[F1 , F2] SILNIK 1,4 16V

Topic created · 51 Posts · 28184 Views
  • Witam,
    Ostatnio dużo wątków na temat silnika 1,4 16V wpadłem na pomysł by zebrać tu typowe wady i zalety tego silnika.

    Zaczne może od wad: 😉 <!-- s;) -->

    1. Zamarzajaca odma, w efekcie nastepuje brak odpowietrzenbia skrzyni korbowej silnika, silnik wyrzuca olej miarka oleju, uszczelniaczami wału i w efekcie zaciera się bez smarowania.
      Smutne ale to wada konstrukcyjna, separator odmy powinien znajdowac sie w innym miejscu, uniemożliwiajac sciekanie wody.

    Rozwiązanie problemu: Montaż dodatkowej odmy , wiercimy otwor w korku wlewu oleju wkrecamy miedzianą rurkę, uszczlniamy gwint silikonem -50 +300 i prowadzimy do filtra powietrza tam podobnie rurka i zakładamy przewód, wskazane po drodze zamontowac zawór jednokierunkowy , można zastosować zawór PCV od samochodu Matiz.

    1. Stuki zimnego silnika , stuki ustają po rozgrzaniu silnika, czesto wystepuje nadmierne zuzycie oleju ( zuzycie pierscieni tłokowych)

    Wadliwe tłoki bez wkładek kompensacyjnych, na zimnym silniku maja nadmierny luz.

    Rozwiązanie problemu: wymiana tłoków na produkt firmy MAHLE.

    1. Stuki zimnego ic ciepłego silnika okolice głowicy.

    Usterka wystepowała w pierwszych silnikach spowodowana była mała srednica kanałów olejowych prowadzocych fo popychaczy hydraulicznych, w efekcie wystepował ciałgy problem z ich funkcjonowaniem.

    Rozwiązanie problemu , stosowanie oleju 5w30 , ewentualnie wymian głowicy lub okresowe używanie dodatków do płukania silnika.

    Tak na szybko to chyba tyle 😉

  • to ja dorzucę kolejny błąd niestety nie rozwiązany. u mnie na przemian pojawiają się błędy 17604- grzałka sondy pierwszej, oraz 17951- sterowanie przepustnicy, nie związany ze sprzętem. dodam ze nie ma żadnych objawów. Samochód chodzi cicho i nie faluje,nie gaśnie. kompletnie nic. przepustnica czyszczona 2 razy. błąd znika gdy odpalę silnik rozgrzany. gdy skasuję po 5 min jazdy tez już się nie pojawia check. Mechanicy sprawdzali sondę- ok. podmieniali sterownik silnika, bez rezultatu. błąd pojawił się około 3 dni po wymianie oleju, filtrów, rozrządu oraz pierwszego czyszczenia przepustnicy ( tak w ogolę nie było ono potrzebne mój głupi wymysł). Jakieś sugestie? byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. niestety dla mnie 110 % sprawności auta to absolutne minimum;) wiec ten check mi spać po nocach nie daje. wszystkie grupy odnośnie sondy były sprawdzane pow 80 st. i wtedy pokazuje grzałki ok. napięcia też dochodzą. kompletnie nie mam pomysłu ja ani 2 elektromechaników których odwiedziłem. mam nadzieje ze ktoś wie o co w tym wszystkim chodzi. pozdro:)

  • Oj ta odma wlasnie z nia sie teraz borykam.

  • [quote="1.4-16v Michał"]Oj ta odma wlasnie z nia sie teraz borykam.[/quote]

    A ja jeżdżę do pracy - w jedną stronę mam 5.5 km... i przy tych mrozach problemów zero.

