[F1] Zwichrowały się tarcze czy tylko problem z klockami?

Topic created · 20 Posts · 9779 Views
  • Witam, Dziś w mojej fabii spotkało mnie czego jeszcze nie doświadczyłem tzn. podczas podróży do pracy fabia praktycznie stanęła i nie mając siły dalej jechać. Tak jakby klocki hamowały bez mojej ingerencji...(oczywiście nogę miałem na gazie a nie hamulcu i zamiast przyspieszania zwolniła, gdy noga na sprzęgło ta też zaczynała spowalniać.) Musiałem się zatrzymać, smród z przednich kół niesamowity, felgi piekielnie gorące nie dało się ich dotknąć ponieważ parzyły, . Po odczekaniu paru chwil problem ustąpił i dalej mogłem kontynuować jazdę bez problemów. Klocki maja przejechane może z 5 tys km. Tarcze nie wiem kiedy były wymieniane bo samochód mam od 9 miesięcy i tarcz nie wymieniałem jeszcze. Przeglądając forum natknąłem się że to mogą być tarcze ale chce się upewnić i jak sprawdzić czy to pora na tarcze. Praktycznie jeżdżę po mieście. Dziś upały były no i kilka razy musiałem mocniej przyhamować ale nie do 0.

  • Sciągnij koło, odkręć zacisk, zdejmij klocki (zwróć uwagę na to czy zejdą lekko czy ciężko, stawiam na to drugie 😉 ), weź szczotkę drucianą i wyczyść jarzma zacisków, wyczyść dokładnie te prowadnice, klocki też, jeśli masz to weź smar miedziany i nałóż na te prowadnice (NIE DUŻO!), załóż klocki, przykręć zacisk, pohamuj, nie zakładaj koła tylko zakręć tarczą jak sie obraca. Jeśli lekko to OK a jeśli ciężko to prawdopodobnie masz zapieczony cylinderek w zacisku. Tak samo z drugiej strony 😉 <!-- s;) -->

    PS. Podczas zakładania klocków zwróć uwagę na to aby założyć je tak jak były, na klockach od strony tłoczka będzie odciśnięty okrąg, możesz te poznaczyć przy demontażu. 😉

  • Zapomniałem dodać, że pedał hamulca jest bardzo twardy i wysoko bierze gdzie tak nie było. Znajomy podpowiedział że to servo może być bo problemem:/ Problem występuje przy dwóch przednich kołach więc logicznie myśląc tarcze chyba odpadają, cylinderki pewnie też jeśli problem dotyczy dwóch kół a nie jednego... 😕 <!-- s:/ -->

  • [b]ziomek101[/b], Ja Ci podaje najprostsze przyczyny które mogą powodować objawy które masz, jeśli chcesz od razy wymienić serwo (które na 80% nie będzie winowajcą) za xxx zł to zacznij od niego...

  • prowadniki jarzma. 😉 <!-- s;) -->
    a kiedy kolega wymieniał płyn hamulcowy ?

  • Jak sprawdzić czy serwo działa?
    Moim zdaniem tak:
    Wciśnij pedał hamulca na zgaszonym silniku , i trzymając nogę na pedale odpal silnik.
    Jeśli pedał lekko jeszcze "wpadnie" tzn ,że serwo działa

  • Płyn hamulcowy wymieniany w kwietniu tego roku. Serwo sprawdziłem jak pisasł [b]szymek krusz[/b] i pedał "wpadał" delikatnie w dół więc chyba działa poprawnie.
    Co zauważyłem dziś to po kilku przejechanych km oczywiście hamulce się nagrzały i samochód oczywiście zwalniał... 😕 <!-- s:/ --> Samochód po zakończonej jeździe szybko na lewarek żeby sprawdzić czy kolo swobodnie się kręci. Niestety opory duże, klocki trą o tarczę. Jak wsadziłem cienki śrubokręt między klocek a tarcze to zaciski momentalnie się rozszerzyły i brak tarcia. Nie musiałem żadnej siły używać żeby się rozszerzyły. Jak wymieniałem klocki przy poprzednim autku (felicja) to żeby rozszerzyć zaciski mocno trzeba było się napracować a tu bez najmniejszego problemu.... Jeszcze nie czyściłem prowadnic bo to robiłem przed pracą i brak czasu... ale gdyby były zapieczone to tak łatwo udało by mi się rozszerzyć zaciski że by koło swobodnie się kręciło??

