KLOCKI HAMULCOWE Z CZUJNIKIEM CZY BEZ??

Topic created · 16 Posts · 5029 Views
  • Witam, kupiłem nowe tarcze i klocki na przód, dopiero w domu zacząłem zastanawiać się czy powinienem zakupić klocki z jakimś czujnikiem czy bez? kupiłem bez, a nie chce teraz zdejmować kół i szukać czujnika przy starych klockach. Samochód posiada ABS, nie ma ESP. Przy okazji: dużo pracy jest przy zmianie tarcz i klocków ? nie wiem czy oddawać to komuś czy samemu posiedzieć.

    pozdrawiam 😉 <!-- s;) -->)

  • [quote="mistyp"]Witam, kupiłem nowe tarcze i klocki na przód, dopiero w domu zacząłem zastanawiać się czy powinienem zakupić klocki z jakimś czujnikiem czy bez? kupiłem bez, a nie chce teraz zdejmować kół i szukać czujnika przy starych klockach. Samochód posiada ABS, nie ma ESP. Przy okazji: dużo pracy jest przy zmianie tarcz i klocków ? nie wiem czy oddawać to komuś czy samemu posiedzieć.

    pozdrawiam 😉 <!-- s;) -->)[/quote]

    To zależy. Wg mnie jest dość sporo roboty, jak dla jednej osoby. No chyba, że masz dostęp do garażu z podnośnikiem etc. Mnie klocki i tarcze wymieniono w 20 minut. Zapłaciłem za tę usługę 80 PLN.
    Klocki powinny być bez czujnika ścierania.

  • Cześć wydaje mi się że masz locki z czujnikiem skoro masz ABS no ale mogę się mylić.Zadzwoń do ASO jakiegokolwiek podaj VIN pod pretekstem zakupu klocków i dopytaj czy one mają czujnik czy też nie i wszystko będziesz wiedział. :hyhy: <!-- s:hyhy: -->

  • Mnie tez czeka wkrótce wymiana klocków. Dzwonilem do ASO zeby sie dowiedziec czy mam z czujnikiem klocki czy bez. Facet w serwisie powiedzial ze w wersji STYLE są bez wiec zalezy to od wersji. Jaki masz przebieg, że juz wymieniasz klocki??

  • [quote="marcing040381"]Cześć wydaje mi się że masz locki z czujnikiem skoro masz ABS no ale mogę się mylić.[/quote]

    A co ma piernik do wiatraka? 😛 <!-- s:P -->

  • ABS nie ma nic wspólnego z czujnikiem zużycia klocka.

  • Jak masz jakieś pojęcie o samochodach to dasz radę sobie zrobić sam. Co do klocków i taracz to też miałem problem z ich doborem. Są różne rodzaje. Np. do mojej Fabii podobno 4 rodzaje i musisz dokładnie wiedzieć jakie kupic. Ja jak kupiłem klocki to okazło się dopiero po rozebraniu, że mam inne. Zrobiłem fotke i zaniosłem do sklepu, żeby kupić takie same 😛 <!-- s:P -->
    Zobacz moj post o tarczach:
    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=10325&start=15

  • wymiane klockow i tarcz jak rowniez przetoczenie nowego plynu zostawilem znajomemu magikowi, ktory wzial za wszystko 50zl.
    Sprawdzil przy okazji tyl. Do wymiany byly jeszcze linki hamulca recznego poniewaz z tylu przy nadkolu jest druciana obejma(skodowski patent), ktora przeciera pancerz i tam dostaje sie brud, wiadomo co sie z tym pozniej dzieje.

    Klocki okazaly sie z czujnikami, a ze wczesniej kupilem bez to czujnik jakos zmostkowal i jest ok. Stwierdzilismy ze na pewno uslysze kiedy znow beda sie konczyly 🙂 <!-- s:) --> i nie ma sensu jezdzic i wymieniac. Mam wersje CLASSIC, biedniejsza od STYLE a czujnik wczesniej byl. Co dziwne przy lewym zacisku. Zawsze spotykalem sie z prawej strony, przynajmniej vw, merc, toyota

  • to dziwne bo w serwisie mowili ze w wersji STYLE czujnikow nie ma. Ciekawe czy sie mylą czy w wersji classic jest a w bogatszej style juz nie.

  • Kody wyposażenia się klaniaja.
    W nich jest odpowiedź czy to fabryczne czy nie.

  • [quote="sebano87"]to dziwne bo w serwisie mowili ze w wersji STYLE czujnikow nie ma. Ciekawe czy sie mylą czy w wersji classic jest a w bogatszej style juz nie.[/quote]
    Mój kumpel z pracy wymieniał klocki w style i z tego co pamiętam to były te z czujnikiem. Także dziwna sprawa. Jeszcze się upewnię jutro i dam może znać.

  • moj jest z polskiego salonu i serwisowany do konca w aso wiec poprzednie klocki z czujnikiem zakladala skoda. Zobacze na fakturach kiedy to bylo.

  • dajcie znac bo strasznie mnie to ciekawi czy w wersji STYLE sa z czujnikiem czy bez. A jak cos to sprawdze sobie jak bede koła zmienial:)

  • Sebano po kodach wyposażenia wszystkiego się dowiesz.
    W dziale zrób to sam dałem temat z linkiem do dekodera.

  • A ja mam pytanko kiedy wymienić klocki?
    Co jest oznaką ich zużycia?
    Jezeli mam czujnik (musze sprawdzic) to zapali mi sie jakas kontrolka?

  • [quote="emmjot"]A ja mam pytanko kiedy wymienić klocki?
    Co jest oznaką ich zużycia?
    Jezeli mam czujnik (musze sprawdzic) to zapali mi sie jakas kontrolka?[/quote]

    1. na pewno grubość klocka - serwisówka coś wspomina o minimalnej grubości, ale każdy to i tak sam ocenia i klocka nie mierzy. Przecież "blachą" hamować nie będziesz 😉 <!-- s;) -->
    2. Zużycie - na pewno hałas i osłabione hamowanie. przegrzewający się płyn traci swoje właściwości.
    3. Jak masz czujnik to na pewno będzie tez kontrolka. ale czujnik jest tylko w jednym kole ( klocku), warto czasem zajrzeć też na pozostałe koła co się dzieje.
Log in to reply