    BBZ i BKY mają te wszystkie powyższe problemy rozwiązane. Oczywiście występuje stukanie przy porannych rozruchach... trwa to może 10 sekund (zanim olej dotrze do popychaczy etc.), ale jest to i tak krótsze niż w silnikach Mitsubishi czy Hondy, które stukają na zimnym około 2-3 minut. Już nie wspomnę jak bardzo stukał mi silnik w zastępczym Renault Megane 1.4 100 KM.
    Olej w moim silniku (BBZ) (Liqui Moly 5W40) - nie ubywa w ogóle. Jak było zalane 3/4 na zimnym silniku w marcu 2012 r. tak teraz też jest 3/4 lub tylko trochę niżej, a samochód pokonał od wymiany 12 tys. km. Był nie raz kręcony do odcinki.
    AUA (1.4 16v 75 KM) w Polo z 2001 r. mojej koleżanki działa jak szwajcarski zegarek. Nie ma problemów z olejem, odmą czy masełkiem pod korkiem wlewu oleju. Ale ona zawsze lała do silnika dobry olej: MOTUL. Z tego co udało mi się ustalić w NIEMIECKIM ASO, to wiele problemów z tymi silnikami bierze się z zaniedbań wymian oleju i kiepską jakością tychże.
    Wlewanie Mobil 1/Castrol do tego silnika to jak wlanie oleju do frytek. Te silniki tak jak pisałem wcześniej, potrzebują minimum czegoś z półki Valvoline i wyższej.
    Różnica w cenie - dobry olej vs Mobil 1/Castrol etc. to raptem 50 zł. Nie ma co oszczędzać na oliwie, zwłaszcza w przypadku 1.4 16v... niezależnie od roku produkcji i modelu...

  • U mnie silnik jak narazie nie wykazywał problemów, więc póki co jestem szczesliwym posiadaczem 16V

  • [quote="emmjot"]U mnie silnik jak narazie nie wykazywał problemów, więc póki co jestem szczesliwym posiadaczem 16V[/quote]

    Może po prostu tego nie słyszysz, w sensie, że nie jesteś słuchowcem, który nie tylko wyłapuje wszystkie dźwięki swojego auta, ale znajdzie i coś w aucie prosto z salonu z przebiegiem 5 km. 😉
    Wracając do tematu, to u mnie padł jeszcze pierwszy katalizator, który jest obecnie pusty w środku. Pali się check engine, ale nie ma to wpływu na pracę silnika itp.
    Z tego co wiem, jest to dość częsta usterka 1.4 16v tych późniejszych (z drugiej połowy 2004 r.) Fabii.

  • Nie do końca mają rozwiązane bo ja właśnie mam BKY i problem jest a do pracy mam ok 44 km. Ale to jest mały problem. I jak by nie było to jestem bardzo zadowolony z tego silnika :hurra: <!-- s:hurra: -->

  • [quote="1.4-16v Michał"]Nie do końca mają rozwiązane bo ja właśnie mam BKY i problem jest a do pracy mam ok 44 km. Ale to jest mały problem. I jak by nie było to jestem bardzo zadowolony z tego silnika :hurra: <!-- s:hurra: -->[/quote]

    A jakież masz problemy z BKY?

  • Zamarzajaca odma, w efekcie nastepuje brak odpowietrzenbia skrzyni korbowej silnika

  • [quote="1.4-16v Michał"]Zamarzajaca odma, w efekcie nastepuje brak odpowietrzenbia skrzyni korbowej silnika[/quote]

    A czym się do objawia? Może też to mam, ale nawet nie zdaję sobie z tego sprawy...

  • mi to gość na przeglądzie zauważył że mam wyciek oleju przy skrzyni korbowej. A tak jakich objawów totalnie brak

  • [quote="1.4-16v Michał"]mi to gość na przeglądzie zauważył że mam wyciek oleju przy skrzyni korbowej. A tak jakich objawów totalnie brak[/quote]

    Co to jest skrzynia korbowa? Pierwsze słyszę o takim pojęciu. Może masz na myśli skrzynię biegów?

