Witaj na forum Fabia Club Polska

Drgania przy 70 km/h

Topic created · 21 Posts · 2455 Views
  • Witam Panie i Panów, od 9 miesięcy jestem posiadaczem fabii 1.9 tdi 2007 rok pierszwa generacja i od samego początku walczę z drganiami nadwozia przy 70 km/h. Drgania są zarón=wno przy hamowaniu silnikiem przy tej prędkości, przy jeździe " na luzie ", jak i przyspieszaniu ( tu najmocniejsze ). Koła wymienane z 3 różnych fabii, w których takie jaja nie występowały. Dodatkowo auto ściąga w prawo, i tutaj też niespodzianka - zbieżność ustawiana 3 razy, geometria 3D też nie wykazała żadnych oddchyleń!!! Opony nowe, stare letnie i zimowe - bez zmian, więc koła na 100 odpadają. Jakieś pomysły koledzy czy tylko sprzedać?

  • masz pewność że auto nie miało jakiejś nie miłej przygody :???: <!-- s:???: -->

  • auto miało tylko wymieniane tylny błotnik od strony kierowcy, babka przydzwoniła na parkingu, poza tym nic innego nie miało miejsca.

  • Mi to wygląda na problem z przeniesieniem napędu np.skrzywiona półoś.
    A tak na marginesie, jak kupowałeś auto nie wykonałeś jazdy próbnej?

  • z tą jazdą próbną to sprawa jest trochę skomplikowana, kupowałem auto z przebiegem 99 tys km, do 75 tys km autem od nowości jeździła moja żona w firmie i wtedy było wszystko ok, potem auto zostało przekazane do innego działu i po jakimś czasie można je było wykupić ( miała wtedy 4 latka ) za 15 tys zł - cena była bardzo atrakcyjna, więc kupiłem w ciemno - mój kolega kupił dwie i po 1.2 roku sprzedał obie za 21 tys z przebiegami ponad 150 tys km. I tak oto się wkopałem.

  • macie pomysł jak sprawdzić, czy półoś jest prosta? czy zostaje tylko wymontowanie? Jak wtedy sprawdzić, czy jest prosta? Jest jakaś prosta metoda? Poza tym zastanawiam się, czy one muszą mieć jakieś odważniki? Czy obie półosie powinny takowe mieć?

  • [quote="Gieronimo"]macie pomysł jak sprawdzić, czy półoś jest prosta? czy zostaje tylko wymontowanie? Jak wtedy sprawdzić, czy jest prosta? Jest jakaś prosta metoda? Poza tym zastanawiam się, czy one muszą mieć jakieś odważniki? Czy obie półosie powinny takowe mieć?[/quote]
    sprawdzenie tylko poprzez demontaż - pogadaj z kimś co ma warsztat ślusarski. dobry śłusarz / tokarz od razu wie co i jak.
    w oryginale długa półoś ma taki gumowy odważnik - tzw tłumik drgań. na części wymienionej u mnie już tego nie było.

  • czy widzę, że bez demontażu się nie obejdzie, problem jest na tyle skomplikowany, że pewne przyczyn może być wiele, jak ja kocham takie tematy, mogłoby się coś zepsuć, człowiek stanąłby w szczerym polu i przynajmniej wiedział, że musi coś naprawić, żeby jechać dalej.

  • Jeszcze bym się nad łożyskiem zastanowił prawego przedniego bądź tylnego koła.

  • a łożysko nie powinno czasem wyć lub przynajmniej szumieć? U mnie takiego efektu nie ma

  • [quote="Gieronimo"]a łożysko nie powinno czasem wyć lub przynajmniej szumieć? U mnie takiego efektu nie ma[/quote]

    Teoretycznie.

    Próbuję szukać przyczyny ściągania - a to tarcza bądź układ przeniesienia napędu.

  • mowa o tarczy sprzęgła, czy hamulcowej? Hmmm, może coś w tym jest, ale czy tarcza sprzęgła powodowała by drgania nadwozia przy wspomnianej prędkości? Jeszcze jakieś pomysły, koledzy? Nikt z Was nie miał takiego przypadku?

  • koledze raczej chodzi o tarczę hamulcową 😉 <!-- s;) -->

  • Mi jeszcze przychodzi na myśl wybita poduszka łożyska na macpersonie, wybita czyli nieco niższa niż lewa może powodować ściąganie w prawo.

  • ok sprawdzę wszystkie wymienione elementy i dam znać o rezultatach.

  • Witam wszystkich, temat ściągania zakończony, drgań niestety nie. Skopana była zbieżność całkowita, koła lewego i prawego oraz WSZ. Dopiero prawdziwy fachowiec ustawił mi ją właściwie, niestety temat drgań jest nadal, więc chyba to jednak gdzieś z układu napędowego. Półosie sprawdzałem na podnośniku, bicia jako takiego nie zauważyłem, przeguby też mają oba podobne luzy ( jakieś przecież muszą występować ). No nic szukam dalej lub sprzedaję, ubezpieczenie kończy się w marcu, więc może pogonię gada:)

  • Czy te drgania czuć na kierownicy?
    Czy czasem układ wydechowy nie uderza o nadwozie?
    Czy zawieszenie silnika - poduszki nie są pozrywane?

  • Rowniez miałem drgania na kierownicy przy 70 km/h na czwartym biegu kiedy przyspieszałem, problem zniknał po wymianie tulei przednich wahaczy 🙂 <!-- s:) --> Wtedy były tuleje dwuramienne ktore fabryke widzaly jeszcze...dodatkowo oba ramiona po obu stronach samochodu były urwane.
    Moze to to 🙂

  • witam.u mnie było to samo.sprawdzałem wszystko no prawie wszystko.koła 2 razy wyważałem i nic.zmieniłem oponki i wszystko jak ręką odjął.sprawdz opny.

  • dzięki koledzy za odpowiedzi, poduszki są całe, tzn dwie, które widać gołym okiem ( ta od rozrządu oraz łapa ). Jeżeli chodzi o wydech, to też wszystko wydaje się ok i nic nie stuka o podwozie, opony wykluczam, gdyż sprawdzałem już temat na 3 lub 4 kompletach, na których w innych fabiach drgań nie było. Drgań w ogóle nie czuć na kierownicy. Efekt jest taki, jakby się śnieg lub błoto przykleiło do felgi lub opona miało jajo, ale te przyczyny już zostały nas 100 % wykluczone. Strasznie to dziwne.

Log in to reply