[F1] Pompo wtryskiwacze problem!!!
-
Witajcie
Mam straszny kłopot z pompo wtryskiwaczami (Fabia 1,9 tdi 2002). Problem objawia się szarpaniem silnika w okolicach 2 tys i więcej obrotów, najbardziej wyczuwalne w momencie trzymania jednostajnych obrotów silnika. Byłem u kilku fachowców jeden z nich stwierdził awarię wszystkich 4 pompo wtrysków, po przebadaniu wiązki elektrycznej, pompy paliwowej , jeszcze innej pompy nazwy nie pamiętam i wymianie filtra paliwa. Z tego co wiem awaria 4 wtrysków w jednocześnie prawie się nie zdarza a jednak mnie to spotkało. Mieliście kiedyś podobny kłopot??
pozdrawiam
-
Zaczęło się nagle, czy stopniowo?
Dolot powietrza w porządku (brak lewego powietrza, filtr powietrza czysty)?
Problemy z odpalaniem?
Gdzie tankujesz paliwo?
Błędy na VAGu? -
[quote="artur1981"] jeszcze innej pompy nazwy nie pamiętam[/quote]
pompa tandemowa montowana do bloku silnika z lewej strony.poleć elektrykom sprawdzenie wiązki do pompowtrysków. - częsta usterka. ew. podjedź do jakiegoś tunera ( ale dobrego) może on coś ustali.
-
pompa tandemowa była sprawdzona jest ok, wiązka sterująca pompo wtryskami też ok
zaczęło się od szarpania na wyższych obrotach około 2,3 tys przy później przeszło na mniejsze 1,9, 2 tys filtry wymieniam regularnie raz na jakiś czas nie zapala mi z pierwszym razem za drugim jest ok komputer pokazuje błędy na wszystkich czterech wtryskach . -
a czy rozrząd był wymieniany ?
może paliwo jakieś trefne ? PD tego nie lubi. (PD - pumpeduese - pompowtryskiwacz)dodam jeszcze, że moją była fabką zrobiłem 240kkm i nic takiego sie nie działo. za to znajomek w pasku B6 wszystkie pompki wymieniał <!-- s:/ -->
jak pisałem wcześniej - może tuner pomoże...
-
Witam
po kilku wizytach u jeszcze jednego mechanika (które nie dały efektu) zdecydowałem się na wizytę w serwisie. Zalecenie serwisantów to wymiana wiązki sterującej pompkami. Wcześniej była ona sprawdzana tzn zaginano styki i sprawdzano ją, mechanik powiedział że jest dobra jest tylko jeden problem na jedno z gniazd a konkretnie jego plastikowa część (wtyk) pękł i odleciał w serwisie powiedzieli że może to być przyczyna szarpania, że olej może się tam dostawać . Jak myślicie czy jak wymienię wiązkę problem zniknie??? Ja zaczynam nabierać przekonania do ich diagnozy gdyby mieli wiązkę na miejscu od ręki bym wymienił i już bym wiedział. -
Trzeba być dobrej myśli to może być to albo pompowtryskiwacz ale nie wierze żeby poleciały 4 naraz .
-
Oto protokół diagnozy
PRÓBA I
17678 P1270 035
ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 4 N-243
PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
STATYCZNA17672 P1264 035
ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 2 N241
PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
STATYCZNAPRÓBA II
17669 P1264 035
ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 1 N 240
PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
UST SPORADYCZNA17675 P1267 035
ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 2 N241
PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
UST SPORADYCZNA17675 P1267 035
ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 3 N242
PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
UST SPORADYCZNA17977 P1569 035
PRZEŁĄCZNIK DLA GRA -E45 SYGNAŁ NIEZROZUMIAŁYW serwisie dostałem wydruk z badania tak się przedstawiają wyniki.