Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Brak prądu

Topic created · 30 Posts · 11744 Views
  • Witajcie 🙂 <!-- s:) -->

    Moja fabia 1.9 TDI sprawuje się od kilku miesięcy niezawodnie 🙂
    Lecz dzisiaj zdarzyło się coś nieoczekiwanego 😞
    Mianowicie przyjechałem z trasy na bazę, odśnieżyłem i zapaliłem skodzinkę by się nagrzała zanim skończę pracę. I tak, odstawiłem firmowe wsiadłem do mojej ukochanej fabii. Zgasiłem na chwile silnik i gdy po kilku sekundach chciałem go znowu odpalić, to zachował się tak jakby był całkowicie rozładowany akumulator. Próbowałem kilka krotnie i nic 😕 to samo....
    Podstawiłem drugie auto i podładowałem na kablach i odpalił od strzała.
    Byłem pewien, że może coś od ładowania, jakiś kabel czy coś ale żadna kontrolka mi nie świeciła i to mnie zdziwiło.
    Nie wiecie może co jest przyczyną ?

  • Sprawdź najpierw ładowanie miernikiem.

  • u mnie jest coś takiego że jak zapale to nie ma ładowania, muszę dodać gazu żeby obroty skoczyły do 1500 i się włancza. Nie wiem czy tak jest w każdej ale w mojej tak jest.

  • [quote="xrolex23"]Sprawdź najpierw ładowanie miernikiem.[/quote]
    Witam. Tak jak kolega pisze sprawdź ładowanie. Nie jestem pewien jak powinno być,ale jak u kumpla przestał ładować alternator to żadna kontrolka mu się na blacie nie zapaliła a powinna. Moim zdaniem pierwszy raz odpaliłeś auto,bo w akumulatorze było jeszcze sporo energii,potem cała pozostała energia zjedzona została przez elektryke (wentylator nagrzewnicy,elektronike silnika,itp. i po zgaszeniu auta akumulator był już na tyle "wydojony",że rozrusznik już zaniemógł i całość zgasła. Piszesz,że drugi akumulator odpalił auto na raz, czyli morał tej bajki jest taki jak opisuje powyżej - brakuje ładowania. Napisz jak dojdziesz do czegoś mądrego co było przyczyną. Pozdrawiam.

  • [quote] Nie jestem pewien jak powinno być [/quote]
    Powinno ładować 14,4 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="xrolex23"][quote] Nie jestem pewien jak powinno być [/quote]
    Powinno ładować 14,4 🙂 <!-- s:) -->[/quote]
    Witam. Tak właśnie coś koło tego ( powyżej 14 V ) bez włączonych świateł,ze światłami trochę mniej (nie mniej niż 13,8 V). Pozdrawiam.

  • ale koledzy od samego początku ? bo u mnie nie ładuje od początku, muszę dodać gazu....

  • A aku ile ma ??Na kblach pewnie odpalił z drugiego aku.

  • [quote="nicram"]A aku ile ma ??Na kblach pewnie odpalił z drugiego aku.[/quote]

    Raczej brak obwodu.

    Jak wyzgonujesz jeden aku i podepniesz drugi to i tak razem nie uciągną od razu.

    Proponowałbym na samym początku posprawdzać klemy i ich połączenie z aku.

    PawelMusic1989 => <!-- s=> --> sprawdź kable między alternatorem a aku, czy wszystko jest popodpinane jak trzeba, czy się któryś nie grzeje. Kontrolka ze szczególnym uwzględnieniem przewodu odpowiedzialnego za wzbudzenie. Jeśli w kablologii jest ok, a miernik pokazuje to co kontrolka (czyli pasuje kuknąć, czy mimo kontrolki tego ładowania nie ma), to kolejnym podejrzanym będzie regulator napięcia.

  • hmmmm no wszystko jest ok. Ten alternator jest wymieniony rok produkcji na nim to 2008 i jest to oryginał. Z tego co zauważyłem to ma łożysko wysprzeglające.

  • u mnie też po odpaleniu nie ma ładowania musze wejsc na 1800 obrotow i juz ładowanie jest w paru fabiach tdi sprawdzałem ładowanie i wychodzi ze ten typ tak ma, co do ładowania z obciazeniem i bez powinno być w granicach 13,9-14,5 V
    aha jeszcze słowo o nie palacej sie kontrolce sygnalizujacej brak ładowania zapala sie ona kiedy napiecie spada do granicy mniej wiecej 10V czyli pada nam ładowanie i jeszcze mozemy przejechac 10-20kilometrow zanim napiecie spadnie i zapali sie kontrolka a jak sie juz zapali to mamy problem bo napiecie jest juz tak niskie ze po kolei w aucie zaczyna sie wszystko wylaczac

  • [quote="Mir_UTG"]u mnie też po odpaleniu nie ma ładowania musze wejsc na 1800 obrotow i juz ładowanie jest w paru fabiach tdi sprawdzałem ładowanie i wychodzi ze ten typ tak ma[/quote]

    Nie zgodzę się moje TDI ma od razu ładowanie bez żadnych przegazówek.
    Trzeba szukać coś u [b]Ciebie[/b] jest nie tak.

  • [quote="MirekS"]
    Nie zgodzę się moje TDI ma od razu ładowanie bez żadnych przegazówek.
    Trzeba szukać coś u [b]Ciebie[/b] jest nie tak.[/quote]

    No jak nie ma faktycznie ładowania to opcje są trzy - opór na przewodach do akumulatora, regulator napięcia albo przewód wzbudzający.

  • kolega ma takiego samego TDI-ka tylko z 2005 i ma tak samo. Czyli może były takie modele ? Żeby to była jedna sztuka a to już kilka.....

  • [quote="PawelMusic1989"]kolega ma takiego samego TDI-ka tylko z 2005 i ma tak samo. Czyli może były takie modele ? Żeby to była jedna sztuka a to już kilka.....[/quote]

    Raczej taka sama usterka/wada fabryczna.

    Nie powinno być sytuacji braku ładowania przy odpalonym silniku.

  • mi to tam nie przeszkadza. Zapalam chwilkę chodzi, dodaje gazu i jest ok 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="PawelMusic1989"]mi to tam nie przeszkadza. Zapalam chwilkę chodzi, dodaje gazu i jest ok 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Zbędne spadki napięcia? Żeby to "chwilkę chodzi" nie zaszkodziło autu...

  • koledze już 6 rok z rzędu tak chodzi i jakoś nie szkodzi. I serwisuje auto w skodzie. Więc nie wiem czy to do końca wada fabryczna.

  • Tego ładowania na mierniku faktycznie nie ma?

  • nie nie ma. Właśnie dzisiaj to sprawdziłem. Po włączeniu auta napięcie utrzymuje się w okolicach 12V z tendencją spadkową (normalne cała elektryka auta) Po dodaniu gazu napięcie wzrasta do 14,8.

Log in to reply