czy jest możliwość zamontowania hokeju z fabii 2 po FL do tej z przed liftu?
a może jest jakiś z innego auta który pasuje w miejsce oryginału i wygląda lepiej?
mike1983 (@mike1983)
Informacje o mike1983
Najlepsze posty napisane przez mike1983
Najnowszy post utworzony przez mike1983
-
-
[quote="qrek"]Miałem dwa 1.9 TDI - ALH i AVF i żadnego palcem nie dotknąłem (ani mechanik) poza planowanymi wymianami. A karierę BNM'a zaczyna u mnie od napraw
<!-- s:) -->
Piszesz że wymieniałeś panewki korbowodowe - ale akurat o nich nigdzie nie pisali - tylko o jakichś panewkach oporowych. Jest taka część w Intercarsie i kosztuje 34zł za komplet dwóch sztuk - takie dwa półpierścienie - to też wymieniałeś?
Jakie efekty miałeś przed i po? Jaki przebieg przy wymianie? Ja mam potwierdzone 205.000km.[/quote]stare 1.9 tak do 2005r. były nie do zajechania a te nowsze niestety ale już nie są tak odporne;)
W moim przypadku to wyglądało tak:
padła uszczelka pod głowicą powodując wyciek płynu chłodniczego do cylindra, co z kolei spowodowało pęknięcie pierścienia zbierającego olej na 2gim tłoku.
Aby wymienić pierścienie należało wyjąć tłok z silnika czyli odkręcić go od wału.No i niestety ale moim oczom i oczom mojego mechanika ukazały się czerwone panewki.
Ja wstawiłem takie:
http://allegro.pl/panewki-korbowodowe-vw-bora-passat-1-4-1-9-tdi-sdi-i3676079503.html
[b]Co do dźwięku silnika no to niestety ale nie było tego słychać że coś z panewkami się dzieje.[/b]
Dźwięk silnika przed naprawą jak i po jest taki sam,
silnik zaczął równiej pracować no i mieć więcej siły, zmniejszyło się także spalanie ( tutaj w sumie może to być zasługa wymiany pierścieni i uszczelniaczy na pompo wtryskach oraz ich regulacja)Przebieg potwierdzony w tym momencie 134 tkm
remoncik jakieś 2000 km temu robiony[quote="filipous"]Ooo to sporo , ja mam 70 000 km. dopiero. I tak jednak klepie , raz bardziej - a jak zimno jakby mniej . Do tego jeszcze sprzęgło - wymieniałem na Valeo jakieś 15 000 km temu i znów czuję że zachowuje się dziwnie, a latam głównie po trasie . Coś ten całokształt jest niedopracowany, mam znajomych co te usterki mają po 180 000 km. i to w Fabii I gen. U mnie coś wcześnie się zaczęło
[/quote]
masz zmieniony soft może tuner przesadził?
często po zmianie softu sprzęgło i inne elementy nie wytrzymują, albo skraca się im żywotnośćOsobiście mam znajomego który w polo 1.4 tdi ma nalatane ponad 300 000km i nic z tych rzeczy nie robiłł :szok:
-
Ja myślę, że wcale ten 1.4 tdi nie jest zły;)
Co do panewek to ta sama historia jest w słynnym 1.9 tdi
<!-- s;) -->
Ja bym nie czekał na żadne stukanie;)
Podjechać do mechanika żeby sprawdził.
Trzeba zdjąć miskę olejową i odkręcić korbę z wału i wszystko jest na dłoni;)
Ja już jestem po takiej wymianie;)
Panewki dobrej firmy to koszt ok 250zł także tez jeszcze nie jest tak źle;) -
Chciałem się z wami podzielić co mi się przytrafiło w mojej w sumie nie dawno zakupionej Fabi II 1.4 tdi BMS 80KM 2009R. 131000km prawdziwego przebiegu!!!
Po przejechaniu 4tkm zaczęło wyrzucać chłodziwo przez zbiornik wyrównawczy,
Po konsultacji z zaprzyjaźnionym mechanikiem stwierdziliśmy że trzeba wymienić korek.
Niestety nie pomogło.
