Wybór LPG

Topic created · 42 Posts · 24205 Views
  • witam.jestem tu nowy i mam do was pytanko.jakiej firmy instalacje LPG polecacie do mojej Fabki II 1.4 16V 85 KM.fabryczna odpada bo jest droga . 😕 <!-- s:/ -->

  • każda sekwencyjna.
    każda bedzie droga. na tym nie oszczędzaj bo później sie zemści.
    i dobrze wybierz warsztat montujący - od tego zależy sukces.

    mimo że drogo ja bym jechał do aso - masz 1000% pewności że bedzie montaż ok. a później podjechać do kogoś na dokłane strojenie.

  • Z tą pewnością bym nie przesadzał.
    Podstawa to sprawdzony warsztat montażu gazu (70%) marka instalacji to reszta.
    Ja mam BRC , nie narzekam. Pewnie inni z Lavato, Landi AG napiszą to samo jeśli warsztat, który montował dobrał podzespoły prawidłowo

  • [quote="szymek krusz"]Z tą pewnością bym nie przesadzał.
    Podstawa to sprawdzony warsztat montażu gazu (70%) marka instalacji to reszta.
    Ja mam BRC , nie narzekam. Pewnie inni z Lavato, Landi AG napiszą to samo jeśli warsztat, który montował dobrał podzespoły prawidłowo[/quote]
    może źle dobrałem słowa - ASO ma tzw set montażowy, i komponenty sa dobrane do danego modelu.
    inne warsztaty robią sobie taki set i w trakcie go montują.
    mało które aso bierze auto na droge by je zestroić, za to małe warsztaty tak robią.
    widzisz, ja mam LR a inni specjaliści znaleźli ciekawostki jak można by "poprawić" fabryke. staram się podążać za nimi, ale w czasie trwania gwarancji nic nie ruszam.
    "tjuning" instalki sie zacznie za rok 🙂 - jak wytrzyma. :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

  • Oto mój wybór.KME Nevo,reduktor TUR 6,wtryskiwacz REG co o tym myślicie ?

  • Ja mam Landi Renzo i narazie nie narzakem, ale zakładałem w serwisie.

  • Witam!

    Jestem świeżym właścicielem Skody Fabii z rocznika 2002 z silnikiem 1,4MPI 68KM i przebiegiem ok 130tys.

    Wychodzi mi z obliczeń, że przy mojej kilometrówce wydatek na gaz dość szybko by mi się zwrócił. Jednak mechanik ze mnie żaden i zależy mi na bezawaryjności auta. Na razie moja Fabia mnie nie zawodzi pytanie czy może to się zmienić po założeniu gazu. Może ktoś wie czy te silniki dobrze znoszą gaz i może podzielić się swoimi doświadczeniami? Ciekawi mnie też ile będzie wynosiło spalanie na gazie. Na benzynie jest to od 6,5 do 7,5 l/100km. Do moich obliczeń opłacalności założyłem spalanie na poziomie 10 litrów gazu.

    Jedyny mechanik którego się na razie radziłem stwierdził, że szkoda silnika. Nie nastroiło mnie to optymistycznie... Jakie są skutki uboczne instalacji gazowej?

    Jeśli radzilibyście zakładać to jaką instalację polecacie?

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    W razie jakichkolwiek pytań uprzedzam, że dostęp do neta mam tylko w weekendy i wtedy będę ewentualnie odpowiadać.

  • JA na gazie zrobiłem już 227000km i wszystko chodzi dobrze 😄 <!-- s:D --> U mnie aktualnie założona jest instalacja STAG 4, wcześniej miałem instalację II generacji LOVATO. Spalanie 9-10,5l gazu na 100 km na sekwencji.

  • Meljot
    Auto ma Ci służyć i jak dużo jeździsz to gaz się opłaca , silnika nie ŻAŁUJ. "Nie szkoda róż , gdy płonie las"
    Z doświadczenia mojego i znajomych 70% sukcesu (braku problemów z zagazowanym samochodem) to prawidłowy montaż a wybór instalacji to reszta.

  • Meljot ja miałem taką fabkę jak Ty miałem założoną II generację landi renzo, przejechałem na niej ponad 80 tys km i zero problemów. Najważniejsze to dobry gazownik, bo choćbyś miał tą z najwyższej półki, a źle zamontowaną to będzie kanał.
    Co do spalania 9 - 9,5 litra średnio. Co do zwrotu, zwróciła się po 11tys. km

  • Przy dobrej instalacji , prawidłowo zamontowanej powinien ci spalać jakieś 25-30% więcej przy instalacji 2 generacji, oraz 10% większe spalanie przy instalacji z wtryskiem sekwencyjnym.

    M.

  • Dzięki za wypowiedzi:)

    W 3,5miesiąca wyjeździłem 4,2 tys km także 11 tys w rok pewnie zrobię i wtedy będę liczyć oszczędzone złotówki;)

    Pozostaje jeszcze kwestia znalezienia kogoś kto to założy, ale z tym już chyba sobie poradzę.

