Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Kontrolka oleju - auto juz nie pali :(

Temat utworzony · 19 Posty · 11519 Wyświetlenia
  • Witam,
    Mam mega problem. Dziś jadąc do pracy rano pod robotą zapaliła sie kontrola ciśnienia oleju. Olej sprawdziłem i poziom był wiec zgasiłem auto i udałem sie do pracy. Po pracy odpaliłem auto i po przejechaniu zapaliła sie znów kontrolka ale za jakiś czas zgasła. pojechałem na stacje zalałem paliwko ruszyłem i stojąc do kasy silnik nie chodził jak powinniej znaczy się dziwnie postukiwał, ale nie jakoś głosno. Ruszyłem po zapłaceniu i autem szarpneło i dupa zgasł. Nie moża nim było zakręcić efekt był taki jakby brakowało mu prądu, wieć zacholowałem auto pod dom i podpiołem prostownik. Po 2h auto kręci ale jakby miał cieżko i nie pali. Macie jakieś pomysły?? Ręce mi już opadly. Mój silnik to 1.4 16V AUA.

    Aha i jeszcze jedno. Zakładając najgorsze czyli że będe musiał wymienić piec to czy moge zastosować np: BBY. Napiszcie także odośnie innych kodów silnika.

    Pozdrawiam

  • tak na szybko to moze byc tak ze pompa olejowa zostala uszkodzona i zatarles motor..

  • Te 16V silniki VW cierpiały na to, że na mrozie tworzył się lodowy czop na smoku wew. silnika co powodowało brak smarowania i w konsekwencji zatarcie silnika. Obawiam się, że to mogło Cię spotkać. VW swego czasu prowadził akcję serwisową na to, montowali tam coś ala grzałki.

  • [quote="MirekS"]Te 16V silniki VW cierpiały na to, że na mrozie tworzył się lodowy czop na smoku wew. silnika co powodowało brak smarowania i w konsekwencji zatarcie silnika. Obawiam się, że to mogło Cię spotkać. VW swego czasu prowadził akcję serwisową na to, montowali tam coś ala grzałki.[/quote]

    No i to mnie spotkało. Dziś był mechanior i zamim zobaczył auto to juz to podejrzewał. Auto kręci. Gość podejrzewa że złapało go na panewkach. W przyszłym tygodniu będę go odstawiał.

    Rozglądam sie za silnikami i mojego auta ale silników AUA to prawie niema. Jaki inny silnik podszedłby pod moja skrzynie. Jak to sprawdzić??

  • zapraszam do poczytania 😉 może się przydać http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=70915&highlight=#70915<!-- m -->

  • Dziś auto oddałem do mechaniora. Pomimo zatarcia przeskoczył jeszcze rozrząd i pogieło zawory. Głowica do roboty. Kurde załamac się idzie.

    Dr.O z tego linku co podesłałeś mogę wnioskować że jak kupię silnik BBY to osprzęt podejdzie czy jednak się myle. Mnie najbardziej to martwi w silniku BBY układ zapłonowy bo wygląda innaczej niż u mnie i czy rozkład śrób jest od skrzyni taki sam , od przepustnicy itd. Bo czymś się muszą różnic skoro mają inne oznaczenia.

    Pozdrawiam

  • AUA i BBY to bliźniacze konstrukcje, ale nie jestem w stanie stwierdzić czy i jakie są różnice między nimi. AUA był produkowany od 05/00 do 04/02, a BBY od 04/02. To jedyna różnica której jestem pewny. Czemu nie myślisz o AUA ?

  • MARKO slników AUA jest mało. Ja wczoraj znalazłem ich 3 a ty 5 za co Ci bardzo dziękuje. Wpisz BBY a znajdziesz od szczała 33. Skoro BBY jest nowszy to mogę sobie pomyśleć że będzie deczko ulepszony w stosunku do AUA. Sam nie wiem sytuacja jest zdeka do d..y.

    Pozdro

  • Myślę, że kupisz porządną używkę....trzymam kciuki

    [quote="MirekS"]Te 16V silniki VW cierpiały na to, że na mrozie tworzył się lodowy czop na smoku wew. silnika co powodowało brak smarowania i w konsekwencji zatarcie silnika. [/quote]

    ale jaja.....a tak chwalą te silniki w stosunku do 1.4 mpi.

