Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. mike1983
    M

    mike1983 (@mike1983)

    0
    Reputacja
    13
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o mike1983

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez mike1983

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez mike1983

    • M
      Dokładka zderzaka/hokej F2

      czy jest możliwość zamontowania hokeju z fabii 2 po FL do tej z przed liftu?
      a może jest jakiś z innego auta który pasuje w miejsce oryginału i wygląda lepiej?

      napisane w Tuning optyczny
    • M
      1.4 TDI mocno stuka tylko na zimnym silniku

      [quote="qrek"]Miałem dwa 1.9 TDI - ALH i AVF i żadnego palcem nie dotknąłem (ani mechanik) poza planowanymi wymianami. A karierę BNM'a zaczyna u mnie od napraw 🙂 <!-- s:) -->
      Piszesz że wymieniałeś panewki korbowodowe - ale akurat o nich nigdzie nie pisali - tylko o jakichś panewkach oporowych. Jest taka część w Intercarsie i kosztuje 34zł za komplet dwóch sztuk - takie dwa półpierścienie - to też wymieniałeś?
      Jakie efekty miałeś przed i po? Jaki przebieg przy wymianie? Ja mam potwierdzone 205.000km.[/quote]

      stare 1.9 tak do 2005r. były nie do zajechania a te nowsze niestety ale już nie są tak odporne;)

      W moim przypadku to wyglądało tak:
      padła uszczelka pod głowicą powodując wyciek płynu chłodniczego do cylindra, co z kolei spowodowało pęknięcie pierścienia zbierającego olej na 2gim tłoku.
      Aby wymienić pierścienie należało wyjąć tłok z silnika czyli odkręcić go od wału.

      No i niestety ale moim oczom i oczom mojego mechanika ukazały się czerwone panewki.

      Ja wstawiłem takie:

      http://allegro.pl/panewki-korbowodowe-vw-bora-passat-1-4-1-9-tdi-sdi-i3676079503.html

      [b]Co do dźwięku silnika no to niestety ale nie było tego słychać że coś z panewkami się dzieje.[/b]

      Dźwięk silnika przed naprawą jak i po jest taki sam,
      silnik zaczął równiej pracować no i mieć więcej siły, zmniejszyło się także spalanie ( tutaj w sumie może to być zasługa wymiany pierścieni i uszczelniaczy na pompo wtryskach oraz ich regulacja)

      Przebieg potwierdzony w tym momencie 134 tkm
      remoncik jakieś 2000 km temu robiony

      [quote="filipous"]Ooo to sporo , ja mam 70 000 km. dopiero. I tak jednak klepie , raz bardziej - a jak zimno jakby mniej . Do tego jeszcze sprzęgło - wymieniałem na Valeo jakieś 15 000 km temu i znów czuję że zachowuje się dziwnie, a latam głównie po trasie . Coś ten całokształt jest niedopracowany, mam znajomych co te usterki mają po 180 000 km. i to w Fabii I gen. U mnie coś wcześnie się zaczęło 🙂 [/quote]

      masz zmieniony soft może tuner przesadził?
      często po zmianie softu sprzęgło i inne elementy nie wytrzymują, albo skraca się im żywotność

      Osobiście mam znajomego który w polo 1.4 tdi ma nalatane ponad 300 000km i nic z tych rzeczy nie robiłł :szok:

      napisane w ON
    • M
      1.4 TDI mocno stuka tylko na zimnym silniku

      Ja myślę, że wcale ten 1.4 tdi nie jest zły;)

      Co do panewek to ta sama historia jest w słynnym 1.9 tdi 😉 <!-- s;) -->

      Ja bym nie czekał na żadne stukanie;)

      Podjechać do mechanika żeby sprawdził.

      Trzeba zdjąć miskę olejową i odkręcić korbę z wału i wszystko jest na dłoni;)

      Ja już jestem po takiej wymianie;)
      Panewki dobrej firmy to koszt ok 250zł także tez jeszcze nie jest tak źle;)

      http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=52&t=12062

      napisane w ON
    • M
      Uwaga 1.4 tdi!!!!panewki!!!

      Chciałem się z wami podzielić co mi się przytrafiło w mojej w sumie nie dawno zakupionej Fabi II 1.4 tdi BMS 80KM 2009R. 131000km prawdziwego przebiegu!!!

