm traci moc i nie jedzie szybciej niż 20 km/h ( nie da sie przyśpieszyć zero reakcji na gaz) [/quote]
    to padnianie sterownika się objawia. Nie piszę że na 100% ale najlepiej podepnij pod VAG'a to coś może dokładniej wskaże

  • [quote="kornat"]nie chciałbym Cię martwić ale czasem takie objawy
    [quote="pueblo"]a mianowicie auto przy ruszaniu tak pomiędzy 1500 rpm a 2000 rpm traci moc i nie jedzie szybciej niż 20 km/h ( nie da sie przyśpieszyć zero reakcji na gaz) [/quote]
    to padnianie sterownika się objawia. Nie piszę że na 100% ale najlepiej podepnij pod VAG'a to coś może dokładniej wskaże[/quote]

    Dzisiaj rano błędy odczytane: 16556, 17549, 16518, pierwszy i ostatni wskazują ewidentnie ze nowa sonda poszła sie je....ć :wsciekly: , auto smarka normalnie przez wydech beną :mad: , Spalanie 15l/100 km , chyba trzeba jednak zainwestować w oryginalna sonde :szok: <!-- s:szok: --> .

  • A dlaczego wymieniałeś sondę :?: profilaktyka, czy padła :?: <!-- s:?: --> Bo jak to pierwsze to wracaj do niej. Poza tym tą zamontowaną bym reklamował.

  • [quote="MirekS"]A dlaczego wymieniałeś sondę :?: profilaktyka, czy padła :?: <!-- s:?: --> Bo jak to pierwsze to wracaj do niej. Poza tym tą zamontowaną bym reklamował.[/quote]

    sonda była padnięta, czekam teraz na oryginał a zamiennik bede reklamował:(

    Dzisiaj jak wracałem A4, przy prędkości 150 km/h rozległ sie huk, i cos mi wyleciało z rury , teraz mam metaliczny dzwięk przy dodawaniu gazu, chyba sie kat wysypał, Czy w tym silniczku da sie wyciąć katalizator i zastąpić rurą kwasówką??

    Ehh cos ten przebieg 110 kkm i ksiązka serwisowa jest chyba jaks ciupana :zalamany:

  • Jeśli masz metaliczny dzwięk to sprawdź czy masz całą siatkę elastycznę łączącą silnik z układem wydechowym. Kata można zdjąć, ale możesz mieć później problem z rejestracją jak nie masz układów.

  • [quote="MirekS"]Jeśli masz metaliczny dzwięk to sprawdź czy masz całą siatkę elastycznę łączącą silnik z układem wydechowym. Kata można zdjąć, ale możesz mieć później problem z rejestracją jak nie masz układów.[/quote]

    Czy da sie sprawdzić katalizator na VAG-u?? Jeśli tak to proszę o jakąś instrukcje, po podpięciu sie wczoraj wieczorem nie pokazuje mi zadnych błędów związanych z katem, a czy ewnetualnie da sie wymienić samą siatke??

    O dziwo auto o wiele lepiej jeździ, szarpanie oraz przyduszanie ustąpiło , obroty troche falują na wolnych obrotach ale to od przepustnicy.

  • Kata na vagu raczej nie da się sprawdzić bo nie jest do niego podpięty żaden kabelek. Siatkę można bez problemu wymienić, a dokładnie to przespawać.

  • ...strzał w wydech to był pewnie rozsypujący sie kat, który sie pokruszył, spowodowała to pewnie duża ilość benzyny w wydechu która zwyczajnie wybuchła...i raczej wątpię aby siatka uległa uszkodzeniu.....prędzej by tłumik "otworzyło" niż uszkodziło siatkę....a kat w 1.4 mpi z tego co pamiętam jest poziomo za siatką i tylko jeden

  • [quote="pueblo"]Tydzień temu wymieniłem w aucie łańcuch rozrzadu oraz sonde. I tego czasu mam bardzo dziwny objaw aczkolwiek sporadyczny, a mianowicie auto przy ruszaniu tak pomiędzy 1500 rpm a 2000 rpm traci moc i nie jedzie szybciej niż 20 km/h ( nie da sie przyśpieszyć zero reakcji na gaz) , zmiana biegów nic nie daje. Autko pare razy strzeli z rury tak jakby była zatkana oraz strasznie trzęsie całym autem, trwa to wszystko pare sekund, po czym auto normalnie jedzie. Co to może być juz trace siły do tego auta :cenzura: <!-- s:cenzura: -->[/quote]

    Prawdopodobnie kupiles wadliwa sade lambda, przez ktora silnik dostaje zadurzo paliwa dlatego jest taki slaby na niskich obrotach, świadczy tez otym ze w układzie wydechowym znalazla sie benzyna. Moja rada jak masz stara sade to ja zamontuj i zobacz czy obiawy sa takie same. Jak masz jakies pytania to pisz na gg. 🆗

  • [quote="misiek2208"]Prawdopodobnie kupiles wadliwa sade lambda, przez ktora silnik dostaje zadurzo paliwa dlatego jest taki slaby na niskich obrotach, świadczy tez otym ze w układzie wydechowym znalazla sie benzyna. Moja rada jak masz stara sade to ja zamontuj i zobacz czy obiawy sa takie same. Jak masz jakies pytania to pisz na gg. 🆗 <!-- s🆗 -->[/quote]

    Sonda była wadliwa 😄 , wymieniłem wczoraj na oryginalną sonde, wyczyściłem przepustnice wyminiłem uszczelke pod przesputnicą dokonałem adaptacji, autko chodzi jak złoto, spalanie spadło, dzisiaj rano zero błędów, na wolnych obrotach spalanie 0,8 - 0,9 l/h. Jedynie mnie martwi ze olej na bagnecie wali spalinami, chyba powoli uszczelka pod głowicą zaczyna odmawiać posłuszeństwa (innych objawów nie stwierdzono).

    Pozdr i dzieki wszystkima za rady 😉

Log in to reply