[F1] wymian rozrządu... i co jeszcze?

Topic created · 16 Posts · 3086 Views
  • Kupiłem Fabie i wypadało by wymienić rozrząd.
    Skoda ma 83 000,
    1,4 benzyna 75KM 16V
    Co wymienić przy okazji?
    Planowałem dodatkowo wymienić olej, filtr oleju, filtr powietrza , co jeszcze?

    Planuje niedługo założyć intalację lpg, czy przed tym warto cos jeszcze wymienić?

  • chyba tylko nie wymieniłeś filtra paliwa 😉 Rozumiem, że rozrząd kompletny wymieniasz, a nie tylko pasek jak niektórzy 😉 Niech ogólnie zrobią Ci przegląd to będziesz wiedział co jeszcze trzeba wymienić albo w niedługim czasie będzie trzeba się tym zająć. Niech przyjrzą się zawieszeniu, hamulcom, sprawdzą płyny i ogólnie wszystko co się da 😉 <!-- s;) -->

    Jeśli chodzi o LPG to właściwie nic się nie wymienia dodatkowo. Gazownik Cię poinformuje jak eksploatować i na co zwracać uwagę.

  • Widzę, że masz wersję ICE. Więc obowiązkowo nowy filt przeciwpyłkowy i standardowa obługa klimatyzacji (przegląd + nabicie).
    U mnie ktoś załatwił sprężarkę właśnie przez nie dokonywanie regularnych przeglądów:(

  • [quote="dr O."] Niech ogólnie zrobią Ci przegląd to będziesz wiedział co jeszcze trzeba wymienić albo w niedługim czasie będzie trzeba się tym zająć. Niech przyjrzą się zawieszeniu, hamulcom, sprawdzą płyny i ogólnie wszystko co się da 😉 <!-- s;) -->[/quote]

    To już zrobiłem przy zakupie, byłem w ASO Skody i o dziwo byłem zadowolony z obsługi, zawieszenie przejrzane, trzeba było wymienić osłonę przegubu bo się zsuwała - zrobione

    Da się sprawdzić "jakość/zużycie" płynu hamulcowego i chłodniczego?

    [quote="dr O."]Jeśli chodzi o LPG to właściwie nic się nie wymienia dodatkowo. Gazownik Cię poinformuje jak eksploatować i na co zwracać uwagę.[/quote]

    Co do gazu to co nieco już wiem, bo do tej pory jeździłem Nexią z LPG, ale wiadomo że to już inny silnik, w Nexii jest pojedynczy wtrysk.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 14-03-2012, 13:08[/i] ][/size]
    [quote="comfort"]Widzę, że masz wersję ICE. Więc obowiązkowo nowy filt przeciwpyłkowy i standardowa obługa klimatyzacji (przegląd + nabicie).
    U mnie ktoś załatwił sprężarkę właśnie przez nie dokonywanie regularnych przeglądów:([/quote]

    Tak, mam ICE, klimatyzacja była nabijana jakoś niedawno ,mam papier, ale zastanowił mnie ten filtr przeciwpyłkowy, co to? To taki zwykły filtr do nawiewu?

    W zasadzie to nawet mam jakiś papier ze rozrząd był robiony przy 58tyś, a teraz mam 83tys, ale nie jestem pewien co do wiarygodności tego świstka.

  • [quote="emmjot"]Da się sprawdzić "jakość/zużycie" płynu hamulcowego i chłodniczego? [/quote]

    płyn chłodniczy sprawdza się głównie pod kątem temperatury zamarzania. Są takie proste mierniki - w każdym warsztacie powinni mieć 😉 Jeśli chodzi o płyn hamulcowy no to głównie patrzy się na jego wiek. Jeśli dawno nie był zmieniany to naprawdę warto 😉 <!-- s;) -->

  • [quote="emmjot"]

    Tak, mam ICE, klimatyzacja była nabijana jakoś niedawno ,mam papier, ale zastanowił mnie ten filtr przeciwpyłkowy, co to? To taki zwykły filtr do nawiewu?[/quote]

    tak to inaczej filtr kabinowy, który montujesz pod schowkiem pasażera 😉 <!-- s;) -->

  • [quote="dr O."]
    płyn chłodniczy sprawdza się głównie pod kątem temperatury zamarzania. Są takie proste mierniki - w każdym warsztacie powinni mieć 😉 <!-- s;) --> [/quote]

    No tak, faktycznie , nawet kiedys to robiłem 🙂

  • [quote="emmjot"]
    Tak, mam ICE, klimatyzacja była nabijana jakoś niedawno ,mam papier, ale zastanowił mnie ten filtr przeciwpyłkowy, co to? To taki zwykły filtr do nawiewu?

    W zasadzie to nawet mam jakiś papier ze rozrząd był robiony przy 58tyś, a teraz mam 83tys, ale nie jestem pewien co do wiarygodności tego świstka.[/quote]

    Filtr, który się znajduje koło schowka i filtruje powietrze, którym oddychasz wewnątrz auta:)
    Może być zwykły i niezwykły, jeżeli założysz węglowy to dodatkowo pochłonie Ci część szkodliwych i nieprzyjemnych zapachów typu spaliny.
    Warto dbać o regularną wymianę bo zapchany filtr oznacza słabą wydajność wentylacji i szyby mogą parować.
    W naszych warunkach dobrym nawykiem jest zmiana takiego filtra 2x w roku.

    Nie ryzykuj z rozrządem, ja miałem świstek ale z ASO i wbite dodatkowo w komputer serwisu więc miałem pewność.

  • [quote="emmjot"]
    Planuje niedługo założyć intalację lpg, czy przed tym warto cos jeszcze wymienić?[/quote]

    Świece.

  • Z jaką ceną mam się liczyć za wymianę rozrządu?

  • U mnie było 250 zł ok. 2,5 roku.

  • wymien rozrzad kpl.+ pompa wody przy okazji płyn,(uszczelniacze)walków +wału
    ogólnie jak juz robic tą strone to zalecam kpl.i raczej nie oszczedzac

  • mnie rozrzad kosztowal razem z pompa wody 550zl oczywiscie oryginał 😄 <!-- s:D --> moja fabcia boi sie zamienników

  • Ja wczoraj zapłaciłem za odświeżenie skody 1600zł - troche dużo mi sie wydaje... ale mam nadzieje że bedzie jej to służyć.
    Wymieniłem rozrząd, wszystkie filtry (x4), olej, płyn chłodniczy.
    Ponoć części wyniosły 1250 zł.

    Dostałem od mechanika listę rzeczy którą wymienił, ale nie miałem czasu tam zajrzeć (dziewczyna odbierała auto).

  • Wymieniałam na przełomie lutego i marca dokładnie to co Ty i za wszystko zapłaciłam 1350 zł. Bez żadnych zniżek. Normalnie na warsztacie. Filtry nie wiem jakie mam ale rozrząd SKF, olej Lotos.

  • U mnie wymienione zostały jeszcze świece.

Log in to reply