Kolejny krok to wymiana termostatu-tez nie pomogło
Następny poszedł czujnik temperatury bowiem nie słyszałem nawet jak jeździłem w korkach żeby chodził wentylator- też nie pomogłoNiestety ale kolejny krok to zrzucenie głowicy i oczywiście strzał w dziesiątkę- padła uszczelka
Na nieszczęście bądź moje szczęście po zdjęciu głowicy okazało się że, pierścień zbierający olej na drugim cylindrze jest pęknięty- wymiana kompletu na 3 cylindrachA teraz przejdę do sedna sprawy:
aby wymienić pierścienie trzeba zdemontować korbowody wraz tłokami
I szok!!!!!!
[u][color=#FF0000][b]
PO ODKRĘCENIU PANEWKI NA WALE CZERWONE!!!!!!![/color][/b][/u]TAKŻE DO WYMIANY!!!!
później na necie dopiero wyczytałem że motory 1.9 z lat 2007 do 2009 maja tą samą przypadłość, winę maja ponosić zastosowane przez producenta słabej jakości panewki.
VW nawet je wymieniał za friko ale już skoda czy seat nie.
[u][color=#0000BF]PISZĘ KU PRZESTRODZE UŻYTKOWNIKOM TYCH SILNIKÓW ABY UDALI SIĘ DO SERWISU/SWOJEGO MECHANIKA I POPROSILI GO ABY SPRAWDZIŁ STAN PANEWEK [/color][/u]
Radzę to uczynić wcześniej zanim zacznie coś stukać bo wtedy może być już za późno.
Jak korba puści to wywali dziurę w silniku i jedyna opcja wtedy to kupno drugiego silnika. -
mój znajomy naprawiał tiptronika
koszt drugiej skrzyni na gwarancji to około 2000Multitroniki znów nie są takie złe. Ten sam człowiek co naprawiał tiptronika ma teraz multitronika w A6 z 2006roku z przebiegiem 350 000 i nic się z nie dzieje.
Generalnie bardzo dużo tu zależy od poprzedniego właściciela/właścicieli zgodnie z regułą "jak dbasz tak masz"
<!-- s;) -->
-
nie były wytarte;) to raczej brud tak na zdjęciach wygląda
<!-- s:D -->
widziałem ją na żywo
Nawet jazdę próbną zrobiłem a, że znam okolicę to pojechałem na najbardziej dziurawą drogę jaka tu znam:)
nic nie trzeszczy nic nie tłucze;)
Przebieg też już sprawdziłem w ASO i wg VIN wychodzi że prawdziwy.Ile powinna kosztować żeby była ciekawą ofertą?
-
co powiecie? o tej
<!-- s;) -->
-
Hose
troszkę dużo sobie liczysz<!-- s:) -->
nowe turbo KKK to koszt 1700zł, regeneracja około 1000zł
sprzęgło LUK to koszt 600zł
pompowtryski komplet 1200zł po regeneracji z gwarancją,sporo moich znajomych użytkuje auta na pompowtryskach i jeszcze żaden nie miał z nimi problemu,
mało tego kolega ma 1.9 tdi 150KM w alhambrze z przebiegiem 400 000 i nikt nigdy nie dotykał pompek! ani turbiny! ani dwumasy!
filtr cząstek stałych w Vagu się tak często nie chrzani jak w innych markach, a nawet gdyby to można go usunąć w cenie około 1200zł i od razu pomyśleć o chipie[b]Przy czym kurcze każde auto się psuje;)[/b]
[b]ALE NIE WSZYSTKO SIĘ PSUJE NARAZ!!![/b]
w obecnym aucie musiałem wyłożyć 2000 na pompę wtryskową, turbina ma się dobrze, a auto ma 300 000 km przebiegu
zrobiłem tym autem 120 000 km i myślę że niewiele dołożyłem
-
na sieci znalazłem wiadomości iż silnik 1.4 TDI o oznaczeniu
BMS posiada turbo ze zmienna geometrią i niestety? DPF
chociaż z drugiej strony mój znajomy ma A6 z DPF nalatane 300000 i nic się nie dzieje -
Rdzy nie ma;)
wziąłem auto nawet na kanał i zero rudej;)ale do rzeczy interesuje mnie
- Silnik (pomijając jego dźwięk) czy jest wystarczający do poruszania się w miarę żwawo ?
- Sprzęgło a dokładnie czy siedzi tam dwumasa
- Ile realnie pije paliwka