      Po przejechaniu 4tkm zaczęło wyrzucać chłodziwo przez zbiornik wyrównawczy,
      Po konsultacji z zaprzyjaźnionym mechanikiem stwierdziliśmy że trzeba wymienić korek.
      Niestety nie pomogło.
      Kolejny krok to wymiana termostatu-tez nie pomogło
      Następny poszedł czujnik temperatury bowiem nie słyszałem nawet jak jeździłem w korkach żeby chodził wentylator- też nie pomogło

      Niestety ale kolejny krok to zrzucenie głowicy i oczywiście strzał w dziesiątkę- padła uszczelka
      Na nieszczęście bądź moje szczęście po zdjęciu głowicy okazało się że, pierścień zbierający olej na drugim cylindrze jest pęknięty- wymiana kompletu na 3 cylindrach

      A teraz przejdę do sedna sprawy:

      aby wymienić pierścienie trzeba zdemontować korbowody wraz tłokami

      I szok!!!!!!
      [u][color=#FF0000][b]
      PO ODKRĘCENIU PANEWKI NA WALE CZERWONE!!!!!!![/color][/b][/u]

      TAKŻE DO WYMIANY!!!!

      później na necie dopiero wyczytałem że motory 1.9 z lat 2007 do 2009 maja tą samą przypadłość, winę maja ponosić zastosowane przez producenta słabej jakości panewki.

      VW nawet je wymieniał za friko ale już skoda czy seat nie.

      [u][color=#0000BF]PISZĘ KU PRZESTRODZE UŻYTKOWNIKOM TYCH SILNIKÓW ABY UDALI SIĘ DO SERWISU/SWOJEGO MECHANIKA I POPROSILI GO ABY SPRAWDZIŁ STAN PANEWEK [/color][/u]

      Radzę to uczynić wcześniej zanim zacznie coś stukać bo wtedy może być już za późno.
      Jak korba puści to wywali dziurę w silniku i jedyna opcja wtedy to kupno drugiego silnika.

      napisane w ON
    • M
      Kupno Skody Octavi

      mój znajomy naprawiał tiptronika
      koszt drugiej skrzyni na gwarancji to około 2000

      Multitroniki znów nie są takie złe. Ten sam człowiek co naprawiał tiptronika ma teraz multitronika w A6 z 2006roku z przebiegiem 350 000 i nic się z nie dzieje.

      Generalnie bardzo dużo tu zależy od poprzedniego właściciela/właścicieli zgodnie z regułą "jak dbasz tak masz" 😉 <!-- s;) -->

      napisane w Dosłownie wszystko
    • M
      Opinie na temat silnika 1.4 TDI

      🙂 nie były wytarte;) to raczej brud tak na zdjęciach wygląda 😄 <!-- s:D -->
      widziałem ją na żywo
      Nawet jazdę próbną zrobiłem a, że znam okolicę to pojechałem na najbardziej dziurawą drogę jaka tu znam:)
      nic nie trzeszczy nic nie tłucze;)
      Przebieg też już sprawdziłem w ASO i wg VIN wychodzi że prawdziwy.

      Ile powinna kosztować żeby była ciekawą ofertą?

      napisane w Dosłownie wszystko
    • M
      Opinie na temat silnika 1.4 TDI

      co powiecie? o tej 😉 <!-- s;) -->

      http://otomoto.pl/skoda-fabia-ambiente-C29671510.html

      napisane w Dosłownie wszystko
    • M
      Opinie na temat silnika 1.4 TDI

      Hose
      troszkę dużo sobie liczysz 🙂 <!-- s:) -->
      nowe turbo KKK to koszt 1700zł, regeneracja około 1000zł
      sprzęgło LUK to koszt 600zł
      pompowtryski komplet 1200zł po regeneracji z gwarancją,

      sporo moich znajomych użytkuje auta na pompowtryskach i jeszcze żaden nie miał z nimi problemu,
      mało tego kolega ma 1.9 tdi 150KM w alhambrze z przebiegiem 400 000 i nikt nigdy nie dotykał pompek! ani turbiny! ani dwumasy!
      filtr cząstek stałych w Vagu się tak często nie chrzani jak w innych markach, a nawet gdyby to można go usunąć w cenie około 1200zł i od razu pomyśleć o chipie 😄

      [b]Przy czym kurcze każde auto się psuje;)[/b]

      [b]ALE NIE WSZYSTKO SIĘ PSUJE NARAZ!!![/b]

      w obecnym aucie musiałem wyłożyć 2000 na pompę wtryskową, turbina ma się dobrze, a auto ma 300 000 km przebiegu

      zrobiłem tym autem 120 000 km i myślę że niewiele dołożyłem 😉

      napisane w Dosłownie wszystko
    • M
      Opinie na temat silnika 1.4 TDI

      na sieci znalazłem wiadomości iż silnik 1.4 TDI o oznaczeniu
      BMS posiada turbo ze zmienna geometrią i niestety? DPF
      chociaż z drugiej strony mój znajomy ma A6 z DPF nalatane 300000 i nic się nie dzieje

      napisane w Dosłownie wszystko
    • M
      Opinie na temat silnika 1.4 TDI

      Rdzy nie ma;)
      wziąłem auto nawet na kanał i zero rudej;)

      ale do rzeczy interesuje mnie

      1. Silnik (pomijając jego dźwięk) czy jest wystarczający do poruszania się w miarę żwawo ?
      2. Sprzęgło a dokładnie czy siedzi tam dwumasa
      3. Ile realnie pije paliwka
      napisane w Dosłownie wszystko