Awaria cewki zapłonowej
- 
				
				
				
				
Silnik 1,4 16V przy przebiegu 30 tys. km zaczął nierówno pracować, szarpać, spadła jego moc. Silnik sprawia wrażenie pracy na trzech cylindrach. Zaświeciła się lampka - kontrolka sygalizująca "awarię w układzie spalania" (żółty silniczek). 
 Po przeprowadzonej diagnostyce ustalono komunikat błędu "403" co wskazywało na awarię cewki zapłonowej na 4 cylindrze.
 Po jej wymianie (koszt zakupu w servisie tylko 114 zł) i wykasowaniu błędu przez zaprzyjaźnionego mechanika problem ustąpił i autko śmiga jak nowe.
- 
				
				
				
				
No to dobrze i nawet koszt naprawy nie taki wielki. 
- 
				
				
				
				
ja robiłem 2 razy :mur: i za kazdym razem 165 zł część robocizna wykasowanie błędów...dodam że atko mam od 27 lipca 2007 :ups: ale teraz odpukać bez zarzutu!!!!!!!! 148300 km :!: <!-- s:!: --> 
- 
				
				
				
				
Czy to taka reguła z tymi cewkami ?? Mam 34 t. i narazie cisza , moze można się przed tym jakoś zabezpieczyć ? Może po FL młodsze roczniki nie miały tego problemu ?? 
- 
				
				
				
				
[quote="filipous"]Czy to taka reguła z tymi cewkami ?? Mam 34 t. i narazie cisza , moze można się przed tym jakoś zabezpieczyć ? Może po FL młodsze roczniki nie miały tego problemu ??[/quote] nie wiem jak w Twoim silniku...u mnie 1.2 12 V poszły już wszytskie 3 :cisza: dwie za mojego czasu a jedna rok temu za poprzedniego właściciela.... ale czy to jest regułą??????nie wiem :?: <!-- s:?: --> u mnie chyba miały wpływ km...148300... 
- 
				
				
				
				
moja łyknęła 65tys. cewki bezawaryjne 
- 
				
				
				
				
Witam Ja mam 7 -latka i ma 122 tyś ... i jest problem rano jak go zapale i przejadę kawałek po pomiędzy 1800 a 2000 na obrotach. Jest chwilowy spadek mocy ... może jakieś pomysły ?? jak zostawię zagrzane autko na 2 godziny i próbuje ponownie zapalić to zanim zapali lekko poszarpie silnikiem .... 
- 
				
				
				
				
dobrze by było wiedzieć ile przejechałeś na tych świecach które masz 
 limit przebiegu to chyba 30 tyś
 i zawsze wymienia się kompletami
- 
				
				
				
				
Witam, mnie też zapalił się „żółty silniczek”  silnik 1.2/40kW przebieg 42tys. Po dwóch dniach zgasła w drodze do mechanika silnik 1.2/40kW przebieg 42tys. Po dwóch dniach zgasła w drodze do mechanika <!-- s:) -->   ale dziś znowu się zapalił będę musiał jednak jechać na komputer .Ogólnie nie zauważyłem straty mocy ,jedynie to wskażnik temperatury ostatnio dziwnie się zachowywał przez dłuższy czas było 50˚C i nagle wzrosło do 90˚C.Zastanawiam się czy po wymianie czujnika wizyta u mechanika będzie zbędna i zgaśnie kontrolka.??? <!-- s:) -->   ale dziś znowu się zapalił będę musiał jednak jechać na komputer .Ogólnie nie zauważyłem straty mocy ,jedynie to wskażnik temperatury ostatnio dziwnie się zachowywał przez dłuższy czas było 50˚C i nagle wzrosło do 90˚C.Zastanawiam się czy po wymianie czujnika wizyta u mechanika będzie zbędna i zgaśnie kontrolka.???
- 
				
				
				
				
Po wymianie kontrolka powinna zgasnąć, jednak w pamięci sterownika błąd raczej zostanie który można usunąć vagiem. 
- 
				
				
				
