[F1] Montaż krańcówki w słupku.
-
Cała rzecz polega na tym, aby odłączyć krańcówkę wmontowaną w zamek i dorobić samemu krańcówkę w słupku.
I teraz do roboty. Omówię to na przykładzie przednich drzwi (bo z tymi miałem do czynienia w mojej Fabce).
Najpierw idziemy do sklepu motoryzacyjnego i prosimy o krańcówkę od alarmu. Najlepiej, żeby miała plastikowy trzpień - nie rysuje wtedy lakieru na drzwiach. Zaopatrujemy się w: coś do przecięcia kabelków, lutownicę (zapewnia najlepsze połączenie kabelków), izolację i dodatkowy kabelek długości około 0,5m (później obetniemy nadmiar), wiertarkę i wiertła. Przydadzą się też obcążki i szczypce. Wszystko skompletowane, więc możemy się zabrać do pracy.
Trzeba dobrać się do kostki znajdującej się w gumowej osłonie między drzwiami a słupkiem. Osłonę zdejmujemy nie przy drzwiach, tylko przy słupku - tam jest szukana złączka). Rozłączamy wszystkie kostki. Znajdujemy brązową kostkę i przcinamy kabelek.
Przylutowywujemy (chyba tak się pisze) przygotowany kabelek do obciętego kawałka kabla (wystającego z kostki). Teraz obieramy miejsce montażu nowej krańcówki. Wiercimy w nim dziurę odpowiadającą welkosci krańcówki (żeby krańcówka nie była zbyt luźna). teraz niestety musimy się dobrać do wewnętrznej strony miejsca w którym wywierciliśmy dziurkę. To jest chyba najgorszy moment, bo trzeba czasami pogłówkować jak się tam dobrać. Ale wszystko da się zrobić. Gdy już to zrobimy, to przygotowany przedłużony kabelek przetykamy przez jakąś szparkę przy mocowaniu gumowej osłony przewodów - da się znaleść jakąś szczelinę. Kabelek musimy doprowadzić w miejsce wywierconej dziurki. Już prawie jesteśmy w domu. Wystarczy przymocować kabelek do krańcówki i zamontować ją w dziurce. Samochód składamy w całość cieszymy się w pełni działającym samochodem. :hurra: <!-- s:hurra: -->
Pozdrawiam. I powodzenia. :super:
-
szkoda że nie ma fotek <!-- s:( -->
-
Co to jest.. "krańcówka" ?? :zdziwko: <!-- s:zdziwko: -->
-
[quote="rufus"]Co to jest.. "krańcówka" ?? :zdziwko: <!-- s:zdziwko: -->[/quote]
jest to przycisk który jest w zamku i daje sygnał że np. drzwi są zamknięte albo otwartehttp://www.sklep.tcserwis.pl/galerie/krancowka-aqm-22_205.jpg
-
Witam ! Mam pytanie chodzi o oświetlenie w kabinie. Przy otwieraniu drzwi od pasażera nie zawsze zapala się światło. Czy to jest wina krańcówki o której mowa....Pozdrowienia <!-- s:) -->
-
Tak, jest to wina krancowki z ta roznica, ze temat ten dotyczy krancowki, ktora sami zakladamy, aby ominac krancowke, ktora znajduje sie w zamku (tzw. mikrostyk) w przypadku np. jej uszkodzenia.
-
Dzięki kolego!! Czy Ktoś próbował może dostać się się do tego mikrostyku albo szkoda zachodu....... <!-- s:( -->
-
Ja próbowałem w poprzedniej fabce, przyczyną wytarta była ta "główka" która załącza.
-
Ja rowinież próbowałem i sie dostałem, mirek jak zawsze ma racje była wytarta główka. wymiana na nowa ok 30 sekund. Tylko zeby sie tam dostac trzeba rozbroic tapicerke w drzwiach i miec zamiennik. zdj umiescilem na forum w warsztacie elektrycznym
-
Tak [b]Pinek[/b] tylko, że mi się tej główki nie udało zdobyć i stara jeździła aż do końca, w nowej fabiuli na szczęście jak narazie problemów brak.
-
A próbował ktoś regenerować krańcówkę poprzez przepuszczenie przez nią jakiegoś konkretnego pradu? Np. 100-500mA ? Może jest ktoś z Wrocławia, kto przekazałby mi uszkodzoną krańcówkę do testów. Być może uda się wypracować metodę naprawy krańcówki bez rozbierania drzwi <!-- s:) --> wydaje mi się, że one się degenerują, bo prąd jaki przez nie płynie jest za mały. Może spowodowanie małego iskrzenia by ją przywracało do życia ?
-
prąd nie zregeneruje Ci wytartej plastikowej główki <!-- s -->
-
Ktoś może podrzucić fotę jak ma u siebie zrobione?