[F1] Pompo wtryskiwacze problem!!!

Topic created · 8 Posts · 5373 Views
  • Witajcie

    Mam straszny kłopot z pompo wtryskiwaczami (Fabia 1,9 tdi 2002). Problem objawia się szarpaniem silnika w okolicach 2 tys i więcej obrotów, najbardziej wyczuwalne w momencie trzymania jednostajnych obrotów silnika. Byłem u kilku fachowców jeden z nich stwierdził awarię wszystkich 4 pompo wtrysków, po przebadaniu wiązki elektrycznej, pompy paliwowej , jeszcze innej pompy nazwy nie pamiętam i wymianie filtra paliwa. Z tego co wiem awaria 4 wtrysków w jednocześnie prawie się nie zdarza a jednak mnie to spotkało. Mieliście kiedyś podobny kłopot??

    pozdrawiam

  • Zaczęło się nagle, czy stopniowo?
    Dolot powietrza w porządku (brak lewego powietrza, filtr powietrza czysty)?
    Problemy z odpalaniem?
    Gdzie tankujesz paliwo?
    Błędy na VAGu?

  • [quote="artur1981"] jeszcze innej pompy nazwy nie pamiętam[/quote]
    pompa tandemowa montowana do bloku silnika z lewej strony.

    poleć elektrykom sprawdzenie wiązki do pompowtrysków. - częsta usterka. ew. podjedź do jakiegoś tunera ( ale dobrego) może on coś ustali.

  • pompa tandemowa była sprawdzona jest ok, wiązka sterująca pompo wtryskami też ok
    zaczęło się od szarpania na wyższych obrotach około 2,3 tys przy później przeszło na mniejsze 1,9, 2 tys filtry wymieniam regularnie raz na jakiś czas nie zapala mi z pierwszym razem za drugim jest ok komputer pokazuje błędy na wszystkich czterech wtryskach .

  • a czy rozrząd był wymieniany ?
    może paliwo jakieś trefne ? PD tego nie lubi. (PD - pumpeduese - pompowtryskiwacz)

    dodam jeszcze, że moją była fabką zrobiłem 240kkm i nic takiego sie nie działo. za to znajomek w pasku B6 wszystkie pompki wymieniał 😕 <!-- s:/ -->

    jak pisałem wcześniej - może tuner pomoże...

  • Witam
    po kilku wizytach u jeszcze jednego mechanika (które nie dały efektu) zdecydowałem się na wizytę w serwisie. Zalecenie serwisantów to wymiana wiązki sterującej pompkami. Wcześniej była ona sprawdzana tzn zaginano styki i sprawdzano ją, mechanik powiedział że jest dobra jest tylko jeden problem na jedno z gniazd a konkretnie jego plastikowa część (wtyk) pękł i odleciał w serwisie powiedzieli że może to być przyczyna szarpania, że olej może się tam dostawać . Jak myślicie czy jak wymienię wiązkę problem zniknie??? Ja zaczynam nabierać przekonania do ich diagnozy gdyby mieli wiązkę na miejscu od ręki bym wymienił i już bym wiedział.

  • Trzeba być dobrej myśli to może być to albo pompowtryskiwacz ale nie wierze żeby poleciały 4 naraz .

  • Oto protokół diagnozy
    PRÓBA I
    17678 P1270 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 4 N-243
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    STATYCZNA

    17672 P1264 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 2 N241
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    STATYCZNA

    PRÓBA II
    17669 P1264 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 1 N 240
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    UST SPORADYCZNA

    17675 P1267 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 2 N241
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    UST SPORADYCZNA

    17675 P1267 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 3 N242
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    UST SPORADYCZNA

    17977 P1569 035
    PRZEŁĄCZNIK DLA GRA -E45 SYGNAŁ NIEZROZUMIAŁY

    W serwisie dostałem wydruk z badania tak się przedstawiają wyniki.

Log in to reply