[F1] awaria silnika 1.2 12v. Pare błędów, pali na 2 cyl

Topic created · 7 Posts · 7601 Views
  • Po pierwsze witam wszystkich, mam nadzieję, że mi pomożecie 🙂 <!-- s:) -->

    otóż dzisiaj podczas jazdy zapalił się helikopter i silnik zaczął kopcić na 2 gary. Zatrzymałem się na światłach, po wyżej 2 tys już nie wskoczył to szybko zepchnąłem go na parking ale mniejsza o to.

    po podłączeniu do kompa wyskoczyły takie błędy

    
    VAG-COM Version&#58; Release 409&#46;1-US
    
    
    Chassis Type&#58; 6Y - Skoda Fabia
    Scan&#58; 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69
     
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01&#58; Engine
       Controller&#58; 03E 906 033 F
       Component&#58; 1,2l/4V SIMOS3  00HS5330
       Coding&#58; 00071
       Shop #&#58; WSC 20270
       TMBPY46Y833827260     SKZ7Z0C1984089
    2 Faults Found&#58;
    16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
                P0301 - 35-10 - - - Intermittent
    17966 - Shareware Version&#46; To Decode all DTCs
                P1558 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    Readiness&#58; 0000 0000
    
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03&#58; ABS Brakes
       Controller&#58; 6Q0 907 379 G
       Component&#58; ABS 5&#46;7     FRONT   V30
       Coding&#58; 00044
       Shop #&#58; WSC 13765
    1 Fault Found&#58;
    01314 - Engine Control Module
                79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
    
    
    
    16685 P0301 Cylinder #1 &#8211; wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
    
    17966 P1558 Nastawnik przepustnicy &#40;silnik krokowy&#41; ISC lub obwód &gt; przewody, ISC, silniczek krokowy
    
    01314 Sterowniki silnika
    

    możliwe, że jest tego więcej bo wyskoczył mi komunikat o nie aktywowanym vagu ( szukałem wersji 409.1 ale ciężko znaleźć )

    Przeszukałem trochę forum i odnośnie 1 błędu prawdopodobnie mam cewkę lub świece do wymiany prawda ?

    Ale co z pozostałymi dwoma ? a w szczególności z tym 3 ?

    I takie pytanko, czy jak serwisuje co rok auto w ASO to gwarancja obejmuje coś takiego czy nie ?

  • Skoro jest to 1.2 to prawdopodobnie masz uszkodzoną cewkę sądząc po pierwszym błędzie.
    Serwisowanie nie obejmuje gwarancyjnej wymiany gdy skończą się dwa lata.

  • [b]MirekS[/b], Mirek też miałem sytuację z cewką, ale u mnie się nie dymiło, czy są różne powody, żeby się w jakiś sposób uszkodziła

  • dzięki za odpowiedź. W tym tyg będę brał się za wymianę cewek i świec. Jak robic to kompleksowo.
    Takie pytanko tylko, jakie świece kupić i gdzie ( przy okazji cewki ) by wyszło w miarę tanio

  • [b]kubex[/b], Jeżeli chodzi o sklepy z częściami do skody w Poznaniu to poniżej masz dwa linki:

    http://www.skoda-sis.pl/<!-- m -->

    http://www.skodasklep.com.pl/kontakt.htm

    Oba sklepy są bardzo dobrze zaopatrzone, najlepiej zadzwoń i porównaj gdzie wychodzi korzystniej cenowo.

    Co do świec to ja polecam świece NGK, sam mam 1.2 HTP (z LPG) i śmigam na NGK-ach kupionych zresztą w sklepie Skoda SIS, zero problemów jak dotychczas. W tym drugim sklepie nie mają NGK - sprzedają oryginalne Skody (czyt. BRISK).

  • dzięki bardzo szukając na pewno tam zadzwonię 🆗 <!-- s🆗 -->

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 22-12-2011, 14:13[/i] ][/size]
    Hmm wymieniłem na razie świece bo cewki jeszcze nie doszły, chcieliśmy odpalić to przy odpalaniu pika alarm i tak jak by próbował ale nie odpala. Co to może znaczyć ? Akus się rozładował czy alarm rozkodował ?

    P.S 1: miałem dziwną biała maź na świecy od strony cewki. co to może być ?
    P.S 2: I do kiego grzyba jak odczepić przewody od cewek ?

  • Jak się udała cała operacja?

Log in to reply