  • Tarcze jako przyczynę Twoich problemów bym odrzucił.
    Jak już pisano wyżej, skup się na zaciskach.
    Oczyść , jarzma ,zaciski, klocki-złóż i sprawdź- koszty to tylko Twoja praca

    Jeśli to nie pomoże to ja zdemontowałbym zaciski., wyjął tłoczki i sprawdził ja wygląda gładź tłoczków.
    przy tej okazji wymieniłbym wszystkie elementy gumowe zacisku.
    Oring ,który jest w zacisku "odpowiada" za cofanie tłoczka w zacisku po puszczeniu hamulca - koszty to Twoja praca + zestaw uszczelek.

    Daj znać jak pokonałeś problemy z hamulcami

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 24-05-2012, 19:01[/i] ][/size]
    Wrócę jeszcze do serwa.
    Serwo działa, tzn wspomaga , tylko czy ono nie działa też wtedy jak nie hamujesz?
    Odłącz przewód od serwa - sprawdź czy też blokuje się hamulec.

    Jeszcze pompa ABS - odłącz pompę (wtyczkę) i sprawdź.

    Oczywiście nie rób tych wszystkich czynności naraz.

    Więcej pomysłów ie mam

  • Jakiej firmy są klocki? Być może tak jest że klocki są złej jakości i pod wpływem temp. metal się rozszerza i blokuje w prowadnicy. A sprawdzałeś czy na postoju wciskając kilka razy hamulec też klocki blokuje?

  • Witam ponownie. Wszystko zrobiłem co koledzy radzili. Zaciski wyczyszczone, tłoczki też. gumki w idealnym stanie. Płyn zmieniony i układ odpowietrzony, tarcze wyczyszczone i.... po jeździe próbnej mała poprawa... :zly: Po jeździe felgi nagrzane, smród od klocków, samochód na lewarek i koło kręci się z dużymi oporami...(wcześniej z miejsca nie można było ruszyć) Klocki firmy LUKA. Nie mam pojęcia co mogę zrobić jeszcze... :zalamany: <!-- s:zalamany: --> Nie chce wydawać kasy na nowe tarcze i klocki skoro może to nie być to. Klocki chyba nie najgorszej firmy...

  • mozna sprawdzic drożnosc przewodów hamulcowych tzn.czy płyn sie cofa bywały przypadki ,ze przepustowosc tylko w strone zacisku 😉 <!-- s;) --> pozdr

  • Wnioski moje są takie:
    Tarcze i klocki są OK

    Przyczyną jest ciśnienie płynu hamulcowego , które nie ustępuje po mimo braku siły nacisku na pedał hamulca.
    Jakie mogą być tego przyczyny:
    1/rozwarstwienie przewodów hamulcowych (rozwarstwiona guma - może powstać wtedy zaworek jednokierunkowy)
    2/serwo ma "przebicie" i działa mimo ,że nie używasz hamulca.
    ZRÓB JESZCZE TAKA PRÓBĘ : NACISKAJ WIELE RAZY NA HAMULEC , NA POSTOJU NA NIE ODPALONYM SILNIKU , PODNIEŚ AUTO NA LEWARKU I ZOBACZ CZY WTEDY TEŻ KOŁA SIĘ ZABLOKUJĄ.
    W TEJ PRÓBIE NIE BIERZE UDZIAŁU SERWO WIĘC JEŚLI HAMULCE ZABLOKUJĄ TZN , ŻE SERWO ,JEST OK.