  • nie skrzynia korbowa nic ie pomyliłem. w pierwszym poście kolega nawet ją opisuje. ALe się nic nie przejmuj ja też o takim czymś wcześniej nie słyszałem.
    Tutaj na forum golfa też jest o odmie w naszym 1.4 16v:

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=204228&p=5904295&hilit=odma#p5904295<!-- m -->

    możesz zobaczyć, gdzie ona się znajduje i jak wygląda.

  • Ja wybierając skodę kierowałem sie właśnie wyborem silnika 1.4 16V , gdyz niejednokrotnie spotkalem sie z opinia ze to najtrwalszy silnik z oferowanych w Fabiach. Jak sadzicie prawda to?

  • [quote="emmjot"]Ja wybierając skodę kierowałem sie właśnie wyborem silnika 1.4 16V , gdyz niejednokrotnie spotkalem sie z opinia ze to najtrwalszy silnik z oferowanych w Fabiach. Jak sadzicie prawda to?[/quote]
    Prawda ,
    zapytaj użytkowników na Forum Fabia Club POlska

  • [quote="szymek krusz"][quote="emmjot"]Ja wybierając skodę kierowałem sie właśnie wyborem silnika 1.4 16V , gdyz niejednokrotnie spotkalem sie z opinia ze to najtrwalszy silnik z oferowanych w Fabiach. Jak sadzicie prawda to?[/quote]
    Prawda ,
    zapytaj użytkowników na Forum Fabia Club POlska[/quote]

    Właśnie pytam :hyhy: <!-- s:hyhy: -->

  • [quote="Orłoś"]to ja dorzucę kolejny błąd niestety nie rozwiązany. u mnie na przemian pojawiają się błędy 17604- grzałka sondy pierwszej, oraz 17951- sterowanie przepustnicy, nie związany ze sprzętem. dodam ze nie ma żadnych objawów. Samochód chodzi cicho i nie faluje,nie gaśnie. kompletnie nic. przepustnica czyszczona 2 razy. błąd znika gdy odpalę silnik rozgrzany. gdy skasuję po 5 min jazdy tez już się nie pojawia check. Mechanicy sprawdzali sondę- ok. podmieniali sterownik silnika, bez rezultatu. błąd pojawił się około 3 dni po wymianie oleju, filtrów, rozrządu oraz pierwszego czyszczenia przepustnicy ( tak w ogolę nie było ono potrzebne mój głupi wymysł). Jakieś sugestie? byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. niestety dla mnie 110 % sprawności auta to absolutne minimum;) wiec ten check mi spać po nocach nie daje. wszystkie grupy odnośnie sondy były sprawdzane pow 80 st. i wtedy pokazuje grzałki ok. napięcia też dochodzą. kompletnie nie mam pomysłu ja ani 2 elektromechaników których odwiedziłem. mam nadzieje ze ktoś wie o co w tym wszystkim chodzi. pozdro:)[/quote]

    Na 99% wygląda na usterkę instalacji elektrycznej ( brak styku , zła masa )
    Można by podłączyć komputer i zerknąć na ,,zamrożone ramki".
    Trzeba szukać .....
    M.

  • [quote="1.4-16v Michał"]nie skrzynia korbowa nic ie pomyliłem. w pierwszym poście kolega nawet ją opisuje. ALe się nic nie przejmuj ja też o takim czymś wcześniej nie słyszałem.
    Tutaj na forum golfa też jest o odmie w naszym 1.4 16v:

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=204228&p=5904295&hilit=odma#p5904295<!-- m -->

    możesz zobaczyć, gdzie ona się znajduje i jak wygląda.[/quote][quote="Super8"][quote="1.4-16v Michał"]mi to gość na przeglądzie zauważył że mam wyciek oleju przy skrzyni korbowej. A tak jakich objawów totalnie brak[/quote]

    Co to jest skrzynia korbowa? Pierwsze słyszę o takim pojęciu. Może masz na myśli skrzynię biegów?[/quote]

    Skrzynie korbową masz tam gdzie są korby (korbowody ) 😉
    M.

