[F1] Drgania przy hamowaniu

Topic created · 9 Posts · 4976 Views
  • Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem drgania kierownicy podczas hamowania. Na pierwszy rzut oka zdiagnozowałbym krzywe tarcze hamulcowe.... ale zanim wykosztuję się w ich wymianę chciałbym zasięgnąć Waszej opinii.

    Im dłuższa jazda i częstsze hamowania tym drgania odczuwalne są mocniej. Z początku sądziłem, że jest to wina kół gdyż na zimowym komplecie takiego bicia nie było.... Po zmianie na wersję letnią kierownicą telepie zdecydowanie mocniej.

    Zastanawiam się, czy po prostu w sezonie letnim tarcze bardziej się nagrzewają (albo raczej mniej chłodzą) i przez to w jakiś sposób się deformują....

    Dodam jeszcze, że lekkie drgania kierownicą wyczuwalne są także podczas zwykłej jazdy po prostej nawierzchni - czyżby tu problem z końcówkami drążków ??

    Dziękuję za wszelką pomoc

  • zamień koła tył na przód

  • ja swego czasu mialem drgania tarcz po ich nagrzaniu, jak ze dwa razy z V-Maxa hamowalem to za drugim razem hamujac i schodzac ze 160 do 80km/h tak tluklo jak bys mlotem walil w zawieszenie.
    Wymiana tarcz pomogla.

  • [quote="szymek krusz"]zamień koła tył na przód[/quote]

    Wymieniłem... bez zmian niestety....

  • Tylne tuleje wahacza dają też takie objawy. Zobacz czy są w dobrym stanie, a jak są OK to najprawdopodobniej tarcze

  • Czy sprawność tulei mogę sprawdzić w jakiś sposób sam czy muszę udać się do diagnosty ??

  • najszybciej to na OKO 😉 <!-- s;) --> Zobacz, czy nie mają popękanych ramion i ogólnie w jakim są stanie.

  • Mam podobny problem. Przy hamowaniu z 90 km/h na 50 km/h odczuwam drgania kierownicy i całej budy. Dodatkowo turlając się na luzie z prędkością ok 5 km/h bez naciskania hamulca samochód lekko podskakuje tzw. sprawia wrażenie jakby się jechało na kwadratowych kołach, przy wyższych prędkościach tego się nie odczuwa. Koła były ponownie wyważanie, ale to nie pomaga. Czy to wykrzywione tarcze?

  • Drgania jak najbardziej mogą być przez krzywe tarcze, co do kwadratowych kół pytanie jest czy nie masz bulwy na oponie lub opona się "skrzywiła" od nieprawidłowego przechowywania zimą.

Log in to reply