  • Witam.

    Chcialbym zamontowac insatalacje LPG do Fabii I 1,2 12V 64KM 2005.

    Wyslalem kilka zapytan do warsztatow montujacych instalacje i jak na razie w odpowiedziach dostalem propozycje:

    • BRC (z krotka informacja, ze to najwyzsza polka i na pewno bede zadowolony)

    • np.ESGI+wtryskiwacze HANA

    -AC STAG ISA2, wtryski AC, reduktor Tomasetto do 90KM

    -instalacja gazowa KING IV generacji, reduktor CPR OMVL, listwa wtryskowa OMVL FAST REG

    -Instalacja sekwencyjna KING, IV generacja wtrysku, sterownik AEB KING, wtryskiwacze pod pokrywa silnika OMVL, redukotor CPR OMVL

    • optima pro tec, shark1200, wtryskiwacze alex lub w droższej opcji wtryskiwacze barracuda

    • stag 4plus, wtryski hana, reduktor tomasetto

    • landirenzo omegas

    • KING OMVL

    • OPTIMA ECO TEC

    • sterownik Kme nevo reduktor Kme silver i wtryskiwacze hana

    • optima, wtryski barakuda, reduktor shark 1200 dedykowany do 150KM,

    Dodatkowo zaczynam się zastanawiać czy warto zakladac np. STAGA w warsztatach partnerskich AC. Jakie sa plusy przy zakładaniu instalacji w warsztatach partnerskich lub rekomendowanych przez producentow instalacji ? Patrzac na ogolna liczbe warsztatow montujących LPG polecanych przez producenta jest bardzo mało.

    Proszę o opinie o w/w instalacjach. Co lepiej zalozyc i dlaczego ?

  • Cześć. Podpinam się pod temat kolegi, żeby nie robić bałaganu. Mam Fabkę I sedan - 1.2 64km spalanie na poziomie 10 l w mieście mnie wykańcza.. Jaką instalację gazową polecicie ? Jakieś doświadczenia i spalanie ?

    Pozdrawiam 🙂 <!-- s:) -->

  • Ja ostatecznie zalozylem AC STAG ISA 2, wtryski AC, reduktor Tomasetto do 90KM. Poczatkowo bylem srednio zadowolony z uzyskanych efektow, ale na szczescie byla to kwestia regulacji. Po prostu "Warsztat Partnerski" nie podolal zadaniu.... i to kilkanascie razy. Probowali za wszelka cene wyregulowac instalacje i niestety nic nie zmienialo sie na plus. Na chwile obecna jest juz okey.
    Szkoda tylko tego czasu (ponad pol roku) i nerwow zmarnowanych na ludzi, ktorzy chyba dopiero sie ucza montowac instalacje.

    Proponuje nie kierowac sie tylko nazwa "Warsztat Partnerski", a przeprowadzic dokladny wywiad wsrod osob ktore korzystaly z uslug takiego warsztatu. Nie twierdze, ze wszystkie warsztaty tego typu sa zle, ja po prostu moglem zle trafic.

    Instalacje doprowadzil do porzadku po czesci "Warsztat Rekomendowany" STAGa i Doradca Handlowo-Techniczny.

    Na dzien dzisiejszy instalacje STAGA moge polecic.

    Spalanie 9-10l.

  • Pisałem już o tym w tym wątku.
    Wszystkie rodzaje instalacji są dobre - ale 80% sukcesu to odpowiedni dobór do silnika , prawidłowy montaż i regulacja.
    Potwierdza to historia "reszczu"
    Ja mam BRC montaż w Swarzędzu mogę śmiało polecić firmę montażową.

  • [quote="reszczu"]Ja ostatecznie zalozylem AC STAG ISA 2, wtryski AC, reduktor Tomasetto do 90KM.

    Na dzien dzisiejszy instalacje STAGA moge polecic.

    Spalanie 9-10l.[/quote]

    A jak cenowo Cię to wyniosło - bez późniejszych regulacji. Montaż i sprzęt ?

  • Okolo 2400 calosc.

  • [quote="MirekS"]Meljot ja miałem taką fabkę jak Ty miałem założoną II generację landi renzo, przejechałem na niej ponad 80 tys km i zero problemów. Najważniejsze to dobry gazownik, bo choćbyś miał tą z najwyższej półki, a źle zamontowaną to będzie kanał.
    Co do spalania 9 - 9,5 litra średnio. Co do zwrotu, zwróciła się po 11tys. km[/quote]

    Możesz polecić jakiegoś gazownika w Krakowie ?

  • Witam.

    Zastanawiam się nad założeniem instalacji gazowej do Skody Fabii 1.2 HTP o mocy 60 KM z 2011 roku. Jaką instalacje polecacie? Czy nie będzie z silnikiem kłopotów? Szukam dobrego gazownika w okolicach Wałcza, Piły lub 50 km max.

    Pozdrawiam.

Log in to reply