Wyciek oleju

Topic created · 18 Posts · 10976 Views
  • Witam,
    Z mojej fabii ucieka olej, na badaniu technicznym mechanik powiedział, że to najprawdopodobniej uszczelka miski olejowej. Chciałbym się dowiedzieć ile może kosztować jej wymiana.

  • Jesteś pierwszy który pisze o wycieku z miski, myślę, że do kosztu uszczelki powinno wystarczyć doliczenie 50 zł.

  • Tak mi powiedział ten mechanik. Po weekendzie jadę do serwisu i tak naprawdę okaże się co to było. Jednak mam nadzieję, że pierwsze przypuszczenie się potwierdzi.

  • Mi leciało już przy 20tys,ale z tego co ja pamiętam ,to nie było tam uszczelki tylko na sylikon.A mocno leci, może warto do wymiany oleju poczekać

  • Leci sporo. Wczoraj postawiłem samochód na 3 godziny przed garażem i została spora plama. Do tego doszły niepokojące stuki z silnika. Myślę, że bardziej opłacalne będzie wczesne usunięcie usterki niż częste dolewanie oleju.

  • Witam

    Ja miałem ten sam problem przy przebiegu około 62tys, miałem wymieniana uszczelkę miski olejowej. Ta zabawa kosztowała mnie około 100 zł, ale to było jescze jak jeździłem do ASO tak wiec może wyjdzie troche taniej.

    Pozdro

  • Mam podobny problem. Różnica polega na tym, że cieknie mi bardzo delikatnie z koska spustu oleju. Parę dni temu wymianiałem olej własnoręcznie w aucie i nie wymieniłem uszczelki na tym spuście. Nic nie kapało więc tak zostawiłem. Teraz leci malutka kropelka co jakieś dwie minuty. Wczoraj dokręcilem lekko tą śrubę spustową i przestało. Dzisiaj znowu kapie ale mniej. Gwintu napewno nie przekręciłem. Czy idzie kupić taką uszczelkę czy korek od razu? Niby dużo nie leci ale denerwuje sam fakt.

  • Przy każdej wymianie oleju, trzeba wymieniać tą podkładkę uszczelniającą, ona jest jednokrotnego użytku, odksztłca się raz, uszczelnia, a potem się ją wyrzuca. Koszt nowej poniżej 1 zł. Korka nie dociągaj za mocno bo się gwint wysypie w misce i będzie kłopot.

  • Czy ta uszczelka jest uniwersalna?

  • Nie, podaj model silnika z tego co widzę w [b]Twym[/b] podpisie masz ten sam co ja czyli 1.4 44kW AZE.

  • Byłem w hurtowni i koleś powiedział, że potrzebuje wymiary tej uszczelki bo nie ma jej skatalogowanej. Ciekawe jak mu go podam jak uszczelka jest wkręcona. Powiedział, że po modelu nie dojdzie jaka to. Może zna ktoś wymiar? Zewnętrzny i wewnętrzny?

  • Miałem gdzieś jedną uszczelkę, poszukam, jak znajdę to napiszę.

  • [quote="łyha"]Mam podobny problem. Różnica polega na tym, że cieknie mi bardzo delikatnie z koska spustu oleju. Parę dni temu wymianiałem olej własnoręcznie w aucie i nie wymieniłem uszczelki na tym spuście. Nic nie kapało więc tak zostawiłem. Teraz leci malutka kropelka co jakieś dwie minuty. Wczoraj dokręcilem lekko tą śrubę spustową i przestało. Dzisiaj znowu kapie ale mniej. Gwintu napewno nie przekręciłem. Czy idzie kupić taką uszczelkę czy korek od razu? Niby dużo nie leci ale denerwuje sam fakt.[/quote]

    Słuchaj, uszczelka jest aluminiowa.Kosztuje grosze więc w sklepie przy ASO możesz kupić. Uważaj na korek spustowy. Jest on z węglików spiekanych i jeżeli przesadzisz z siłą przy dokręcaniu to pęknie. Jak spuścisz olej to sprawdź korek spustowy czy nie jest pęknięty na kawałku obwodu od strony przylgi uszczelki. W swojej fabii to miałem. Korek się pocił a dokręcanie nic nie dawało.

  • Jeżeli masz jeszcze oryginalny korek z wąglików spiekanych to faktycznie jest on zespolony z uszczelką aluminiową i z zalozenia powinno się wymieniać całość korek i uszczelkę (koszt ok 7 zł). Jeżeli już masz stalowy korek to do skody pasują zwykłe miedziaki 14 x 20 (koszt 0,50zł) takie zakłąda ASO. Mozna też założyć podkładkę miedzianą o przekroju okragłym tzw. dmuchaną ten sam rozmiar (koszt 0,70zł) ale trzeba je przykręcać z wyczuciem a i tak trzyma tak samo.

  • [quote]Jeżeli masz jeszcze oryginalny korek z wąglików spiekanych to faktycznie jest on zespolony z uszczelką aluminiową i z zalozenia powinno się wymieniać całość korek i uszczelkę (koszt ok 7 zł). [/quote]

    Tu się z tobą nie zgodzę, jeżeli korek jest dobry, nie pęknięty to po co go zmieniać, trzeba tylko kupić uszczelkę aluminiową. W ASO w którym serwisowałem fabię wymieniali tylko uszczelki.
    Jak pisałem wcześniej trzeba dokręcać z umiarem.

  • Nie mogę niestety zlokalizować tej uszczelki, gdzieś mi ją wcięło.

  • [quote="abenek"]Tu się z tobą nie zgodzę, jeżeli korek jest dobry, nie pęknięty to po co go zmieniać[/quote]

    zmienia się go bo oryginalny korek jest zespolony na stałe z uszczelką (aluminiową) i nie da się zdjać starej uszczelki z korka bez jej rozcinania poza tym gwinty na tych korkach są z założenia jednorazowe.
    Na zwykłe korki oleju skodowskie ASO i większość serwisów zakłada uszczelki miedziane, alumieniowe to o ile dobrze pamiętam to tylko honda.
    rozmiar uszczelek do skody średnica [b]wew 14 zew 20[/b]

    pracuje w firmie motoryzacyjnej i sprzedaje te uszczelki i te korki do wielu aso w tym i do aso skody

  • Witajcie. Posiadam model Fabia I kombi 2003 16V 75KM.
    Podczas wymiany filtru i oleju zauważyłem że bok miski jest jakby umoczony olejem. Z czego może być ta usterka? Planuję wymienić miskę. Co jest jeszcze potrzebne do wymiany ? nowy korek?

    Nowa miska: http://allegro.pl/miska-olejowa-1-4-16v-skoda-fabia-vw-polo-ibiza-iv-i5098813594.html<!-- m -->

    Szukałem też uszczelek ale nie mogę znaleźć takiej do wersji 16V, czy może tak być że miska jest uszczelniona bezpośrednio samym silikonem, bez uszczelki?

    Zdjęcia:
    https://ibb.co/egY6Na
    https://ibb.co/jQqsvv
    https://ibb.co/gfbRNa

    Pozdrawiam

Log in to reply