1,4 / 75KM gasnie na jalowych obrotach i zapala sie EPC

Topic created · 12 Posts · 16556 Views
  • [quote="mip"]uwierzyc ASO i wywalic 700?[/quote]

    A tankowales ponad korek, tzn po odbiciu dotankowywales??
    Jesli nie, to nie wierz ASO i szukaj dalej.

  • Moze ktos bardziej obeznany w temacie sie wypowie 😄 <!-- s:D -->

  • Nie siedze za bardzo w skodach ale bardziej w silnikach vw.Coś poszperam w tym temacie.
    17550 rejestracja obciążenia,przekroczona dolna granica -zalecenia z serwisówki:spradzić czujnik położenia pedału przyspieszenia.
    Ten drugi błąd musze poszukać bo coś nie mogę znależć u siebie.
    Na vagu ktoś sprawdział jaką temperature pokazuje?Sterownik silnika ma inny czujnik niż ten co jest podłączony w zegarach. Kiedy wymianiany był filtr powietrza?Martwi mnie troche to za niskie napięcie aku lubią się wtedy różne cuda dziać.Sprawdzałeś czym jest spowodowane?Ładowanie,napięcie jałowe aku?Jak możesz podaj mi oznaczenie silnika.

  • Obawiam się, że moga mieć rację...

  • Poszperałem trochę i:
    [size=75][i](tłumaczenie z czeskiego- mogą byc błedy)[/i][/size]

    17550

    • możliwe objawy: EPC, obniżenie mocy
    • możliwe przyczyny: czujnik położena pedału gazu, zatkany filtr powietrza, mechaniczne uszkodzenie silnika, uszkodzona przepustnica.
      Skontrolować
      -adaptacja przepustnicy
      -czujnik pedału gazu
      -filtr powietrza
      -uszkodzenia mechaniczne silnika

    17961

    • możliwe objawy: silnik nieosiąga obrotów
    • możliwe przyczyny: coś z systemem ssącym [size=75][i](kłopoty językowe...)[/i][/size]
      Skontrolować:
      -czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
      -dolot pod kątem lewego powetrza
      -system recyrkulacji spalin
      -[b]kontorola elektromagnetycznego zaworu i układu filtra węglowego.[/b]
      -kontrola przepustnicy.

    Być może pozostałe rzeczy już sprawdzili, albo inne objawy nie wskazują na ich wystąpienie i dlatego ASO diagnozuje ten filtr...

  • [quote="mip"]trzeba jechac do ASO[/quote]
    W przypadku takich drogich napraw proponowałbym jeszcze diagnozę w jakimś niezależnym serwisie z VAGiem albo jeśli nie znasz to w innym ASO

  • [b]Kros[/b] napisał już właściwie wszystko, a z tego co piszesz obstawiam uszkodzenie czujnika ciśnienia tak jak podaje vag, natomiast co do baterii jeśli nie miałeś w niej już prawie elektrolitu, to znak, że płytki były na wierzchu, a to świadczy o ich nieodwracalnym zasiarczeniu w konsekwencji tego będziesz zmuszony w niedługim czasie pomyśleć o zakupie nowej.

  • Pierwsze mrozy i trzeba będzie kupić nowy.

  • nie chce się wymądrzać, ale objawy w kolektorze dolotowym mogą być związane z brudnym czujnikiem, który pokazuje, a właściwie wskazuje na obce powietrze w kolektorze dolotowym. W mojej fabce pomogło kilkunastokrotne wymontowanie i wymycie czujnika - tak, tak, czysciutkim spirytusikiem, ale co się nie robi dla umiłowanego autka. Krotność mycia wynikała z ilości zgaśnięć silnika w czasie jazdy tzn. trza myć aż do skutku - objawyczystego czujnika to extra praca silnika no i przede wszystkim mniejsze zużycie ohne-Pb. Tu proponuję aby czujnik myć bez rozłączania elektryki, bo po rozłączeniu serwis i "strojenie" z VAGa. Chyba, że ktoś sobie zażyczy czujnik -nówka (ale to ponad 700 zeta). Po umyciu dmuchanko spręzonym powietrzem dla osuszenia. Tylko UWAŻAĆ TRZA ABY PRZY MYCIU ZAPAŁECZKĄ Z WATĄ NIE POŁAMAĆ "DRUCIKÓW" CZUJNIKA. Nie używać nic ostrego! Szczegóły u Wojtasa.

  • dodam tylko jak wyglada ten czujnik o ktorym pisze Ryszard

    [url=http://img119.imageshack.us/my.php?image=19tp2.jpg][img]http://img119.imageshack.us/img119/7516/19tp2.th.jpg[/img][/url][url=http://img158.imageshack.us/my.php?image=27et2.jpg][img]http://img158.imageshack.us/img158/6958/27et2.th.jpg[/img][/url]

    czerwonym kolkiem zaznaczone mniej wiecej jest miejsce w ktorym on sie znajduje ...

  • [quote="mip"]Witam,

    Mam Fabie 1,4 75KM (VW) z listopada 2003, 71kkm.
    Od kilku tygodni mam problem jak w tytule. Dokladniej, silnik gasnie na jalowym biegu gdy konczy sie rozgrzewac (bodaj ok. 80 C, strzalka temp. na "godz. 10 - 11"). Jesli nie jest na jalowym biegu, jest chwilowy spadek mocy, EPC i potem jedzie normalnie.
    Z diagnostyki wyszly nastepujace bledy:
    17961 P1553 035 - sygnal czujnika wysokosci cisnienia w kolektorze ssacym - stosunek niedopuszczalny
    17550 P1142 035 - ujecie obciazenia - granica przekroczona
    [/quote]

    miałem objawy dokładnie takie same jak [b]mip[/b] i podobną drogę diagnostyczną
    pomogło dopiero zablokowanie termostatu ciepłego powietrza z nad kolektora wydechowego (mosiężny pierścień 8mm obcięty ze starego kranu )
    Klapka którą ten termostat steruje miała luz, mierzony w największym prześwicie, aż 15mm Więc o zamykaniu nie było mowy.

    silnik nabrał mocy, ciągnie od samego "dołu", spokojniej wraca z wysokich obrotów na obr. b. jałowego
    Zniknął też wk.... od nowości tzw. luz na pedale gazu (serwis twierdził; ten typ tak ma), teraz wystarczy musnąć i silnik reaguje radośnie :hurra: <!-- s:hurra: -->

  • pośpieszyłem sie z tą radością :mur: <!-- s:mur: -->
    silnik pracuje lepiej ale nadal gaśnie EPC swieci już permanentnie

    a parę dni później;
    po naprawie termostatu na dolocie jest OK :super:
    szczegóły w "zrób to sam"

Log in to reply