  • mam wlasnie pytanie odnosnie tegoz silniczka, ogolnie wszystko chodzi cacy, nowa skoda fabia ambition 1.4 16v 85km

    przejechane juz ponad 4000 km od zakupu stad test do ilu to to pojdzie

    i tu pytanie na zimowkach poszla okolo 165 km/h i ani km wiecej jakby elektroniczna blokada 🙂 <!-- s:) --> zmienilem wczoraj na letnie przekonany, ze to wina wiekszych oporow w szerokich kapciach zimowych ale tu zonk - 161km/h

    wg ksiazki powinien pojsc do niecalych 180km/h (znajomy w golfie z tym samym dokladnie silnikiem, a jest ciezszy i sam on wazy ze 140kg idzie spokojnie do 180-190 z tym silnikiem, co ciekawe ma 80 konikow w swoim 1.4 16v)

    opony to standard w wersji ambition - fakt szersze ale ksiazka chyba nie mowi, ze wyniki v max sa tylko dla jakichs kapci 14 cali i waskich (ja mam 15'' 195/55 alu, bridgestone turanza er300)

    prosze o pomoc czy zainteresowac sie tematem i skoczyc do aso ? moze miec cos wplyw np jakas regulacja (kat wyprzedzenia, jakies inne parametry, soft chyba nie jest zmieniany czesto w 1.4 16v ?) auto praktycznie nowe, mysle ze do 180km/h bez problemu powinno smigac

    inna sprawa odnosnie tego silnika, bo normalnie jest nieslyszalny i niewyczuwalny (ambition dodatkowo ma wygluszanie w komorze silnika z roznych pianek i mat) ale szczegolnie na zimnym zdarzy sie, ze od czasu do czasu na jalowych obrotach czuc lekka wibracje na ulamek sekundy - to chyba nie wypadanie zaplonow, bo zatrzeslo by wtedy buda i obroty by polecialy na moment wyraznie, a tu nic sie nie dzieje takiego wiec tez sie zastanawiam - po prostu kultura pracy ? niby na zimnym pracuje na bogatej mieszance zeby szybciej rozgrzac katalizator do temp roboczej i w aso twierdzili, ze moze byc taki efekt wtedy ze czasem lekko mozna odczuc to, jednak ja bym raczej stawial na poduche silnika - na rozgrzanym mocno silniku nie ma tego nigdy, poducha rozgrzana - bardziej elastyczna ? lepiej pochlania wibracje rozne ?

    aaaa jeszcze jedno bo w tym miesiacu probowalem inna stacje paliw, byc moze w ostatnim odcinku jak sie jedzie do v max ma to krytyczne znaczenie, stad czekam az wyleje ten syf (byc moze syf) i naleje czegos na bp (ultimate 98) albo na shellu i kolejny test, jesli to nic nie zmieni to pojawie sie raczej w aso (wrzuca go na rolki i sciagna cala charakterystyke jesli wyjdzie, ze auto rzeczywiscie nie rozwija v max ?)

    z gory dzieki za sensowne odpowiedzi

  • odpowiem sobie sam - wszystko jest ok, w miejscu gdzie robilem test jest troche pod gorke, te wyniki okazuje sie sa calkiem niezle pod gorke jadac (troche pod gorke i przy takich predkosciach dla tego silnika ma to jak widac krytyczne znaczenie)

    na prostej idzie spokojnie do 180 na dluzszym odcinku na rozpedzanie

    mam inne pytanie zatem - przy pierwszym olejowym przegladzie w ASO mozna przywiezc swoj olej czy musza lac to swoje salonowe gow** ? moze wystarczy zeby olej spelnil ktoras tam z norm i nie bedzie problemu ?

    ktory MOTUL do 1.4 16V 85 km bedzie najlepszy i najbezpieczniejszy ? cena nie gra roli, chodzi o zdrowie silniczka ...

Log in to reply