Zbyt duże zużycie paliwa Fabia 1,4 MPI (44KW AZE)
-
Szanowne Koleżanki i szanowni Koledzy,
Na wstępie witam wszystkich, ponieważ jestem tutaj nowy – nowy w formie pisanej, bo na forum zaglądam już od pewnego czasu.
Uprzejmie proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, liczę na wasze doświadczenie.
W mojej Fabii od pewnego czasu znacznie wzrosło zużycie paliwa. Zaznaczam, że mam założoną instalację gazową, na gazie jest wszystko w porządku.
Odczyty błędów z VAG są następujące:
16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1)
16556 P0172 Wyważenie paliwa – system wzmocniony (bank 1)
16518 P0134 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1)
17978 - Zablokowany komputer sterujący P1570 - 35-10 - - - SporadycznySondę mam z 4 przewodami. Napięcie na sondzie nie oscyluje (0,1-0,9), trzyma jedną wartość, czyli źle.
Zastanawiałem się, czy przypadkiem uszkodzeniu nie uległo np. zasilanie sądy, ale odczyt błędów z VAG chyba nie wskazuje na to - mam rację?
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy padła mi sonda, a jeśli tak to czy wystarczy jej zwykła podmiana bez zmiany nastawów w kompie? Czy mogę zastosować zamiennik?Z góry uprzejmie dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Artur -
Wg mnie ewidentną przyczyną takiego stanu rzeczy jest uszkodzona sonda lambda.
Wystarczy zmienić na nową. To czy będzie to oryginalna czy zamiennik, zależy od Ciebie. Ja się nie wypowiem na ten temat, bo nie wiem.
Jeśli masz znajomego posiadacza Fabii, to proponuję na chwilkę podmienić sondy i zobaczyć jak się zachowuje podmieniona sonda w Twoim aucie.
-
Dzisiaj jeszcze podkusiło mnie i polazłem do garażu jeszcze raz wszystko posprawdzać.
I tak:- Napięcie odniesienia na sondzie lambda wynosi 0,45V, czyli wychodzi na to, że jest dobrze.
- Grzanie sądy lambda działa.
- Na zimnym silniku sonda zaczyna pracować, napięcie zmienia się w zakresie od 0,1V do 0,8V, jednak dość wolno. Po pewnym czasie zatrzymuje się na wartości w pobliżu 0,1V, a po rozgrzaniu silnika osiąga wartość 0,8V i nie zmienia się (nawet na podniesionych obrotach do wartości około 2000/min lub 4000/min).
- Po przełączeniu na gaz sonda zaczyna pracować prawidłowo, napięcie oscyluje w granicach 0,1V-0,8V w odpowiedniej częstotliwości.
Z powyższego wnioskuję, że sonda jest raczej sprawna, czyli problemu trzeba szukać gdzie indziej.
Zastanawiam się, czy czyszczenie przepustnicy pomoże, ale chyba nie zaszkodzi spróbować.Pozdrawiam,
Artur -
Miałem ten sam problem, będąc w serwisie usiłowali wcisnąć mi nową sondę. Przyczyna okazała się bardzo prozaiczna - zawinił wyłącznik świateł stop i jak mi wytłumaczono (w innym serwisie) komputer przełączał się na ustawienie serwisowe i przy okazji generował różne dziwne błędy.
-
Tylko przy przęłączniu na tryb serwisowy, ujmowana jest moc i autko słabnie, a o tym nie pisze [b]abanas[/b].
-
moja fabia 1.4 z 2002 pali w miescie 10-11 l, na trasie 4,5-5l, czy spalanie w miescie jest normalne czy powinnam wybrac sie do jakiegos warsztatu? no i co ewentualnie moze byc przyczyna tak duzego spalania???????? :zakrecony: <!-- s:zakrecony: -->
-
najwidoczniej styl jazdy. Jeździsz po mieście krótkie odcinki po parę km??
-
a gazu mniej wiecej ile palisz ?? mam ciutke mocniejsza fabie, na paliwie nie wiem ile pali (za 20zl starzca na miecha;) ),na gazie ciągle mykam, mam sekwencyjny gaz (czy jak to tam zwą) to w trybie mieszanym ok 7,5l pali, w miescie (dużo krótkich odcinków) nieco ponad 9l. Ewentualnie sprawdź czy rzeczywiste spalanie zgadza się z wynikiem wyświetlonym przez komputer. Może komputer cosik przekłamuje? Czasem też paliwo jest takie, że mniej się na nim przejeźdza...
-
Też miałem ostatnio takie spalanie,10l normalna jazda .Podjechałem podłączyli do kompa jakiś błąd był zresetowali i jest wszystko ok.Spalanie w mieście to ok 7l normalna jazda,a jak poszaleje to w 10l sie mieszcze
-
[quote="siasia"]co ewentualnie moze byc przyczyna tak duzego spalania???????? :zakrecony: <!-- s:zakrecony: -->[/quote]
Uszkodzony termostat.