				
Witam ! Mam pytanie. Jak zachowuje się Fabcia 1.2\54KM po uszkodzeniu jednej cewki zapłonowej ??? 
- 
				
				
				
				
[b]styk1854[/b], przerywa na zimnym silniku. 
- 
				
				
				
				
A jeszcze dla informacji dla osób posiadających silniki 1.2/64KM. W samochodzie Fabii mojego brata wystąpił problem przerywania. Wymieniliśmy wszystkie cewki na nowe. Problem ustąpił, ale po pewnym czasie powrócił. Podjechaliśmy do mojego kolegi, sprawdziliśmy na VAG-u no i problem z wypadaniem zapłonu na 1 i 2 cylindrze. Cewki kupione 6m-cy temu i już do wymiany? Kolega wykręcił świece. Były trochę podpalone (przebieg ok.45 kkm). Sprawdził przerwę i okazała się o 30% za duża. Po korekcie przerwy silniczek chodzi jak nowy. Także jeżeli występują problemy zbliżone lub takie same jak awarie cewek to najpierw sprawdźcie przerwę na świecach. 
- 
				
				
				
				
U mnie prawdopodobnie też padła lub pada któraś z cewek. U mnie komp sygnalizuje problem ze sprawnością katalizatora, ale podobno na 99% będzie to cewka. W tym tygodniu albo następnym będę w ASO z tym problemem. Samochód ma 76 kkm. 
- 
				
				
				
				
Jestem po wizycie w ASO i na razie skończyło się na poprawieniu wiązki elektrycznej przy sondzie lambda. Mam nadzieję, że będzie już dobrze, bo uprzedzili mnie, że jak znowu zapali się "Check engine" to katalizator do wymiany. 
- 
				
				
				
				
U mnie cewka padła po roku użytkowania samochodu przy 12 tys km przebiegu - wymiana bezpłatna w ramach gwarancji trwała jakieś 15 minut. 
 Całe szczęście że wpadłem w Gdańsku prosto na salon Skody jakieś 10 km po wystąpieniu awarii <!-- s:) -->  Nawet do pracy zdążyłem (wizyta w oddziale naszej firmy w Trójmieście). <!-- s:) -->  Nawet do pracy zdążyłem (wizyta w oddziale naszej firmy w Trójmieście).
- 
				
				
				
				
U mnie niestety to nie cewka (była już wymieniana za pierwszego właściciela). Niestety katalizatory.. ale dzięki Bogu nie ja będę płacił  <!-- s:D --> <!-- s:D -->
- 
				
				
				
				
u mnie podobne objawy, zapala i trzyma obroty ale w przedziale ok. 1400-2500 kompletnie się dusi, narazie jak się rozgrzeje na bęzynie to się da na gazie pojechać (ale rano na zimnym silniku czy gaz czy bezyna to klapa) tak jak by 2 cylinder nie pracował. Ide do garazu świece wymienić, ale jestem ciekawy jak sprawdzić te cewki, odłaczając ją i sprawdzając czy jest zmiana w pracy - tak jak bym świece sprawdzał? No i zostaje jeszcze listwa wys. nap. ale tego się raczej nie da sprawdzić. 
- 
				
				
				
				
No i cewka padła. 
 Objawy - auto paliło jak by na 2 gary <!-- s:) --> (z trzech) <!-- s:) --> (z trzech)
 obroty dochodziły do 2 tyś. i dalej nic,
 migała kontrolka pomarańczowa od silnika
 przebieg 147 tyś. - 3 lata
 koszt 250 pln z wymiana 
- 
				
				
				
				
Witam, podczas odpalenia silnika zapaliła się kontrolka " Elektryczne sterowanie silnika. Od tej pory kontrolka świeci prawie non stop, czasem przygasa. Praca silnika jest nierówna, obroty lekko falują. Spod maski słychać charakterystyczne klekotanie z kolei z wydechu takie " pyrczenie " oraz widać czarny nalot na końcu tłumika. Ma ktoś jakieś sugestie? Ja stawiam na cewkę...