Witaj na forum Fabia Club Polska

Opinie na temat silnika 1.4 TDI

Temat utworzony · 15 Posty · 11147 Wyświetlenia
  • Witam;)
    Mam na oku zadbaną Fabie II z 2009r. tzn. wyprodukowana w 2008r zarejestrowana w 2009r. i rok modelowy wg. VIN też 2009
    silnik 1.4 tdi 80KM oznaczenie silnika BMS
    127000 przebiegu. wersja Ambiente czy tam Ambition ( nie kojarzę za bardzo jak to jest w skodzie, na wlepie w bagażniku AMB)
    Właśnie co do przebiegu dziwi mnie fakt, że według książki serwisowej nigdy nie był wymieniany rozrząd?
    Czy ktoś mógłby mi przybliżyć temat awaryjności 1.4 tdi?
    Czy w ogóle warto się pchać w ten silnik?
    Ile to realnie spala ON?

  • Witam.
    Ten silnik jest oszczędny w spalaniu . Poza tym ma 3 cylindry więc kultura pracy nie powala. A jak to diesel to wszystkie naprawy są droższe jak przy benzynowym motorku .
    Jeżeli tam rozrząd nie był wymieniany nigdy to może odpuść sobie ten egzemplarz , bo możesz sie w niezłe bagno wpakować.
    Poszukaj coś lepszego fabii jest dużo 🙂 <!-- s:) -->
    Poza tym sprawdź czy to nie jest auto po flotowe i dobrze by było jakbyś wkleił linka do oferty wtedy każdy powie czy to warto kupować czy nie.
    Ja z powodu rozrządu bym tego egzemplarza nie kupował

  • z tym rozrządem wyczytałem w książce że niby pierwsza wymiana po 130000km a auto ma 127000km. także odpuśćmy ten temat.

    Link niestety wygasł :zalamany: <!-- s:zalamany: -->

    Ogólnie auto z Niemiec.
    Czarna perła
    6 poduszek powietrznych
    Komputer pokładowy
    tempomat
    radio DANCE z 8 głośnikami
    Fotele ISOFIX
    srebrne malowanie elementów w środku
    elektryka z przodu
    klimatyzowany schowek
    Klimatyzacja chyba półautomatyczna CLIMATIC
    w dowodzie niemieckim widziałem na 100%, że była zarejestrowana na firmę ale wg. mnie to jeszcze nic nie znaczy.

  • zwróć uwagę również na możliwość wystąpienia rdzy na klapie i progach w tym modelu

  • Rdzy nie ma;)
    wziąłem auto nawet na kanał i zero rudej;)

    ale do rzeczy interesuje mnie

    1. Silnik (pomijając jego dźwięk) czy jest wystarczający do poruszania się w miarę żwawo ?
    2. Sprzęgło a dokładnie czy siedzi tam dwumasa
    3. Ile realnie pije paliwka
  • U mnie w trasie ok. 4,5l/100km, w mieście między 6-7l/100km. Nie cisnę go.

  • Co prawda mam 1.4BNV i to w Romsterze ale to prawie to samo. Silnik jak na pojemność moc i trzy garki nieźle sobie radzi i to przy małym zużyciu paliwa mi średnia wychodzi jakieś 4.8l i wcale nie oszczędzam go co do sprzęgła to na 100% jest zwykle koszt od 500 do 800pln zależy jakiej firmy a rozrząd według ASO po 90kkm trzeba kontrolę zrobić a przy 125kkm wymiana ja osobiście wymieniam co 90kkm tym bardziej że kompletny rozrząd nie jest aż tak drogi w granicach 500pln.

  • na sieci znalazłem wiadomości iż silnik 1.4 TDI o oznaczeniu
    BMS posiada turbo ze zmienna geometrią i niestety? DPF
    chociaż z drugiej strony mój znajomy ma A6 z DPF nalatane 300000 i nic się nie dzieje

  • ale jak gruchnie to 6 tys za naprawę turbo, filtr, wtryski, dwumasa 😄 <!-- s:D -->

  • Kolego Hose a skąd masz taką informacje?przy tych silnikach nie występuje dwumasa jest tam zwykle sprzęgło jego koszt nie przekracza 800pln wtryskiwacze po fabrycznej regeneracji 850pln sztuka a turbina to wydatek też koło 1000pln ogólnie żywotne silniki tylko z kultura pracy na wolnych obrotach zwłaszcza jak jest zimny trochę kiepsko ale idzie wytrzymać

  • Hose
    troszkę dużo sobie liczysz 🙂 <!-- s:) -->
    nowe turbo KKK to koszt 1700zł, regeneracja około 1000zł
    sprzęgło LUK to koszt 600zł
    pompowtryski komplet 1200zł po regeneracji z gwarancją,

    sporo moich znajomych użytkuje auta na pompowtryskach i jeszcze żaden nie miał z nimi problemu,
    mało tego kolega ma 1.9 tdi 150KM w alhambrze z przebiegiem 400 000 i nikt nigdy nie dotykał pompek! ani turbiny! ani dwumasy!
    filtr cząstek stałych w Vagu się tak często nie chrzani jak w innych markach, a nawet gdyby to można go usunąć w cenie około 1200zł i od razu pomyśleć o chipie 😄

    [b]Przy czym kurcze każde auto się psuje;)[/b]

    [b]ALE NIE WSZYSTKO SIĘ PSUJE NARAZ!!![/b]

    w obecnym aucie musiałem wyłożyć 2000 na pompę wtryskową, turbina ma się dobrze, a auto ma 300 000 km przebiegu

    zrobiłem tym autem 120 000 km i myślę że niewiele dołożyłem 😉

  • Dobrze wiedzieć, że moje auto trzyma jeszcze cenę powyżej 20 tysięcy 😉 <!-- s;) -->

  • [quote="mike1983"]co powiecie? o tej 😉 <!-- s;) -->

    http://otomoto.pl/skoda-fabia-ambiente-C29671510.html[/quote]

    Jak dla mnie auto ma z 300tys przejechane, u mnie przy 180 tys km kiedy zmieniałem nakładki na te od RS-a pedały były dużo mniej wytarte.

  • 🙂 nie były wytarte;) to raczej brud tak na zdjęciach wygląda 😄 <!-- s:D -->
    widziałem ją na żywo
    Nawet jazdę próbną zrobiłem a, że znam okolicę to pojechałem na najbardziej dziurawą drogę jaka tu znam:)
    nic nie trzeszczy nic nie tłucze;)
    Przebieg też już sprawdziłem w ASO i wg VIN wychodzi że prawdziwy.

    Ile powinna kosztować żeby była ciekawą ofertą?