    CZEKAM NA WYNIKI PRÓB

  • Też zastanawiam się nad wężykiem..ale podejrzana jest też tarcza :kwasny: dlaczego? Jedno koło od początku usterki nagrzewało się bardziej drugie mniej... Lewe koło od początku mogło piec kiełbaski (mocniej), prawe jajecznice(lżej)... dziś wpadłem na pomysł aby zamienić tarcze z lewego na prawe i prawe bardziej się grzało niż lewe czyli jedna i ta sama tarcza grzeje mocniej... :zawstydzony: <!-- s:zawstydzony: --> Sprawdzałem serwo i na lewarku bez zapłonu koło nie kręci się swobodnie trzeba użyć siły i słychać tarcie klocka o tarczę więc może tarcza i wężyk??

  • anubis
    ziomek pisał:
    " Zaciski wyczyszczone, tłoczki też. gumki w idealnym stanie. Płyn zmieniony i układ odpowietrzony, tarcze wyczyszczone i.... "

    DLATEGO SZEDŁEM DALEJ....

    Ziomek Demontowałeś zaciski , wyjmowałeś z nich tłoczki ?????

  • Oczywiście, że tłoczki były zdemontowane. Są w bardzo dobrym stanie gładziutkie jak pupa niemowlaka 😉 <!-- s;) --> żadnych ubytków itp. dziś będę podmieniał klocki, tarcze, wężyki i nawet mam na podmianę pompę hamulcową, Musze dojść w końcu co to się dzieję..

  • Jak w sensacyjnym filmie...........
    czekam na rozwiązanie zagadki

  • Każdy film się kończy nawet sensacyjny 😉 Winowajcą okazało się............... serwo :zdegustowany: Po wymianie serwa samochód odżył. Spalanie spadło do 4,2 😄 <!-- s:D --> Nic nie hamuje i nie trze. Felgi są ciepłe a nie gorące jak żar. Jeszcze na przełomie miesiąca wymienię wężyki tak na zaś. Dziękuję WSZYSTKIM ZA POMOC. Okazuję się, że to co było najmniej obstawiane stało się przyczyną awarii...

  • Cześć.
    Jaka w końcu metoda była odpowiednia do sprawdzenia serwo?
    Mam te same problemy w Fabii.

  • [quote="szymek krusz "]ZRÓB JESZCZE TAKA PRÓBĘ : NACISKAJ WIELE RAZY NA HAMULEC , NA POSTOJU NA NIE ODPALONYM SILNIKU , PODNIEŚ AUTO NA LEWARKU I ZOBACZ CZY WTEDY TEŻ KOŁA SIĘ ZABLOKUJĄ.
    W TEJ PRÓBIE NIE BIERZE UDZIAŁU SERWO WIĘC JEŚLI HAMULCE ZABLOKUJĄ TZN , ŻE SERWO ,JEST OK. [/quote]

    [quote="szymek krusz"]Wciśnij pedał hamulca na zgaszonym silniku , i trzymając nogę na pedale odpal silnik.
    Jeśli pedał lekko jeszcze "wpadnie" tzn ,że serwo działa[/quote]

    nie jest to skomplikowane więc można zorbic i jedno i drugie dla pewności

  • Jak odpalam z wciśniętym hamulcem to czuć jak delikatnie opada pedał.
    Niby serwo OK.
    Jak pompowałem na wyłączonym a potem sprawdzałem czy da się ruszyć kołem to nie było zablokowane.
    Przednie na pewno mają opór. Żeby ruszyć tarczą(zdjęte koło) trzeba trochę siły użyć, ale można obracać. Tylne kręci się bez oporów(tylko na łożysku), jak obrócę to z 10 obrotów zrobi zanim się zatrzyma. W przednim się tak nie da, ale wydaje mi się że to jeszcze nie powód grzania. Jak sądzicie?
    Podczas jazdy w korku felgi stalowe przednie grzeją się tak, że ostatnio było czuć smród kołpaków nawet.

Log in to reply