[F1] Wymiana łączników (łącznika) stabilizatora

Topic created · 33 Posts · 33666 Views
  • Dzisiaj wziąłem się za wymianę łączników stabilizatora, próbowałem się umówić w kilku warsztatach (brak wolnych terminów) wiec wzialem sprawy w swoje rece.

    Sprawa jest banalnie prosta:

    1. Ściągamy koło
    2. Luzujemy dwie nakretki mocujące stabilizator (jedna do kolumny Macpersona, druga do końcówki stabilizatora (klucz 16 lub 17)
    3. Po rozkręceniu łącznik zacznie sie delikatnie wysuwać, ale do pewnego momentu, zeby
      go wyjac gladko i przyjemnie trzeba podeprzec wachacz. Ja użylem do tego celu drugiego podnosnika. Mozna w ten sposob tak ustawic odleglosc aby łączniki przestaly się klinować na kolumnie i stabilizatorze. odkreca sie wtedy nakretki do końca i zdejmuje łącznik.
    4. Wystarczy teraz włożyć nowy łącznik i dokręcić nowe nakrętki. gotowe!!
    5. Pozostaje założenie koła.
    6. W razie potrzeby czynności od 1 do 5 powtórzyć z drugiej strony waszej Fabki :hurra: <!-- s:hurra: -->

    A teraz najciekawsze w ASO Plichta w Gdansku za komplet łączników z wymianą chcieli 350 złociszy. Łączniki kosztowały mnie 80 zł - robotę wykonałem sam czyli 270 zl w kieszeni, bedzie na nowe tarcze :super:

  • Niestety robilem wszystko z partyzanta. bez aparatu i telefonu 😞 <!-- s:( -->
    Ale polecam ksiazke "Zrob to sam Skoda Fabia"jest gdzies link na forum wszystko elegancko opisane i rozrysowane na schematach. Mam gdzies torrenta w razie czego moge podeslac.

  • To ja poproszę o podesłanie...

  • A ja mam takie pytanko, bo kupilem oryginalne laczniki (poprzednie mialem zamienniki niecale pol roku i od jakiegos juz czasu cos mi stuka z lewej strony). Kupilem oryginalne i chce wymienic, tylko sie zastanawiam, jak je wlozyc, bo poprzednie mialem takie, ze ten "slupek" byl okragly, a te mam takie, ze ten "pret" lacznika jest jakby w kształcie litery "U" i nie wiem, czy mam włożyć to wybrzuszeniem do zewnatrz auta??

    I drugie pytanko, czy łatwo jest to wymienic bez kanału jak nie mam drugiego lewarka?? Pozdrawiam 🙂 <!-- s:) -->

  • Ostatnio też chciałem sam wymienić łącznik. Skończyło się pękniętym kluczem kluczem i wizytą w warsztacie. Zapieczone nakrętki trzeba było obciąć.

  • Jak użyłbyś jakiegoś sandvika lub garanta napewno by nie pękł.

  • jakie łączniki polecacie polecacie prosił bym o propozycje nie żadne sportowe lecz wytrzymałe

    Pytanie czy po wymianie należy wykonać zbierzność.

  • ja mam laczniki firmy TRW

  • Ja po pierwszych orginałach założyłem febi bilstein.

  • A co ze zbierznością czy trzeba wykonać ??

  • Po wymianie łącznika stabilizatora nie trzeba ustawiać ponownie zbieżności kół.

  • [quote="anubis"]tak po sezonie szlak trafia[/quote]

    u mnie od założenia gwintu jeszcze nie zmienialem a jest ze 4 latka na aucie wiec tam chyba nic nie pracuje oby takk dalej...

  • Witam
    Dołożę się do tego postu i wstawię fotki
    Dzięki za pomoc
    Skala trudności 3/10
    Pozdrawiam

    PS Trzeba oglądać od dołu bo załączniki jakoś tak odwrotnie weszły na stronę

  • W niedzielę 04092011 wymieniałem dwa łączniki drążka stabilizatora i doszedłem do wniosku ,że najlepiej jest zluzować śruby kół, podnieść przód samochodu ,zdjąć koła ,a nakrętki potraktować WD-40 i po minucie spokojnie odkręcić oczkową 16 lub 17.Trzpień śruby przytrzymać torksem by można było swobodnie zdjąć nakrętkę lub nową mocnodokręcić

  • Witam, chciałbym wymienić u siebie ten oto nieszczęsny łącznik, ale nie mam zielonego pojęcia który to jest na ebay'u. Byłby ktoś tak wspaniały i podżuciłby link jakiegoś który będzie pasował do Fabi Combi z 2001r 1.4 mpi. Lub chociaż powiedzcie czy te łączniki stabilizatora w różnych modelach różnią sie czymkolwiek?

  • Wszystkie łączniki stabilizatora są jednakowe.

  • Pozwólcie że podzielę się swoją opinią na ten temat:

    Łącznik stabilizatora niestety najlepiej wymienia się z kanału, choć bez nie jest to niemożliwe. Trudno odkręcić bez niego dolną śrubę. Ja niestety namęczyłem się z nimi dosyć dużo. Górna poszła dopiero przy przytrzymaniu tylnej części kluczem 17'. Za to dolna nie chciała się odkręcać w ogóle, za to ledwo co szła w stronę dokręcania, więc po prostu ją przekręciłem i śruba pękła. Wsadzić to już pikuś i chwilka roboty

  • Jak dobrze pamiętam z kanałem i bez zdejmowania koła jest łatwiej 😛 <!-- s:P -->

    BTW znajomy z ASO stwierdził, że ORI są już poprawione względem wcześniejszych i można śmiało kupować.

  • ja kupiłem zamienniki za 32zł śmigam już prawie rok po płaskim jak stół śląsku i nie narzekam 😄 co do wymiany jak ktoś nie ma kanału tak jak ja wystarczy drugi podnośnik po to gdy już ściągniemy koło lekko podnieść wahacz do pozycji w której łącznik swobodnie nam wyjdzie,potem odkręcić ,założyć nowe i śmigać 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Dzisiaj wymieniałem łącznik firmy Kraft i śruba straciła gwint pod koniec dokręcania. Kręciła się w koło, nie dało się dokręcić.
    Miał ktoś styczność z tą firmą ?

Log in to reply