Witaj na forum Fabia Club Polska

Ściąga...i co dalej

Temat utworzony · 15 Posty · 1999 Wyświetlenia
  • Witam,
    od jakiegoś czasu borykam się z problemem ściągania auta na lewo.
    Opon nie zdzierało ale dla świętego spokoju zrobiłem zbieżność podczas przeglądu i wszystko wyszło ok.
    Później okazało się, że pękła sprężyna więc została wymieniona na nową.
    Jeżdżę już tak dwa lata i nie wiem w czym tkwi problem.
    Oczywiście wykluczam problem z kołami, gdyż na sezon zmieniam je całe.
    Nie wiem co może być przyczyną. Czy ktoś jest w stanie pomóc? Może jest jakaś przypadłość w fabkach o której nie wiem
    Proszę o wskazówki
    Z góry dzięki

  • Nie miałeś przygody z dziurą?W wyniku tego mógł skrzywić się amortyzator.Możesz mieć też tuleje wahacza.Jak jeat popękana to może autko ściągać.Najlepiej sprawdź to na kanale.

  • [quote="kecram"]Później okazało się, że pękła sprężyna więc została wymieniona na nową.[/quote]
    Jedna?

  • [quote="marcing040381"]Nie miałeś przygody z dziurą?W wyniku tego mógł skrzywić się amortyzator.Możesz mieć też tuleje wahacza.Jak jeat popękana to może autko ściągać.Najlepiej sprawdź to na kanale.[/quote]

    Z tą dziurą to nie pamiętam...może. Tuleje były wymieniane. Dzisiaj sprawdzili mi jeszcze autko na trolejach. Jak się kręcił to skręcało bardzo mocno kierownicą w lewo.

    [quote="zdono"][quote="kecram"]Później okazało się, że pękła sprężyna więc została wymieniona na nową.[/quote]
    Jedna?[/quote]
    Tak jedną ale właśnie tą po lewej stronie

  • Oj oj.Tu może tkwić problem, bo wszystkie elementy zawieszenia wymienia się parami!!! :zdziwko: <!-- s:zdziwko: -->

  • Koledzy słusznie prawią, wymień też drugą sprężynę. Niemniej to nie powinno mieć większego wpływu na ściąganie auta.

    Badałeś hamulce z przodu? Nie masz czasem przyblokowanej któregoś zacisku?

    Ściąga podczas:
    a) przyspieszania
    b) jazdy na luzie
    c) hamowania?

    jeśli a), to może być problem z mechanizmem różnicowym lub luzami w maglownicy (właśnie przerabiam temat)

    jeśli b) to może być to kwestia tulei wahacza, poluzowanego amortyzatora, wybitego sworznia wahacza, jednym słowem elementy trzymające koło w osi podłużnej. Może to być również kwestia przyblokowanych hamulców

    jeśli c) to w pierwszej kolejności do sprawdzenia hamulce.

    Oczywiście w/w punkty się nie wykluczają, ta sama przyczyna może powodować ściąganie w różnych sytuacjach.

  • [quote="marcing040381"]Oj oj.Tu może tkwić problem, bo wszystkie elementy zawieszenia wymienia się parami!!! :zdziwko: <!-- s:zdziwko: -->[/quote]
    No tak ale jeżeli wymieniłem jedną (lewą) to na chłopski rozum powinno ściągać na prawą...(większe zmęczenie materiału i możliwe przechylenie auta).
    Przed wymianą sprężyny też ściągało na lewą i po zmianie ściąganie zostało dlatego raczej wykluczyłem ten problem.

    [quote="zlloty"]Koledzy słusznie prawią, wymień też drugą sprężynę. Niemniej to nie powinno mieć większego wpływu na ściąganie auta.

    Badałeś hamulce z przodu? Nie masz czasem przyblokowanej któregoś zacisku?

    Ściąga podczas:
    a) przyspieszania
    b) jazdy na luzie
    c) hamowania?

    jeśli a), to może być problem z mechanizmem różnicowym lub luzami w maglownicy (właśnie przerabiam temat)

    jeśli b) to może być to kwestia tulei wahacza, poluzowanego amortyzatora, wybitego sworznia wahacza, jednym słowem elementy trzymające koło w osi podłużnej. Może to być również kwestia przyblokowanych hamulców

    jeśli c) to w pierwszej kolejności do sprawdzenia hamulce.

    Oczywiście w/w punkty się nie wykluczają, ta sama przyczyna może powodować ściąganie w różnych sytuacjach.[/quote]
    Ściąga w każdy z w/w przypadków... Na trolejach skręcało kierownicą w lewo i to mocno. Nie wiem co z tego wywnioskować...
    Zaciski hamulców... hmmm może lecz jak auto jest na delikatnym przechyleniu to zaczyna się toczyć.
    Już nie wiem co sprawdzać...

  • W jakim stanie miałeś łożysko McPersona jak wymieniałeś sprężynę?Może tu tkwi problem.

  • [quote="marcing040381"]W jakim stanie miałeś łożysko McPersona jak wymieniałeś sprężynę?Może tu tkwi problem.[/quote]
    z tego co pamiętam to też było wymieniane

  • Pytanie jest jeszcze takie jaką założyli Ci tą sprężynę diesle mają twardsze, benzyniaki miększe. Może masz założoną od innego motoru, poza tym podejrzewam u Ciebie skrzywienie całego macpersona.

  • [quote="kecram"] zrobiłem zbieżność[/quote] Ok. Dali wydruk z parametrami tak żebyś mógł tu wrzucić dla weryfikacji ?

  • [quote="MirekS"]Pytanie jest jeszcze takie jaką założyli Ci tą sprężynę diesle mają twardsze, benzyniaki miększe. Może masz założoną od innego motoru, poza tym podejrzewam u Ciebie skrzywienie całego macpersona.[/quote]
    Tego też się obawiam stąd pytałem czy nie zaliczyłeś jakieś dziury.

  • [quote="marcing040381"][quote="MirekS"]Pytanie jest jeszcze takie jaką założyli Ci tą sprężynę diesle mają twardsze, benzyniaki miększe. Może masz założoną od innego motoru, poza tym podejrzewam u Ciebie skrzywienie całego macpersona.[/quote]
    Tego też się obawiam stąd pytałem czy nie zaliczyłeś jakieś dziury.[/quote]

    Szczerze nie wiem jaką włożyli, ale przed wymianą też ściągało.

    Nie mam wydruku ze zbieżności, ale zaczynam się zastanawiać nad tymi trolejami. Jak puścił kierownice to mocno ją skręciło (o prawie 90*)
    Co może być tego przyczyną?
    Ma ktoś pomysł?

  • Tak jak napisałem podejrzewam, że masz skrzywiony macperson, jednak bez demontażu i weryfikacji wymiarów tego nie stwierdzisz.

  • [quote="MirekS"]Tak jak napisałem podejrzewam, że masz skrzywiony macperson, jednak bez demontażu i weryfikacji wymiarów tego nie stwierdzisz.[/quote]

    czy badanie kąta wyprzedzenia lub przechylenia pokaże uszkodzenie?