CZY TYLKO Zbieżność kół ???
- 
				
				
				
				
Witam chciałem zapytać czy w Fabi reguluje się tylko zbieżność czy również kąt pochylenia kół i wyprzedzenie zwrotnicy. Po wymianie łożyska w przednim kole z prawej strony i tulei tylnej wahacza z lewej autko ciągnie w prawą stronę, a kierownice mam lekko przekręconą w lewo. 
 Prosze o informacje w tej kwestii :?: <!-- s:?: --> .
- 
				
				
				
				
[quote="wiesiek3d"]Witam chciałem zapytać czy w Fabi reguluje się tylko zbieżność czy również kąt pochylenia kół i wyprzedzenie zwrotnicy. Po wymianie łożyska w przednim kole z prawej strony i tulei tylnej wahacza z lewej autko ciągnie w prawą stronę, a kierownice mam lekko przekręconą w lewo. 
 Prosze o informacje w tej kwestii :?: <!-- s:?: --> .[/quote]Po wymianie tulei wahacza w ASO robią tylko zbieżność kół. 
- 
				
				
				
				
ale mi chodzi o regulacje są czy nie?oprócz zbieżności nie tylko po wymianie tulei 
- 
				
				
				
				
Jeżeli zwrotka była odkręcana od mcpersona to pełna geometria. 
- 
				
				
				
				
a gdzie sie to reguluje?położeniem gałki na końcówce wahacza? 
 no bo przy wymianie łożyska wymontowują całą zwrotnicę.a ja miałem wymieniane łożysko tak jak pisałem. :mur: <!-- s:mur: -->
- 
				
				
				
				
Po wymianie łożyska nie trzeba regulować zbieżności. Natomiast jeśli coś robiłeś z wachaczami trzeba. 
 Co do Twego pytania reguluje się pochylenie i zbieżność, reszta parametrów jest nie regulowana.
- 
				
				
				
				
To znaczy że jeżeli ktoś odkręcił przegub od wahacza trzeba regulować również kąt pochylenia koła. 
- 
				
				
				
				
Zbieżność regulujesz jak wymieniasz: końcówkę wachacza i drążki kierownicze. 
- 
				
				
				
				
Kąta nachylenia kół przednich jak i tylnych nie reguluje się. Proponuje jechać na stację i zrobić pełną kontrolę geometrii zawieszenia, ponieważ sprawdzenie zbieżności na stacji diagnostycznej nie jest dokładne. 
 W moim przypadku ściągało lekko w prawo, na stacji diagnostycznej wychodziła zbieżność na 0, ale przy kontroli geometrii kół wyszła mała ale wyszła odchyłka. Po drobnej korekcie jest wszystko OK.
- 
				
				
				
				
Dziękuję za informacje wychodzi że regulowana jest tylko zbieżność a kąty i pochylenie jest stałe czyli nieregulowane :hurra: <!-- s:hurra: --> 
 Pozdrawiam Wiesiek
- 
				
				
				
				
[quote="abenek"]Kąta nachylenia kół przednich ... nie reguluje się.[/quote] Tutaj nie jestem pewny bo na wydruku który mam z zbieżności po tym jak robiłem przednią zawiechę, są jasno zaznaczone pomiary sprzed ustawienia i po, więc skoro się nie reguluje to jakim cudem się zmieniły :?: <!-- s:?: --> 
- 
				
				
				
				
Przednie koła są odchylone pod pewnym kątem. Jeżeli wyjmowałeś amortyzator wraz z siodłem (tym przykręconym do nadkola) i montowałeś go od nowa to już masz inny kąt ustawienia koła, tak samo dotyczy to przykręcania amorka do piasty.Tak samo jeżeli demontowałeś sprężyny i ponownie te same montowałeś to do czasu za czym siądą to koło jest pod innym kątem. Jeżeli pomiar robiłeś przed demontażem zawieszenia i zaraz po montażu zawieszenia to sprężyny też jeszcze nie siadły. Te odchyłki wynikają z tego głównie-chyba się ze mną zgodzisz?. 
- 
				
				
				
				
Ja demontowałem wachacz, drążek stabilizatora i założyłem nowe łączniki. 
 Amory, sprężyny, ani piasta nie były ściągane, co za tym idzie tu nie mogło się nic zmienić.
 Uderzę w takim razie bezpośrednio do źródła i dowiem się co i jak.
- 
				
				
				
				
Reguluje sie kąt nachylenia kół przednich.Wczoraj sprawdzałem zawieche i zbieżnosc i mówił ze,kąty pochylenia są dobre i zbieżnosc,czyli chyba sie reguluje 
- 
				
				
				
				
Panowie wczoraj sprawdzałem w AUTODATA regulowana jest tylko zbieżność nie ma możliwości regulacji pozostałych parametrów- są stałe.