  • [quote="4maly"]Ja wczoraj znalazłem ich 3 a ty 5 za co Ci bardzo dziękuje.[/quote]

    Sam musisz skalkulować co Tobie przede wszystkim się opłaca. Do silnika używanego musisz doliczyć, wymianę płynów pasków i rozrządu.

    [quote="kaliope"]ale jaja.....a tak chwalą te silniki w stosunku do 1.4 mpi.[/quote]

    Zawsze się coś znajdzie, co nawali w danym modelu silnika. [b]4maly[/b], miał akurat tego pecha lub (ale to nie zarzut) że mógł o niego nie zadbać w pewnym momencie.

    Chociaż sam nie wiem jak bym się zachował gdyby mi się kontrolka oleju raz zapalała i raz gasła. Myślę że tak samo - i tu był ten błąd. Jeśli jest stan oleju to raczej bym już chyba nie pojechał, albo zalałbym dla pewności trochę silnik świeżym olejem, żeby mieś pewność że go na górze nie brakuje i jakoś bym dojechał do domu. Ale to gdybanie po fakcie.

  • [quote="4maly"]BBY jest nowszy to mogę sobie pomyśleć że będzie deczko ulepszony w stosunku do AUA.[/quote]

    Czy jest ulepszony nie wiem, natomiast przyglądnij się bliżej rozwiązaniu modyfikacyjnym zastosowanym przez VW, byś drugiego silnika nie stracił za rok. Myślę, że dobrze by było byś udał się do ASO i zasięgnął bliżej języka na ten temat.

  • Witam
    Dziś kolejny dzień zmagań ze skoda. Zatarł sie drugi wałek rozrzady. Dół silnika jest OK. Pogiete zawory na cylindrze pierwszym. Najgorsze jest to że musze kupić pokrywe zaworów z wałkiem lub wałkami bo w tej pokrywie panewki sa stałe, a nie wiem czy można to naprawić. Złapało na trzeciej panewce od paska rozrządu. Wogóle olej to przypominał kawe z dużą ilością mleka syf zajebisty.

    Jutro zaworze głowice do regeneracji i zapytam czy u nich można naprawić ta pokrywę i ten wałek. Na allegro nic nie znalazłem więc jeszcz pozostaja szroty i giełda w gliwicach.

    Pozdro

  • jak się sytuacja rozwinęła? Jakie działania podjąłeś no i jakie są efekty tych działań?

  • Siema.

    Wczoraj odebrałem głowice i już jest w samochodzie. Wałek z pokrywą poszły do regeneracji do Siątka w bydgoszczy bo kupno tego graniczy z cudem. W ASO zaspiewali 1300 za wałek i 1500 za pokrywe. Babka w ASO poradziła mi żebym kupił sobie nowy silnik. Wogóle zrobiłem pare fotek z uszkodzen wałka i deka więc wrzuce ku przestrodze jak tylko deczko więcej czasu będzie. Generalnie remont z mechanikiem (robocizna 500 zł) będzie wynosił ok 2500 😞 <!-- s:( --> ale całą góre wyremontowałem za szczałem.

    Pozdrawiam

  • Że tak z ciekawości zapytam, jaki olej używałeś do tego silnika? Podobno nasze silniki są strasznie wrażliwe na jakość oleju.

  • [quote="comfort"]Że tak z ciekawości zapytam, jaki olej używałeś do tego silnika? Podobno nasze silniki są strasznie wrażliwe na jakość oleju.[/quote]

    Olej olejem, ja miałem syntetk PETRONASA, ale jak nie bedziesz dbał o odmę to każdy olej ci szlak trafi a poźniej silnik bo woda nie odparuje z silnika i zstanie w środku co doprowadzi do zamarznięcia i zaprzestania smaroawania.

    Odmy trzeba pilnować jak własnej D.....!!!

    Poniżej fotki ku przestrodze:

    [color=#FF0000]PROSZĘ NIE UŻYWAĆ SŁÓW POWSZECHNIE UWAŻANYCH ZA WULGARNE [/color]

  • Moja fabka była cały czas serwisowana w ASO, więc podejrzewam, że jeśli była jakaś akcja serwisowa to się na to załapała.
    Ciekawy jestem jak to można sprawdzić czy mam już poprawioną konstrukcję odmy 😕 <!-- s:/ -->

  • Sprawdz czy na wezu idacym od odmy z lewej strony filtra powietrza masz wtyczke i przewod. Jezeli tak to w tym wezu jest grzalka.