Opinie na temat silnika 1.4 TDI
-
Witam;)
Mam na oku zadbaną Fabie II z 2009r. tzn. wyprodukowana w 2008r zarejestrowana w 2009r. i rok modelowy wg. VIN też 2009
silnik 1.4 tdi 80KM oznaczenie silnika BMS
127000 przebiegu. wersja Ambiente czy tam Ambition ( nie kojarzę za bardzo jak to jest w skodzie, na wlepie w bagażniku AMB)
Właśnie co do przebiegu dziwi mnie fakt, że według książki serwisowej nigdy nie był wymieniany rozrząd?
Czy ktoś mógłby mi przybliżyć temat awaryjności 1.4 tdi?
Czy w ogóle warto się pchać w ten silnik?
Ile to realnie spala ON? -
Witam.
Ten silnik jest oszczędny w spalaniu . Poza tym ma 3 cylindry więc kultura pracy nie powala. A jak to diesel to wszystkie naprawy są droższe jak przy benzynowym motorku .
Jeżeli tam rozrząd nie był wymieniany nigdy to może odpuść sobie ten egzemplarz , bo możesz sie w niezłe bagno wpakować.
Poszukaj coś lepszego fabii jest dużo <!-- s:) -->
Poza tym sprawdź czy to nie jest auto po flotowe i dobrze by było jakbyś wkleił linka do oferty wtedy każdy powie czy to warto kupować czy nie.
Ja z powodu rozrządu bym tego egzemplarza nie kupował -
z tym rozrządem wyczytałem w książce że niby pierwsza wymiana po 130000km a auto ma 127000km. także odpuśćmy ten temat.
Link niestety wygasł :zalamany: <!-- s:zalamany: -->
Ogólnie auto z Niemiec.
Czarna perła
6 poduszek powietrznych
Komputer pokładowy
tempomat
radio DANCE z 8 głośnikami
Fotele ISOFIX
srebrne malowanie elementów w środku
elektryka z przodu
klimatyzowany schowek
Klimatyzacja chyba półautomatyczna CLIMATIC
w dowodzie niemieckim widziałem na 100%, że była zarejestrowana na firmę ale wg. mnie to jeszcze nic nie znaczy. -
zwróć uwagę również na możliwość wystąpienia rdzy na klapie i progach w tym modelu
-
Rdzy nie ma;)
wziąłem auto nawet na kanał i zero rudej;)ale do rzeczy interesuje mnie
- Silnik (pomijając jego dźwięk) czy jest wystarczający do poruszania się w miarę żwawo ?
- Sprzęgło a dokładnie czy siedzi tam dwumasa
- Ile realnie pije paliwka
-
U mnie w trasie ok. 4,5l/100km, w mieście między 6-7l/100km. Nie cisnę go.
-
Co prawda mam 1.4BNV i to w Romsterze ale to prawie to samo. Silnik jak na pojemność moc i trzy garki nieźle sobie radzi i to przy małym zużyciu paliwa mi średnia wychodzi jakieś 4.8l i wcale nie oszczędzam go co do sprzęgła to na 100% jest zwykle koszt od 500 do 800pln zależy jakiej firmy a rozrząd według ASO po 90kkm trzeba kontrolę zrobić a przy 125kkm wymiana ja osobiście wymieniam co 90kkm tym bardziej że kompletny rozrząd nie jest aż tak drogi w granicach 500pln.
-
na sieci znalazłem wiadomości iż silnik 1.4 TDI o oznaczeniu
BMS posiada turbo ze zmienna geometrią i niestety? DPF
chociaż z drugiej strony mój znajomy ma A6 z DPF nalatane 300000 i nic się nie dzieje -
ale jak gruchnie to 6 tys za naprawę turbo, filtr, wtryski, dwumasa <!-- s:D -->
-
Kolego Hose a skąd masz taką informacje?przy tych silnikach nie występuje dwumasa jest tam zwykle sprzęgło jego koszt nie przekracza 800pln wtryskiwacze po fabrycznej regeneracji 850pln sztuka a turbina to wydatek też koło 1000pln ogólnie żywotne silniki tylko z kultura pracy na wolnych obrotach zwłaszcza jak jest zimny trochę kiepsko ale idzie wytrzymać
-
Hose
troszkę dużo sobie liczysz <!-- s:) -->
nowe turbo KKK to koszt 1700zł, regeneracja około 1000zł
sprzęgło LUK to koszt 600zł
pompowtryski komplet 1200zł po regeneracji z gwarancją,sporo moich znajomych użytkuje auta na pompowtryskach i jeszcze żaden nie miał z nimi problemu,
mało tego kolega ma 1.9 tdi 150KM w alhambrze z przebiegiem 400 000 i nikt nigdy nie dotykał pompek! ani turbiny! ani dwumasy!
filtr cząstek stałych w Vagu się tak często nie chrzani jak w innych markach, a nawet gdyby to można go usunąć w cenie około 1200zł i od razu pomyśleć o chipie[b]Przy czym kurcze każde auto się psuje;)[/b]
[b]ALE NIE WSZYSTKO SIĘ PSUJE NARAZ!!![/b]
w obecnym aucie musiałem wyłożyć 2000 na pompę wtryskową, turbina ma się dobrze, a auto ma 300 000 km przebiegu
zrobiłem tym autem 120 000 km i myślę że niewiele dołożyłem
-
co powiecie? o tej <!-- s;) -->
-
Dobrze wiedzieć, że moje auto trzyma jeszcze cenę powyżej 20 tysięcy <!-- s;) -->
-
[quote="mike1983"]co powiecie? o tej <!-- s;) -->
http://otomoto.pl/skoda-fabia-ambiente-C29671510.html[/quote]
Jak dla mnie auto ma z 300tys przejechane, u mnie przy 180 tys km kiedy zmieniałem nakładki na te od RS-a pedały były dużo mniej wytarte.
-
nie były wytarte;) to raczej brud tak na zdjęciach wygląda <!-- s:D -->
widziałem ją na żywo
Nawet jazdę próbną zrobiłem a, że znam okolicę to pojechałem na najbardziej dziurawą drogę jaka tu znam:)
nic nie trzeszczy nic nie tłucze;)
Przebieg też już sprawdziłem w ASO i wg VIN wychodzi że prawdziwy.Ile powinna kosztować żeby była ciekawą ofertą?