[F1] awaria silnika 1.2 12v. Pare błędów, pali na 2 cyl
-
Po pierwsze witam wszystkich, mam nadzieję, że mi pomożecie <!-- s:) -->
otóż dzisiaj podczas jazdy zapalił się helikopter i silnik zaczął kopcić na 2 gary. Zatrzymałem się na światłach, po wyżej 2 tys już nie wskoczył to szybko zepchnąłem go na parking ale mniejsza o to.
po podłączeniu do kompa wyskoczyły takie błędy
VAG-COM Version: Release 409.1-US Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 03E 906 033 F Component: 1,2l/4V SIMOS3 00HS5330 Coding: 00071 Shop #: WSC 20270 TMBPY46Y833827260 SKZ7Z0C1984089 2 Faults Found: 16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 35-10 - - - Intermittent 17966 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1558 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent Readiness: 0000 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 6Q0 907 379 G Component: ABS 5.7 FRONT V30 Coding: 00044 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent 16685 P0301 Cylinder #1 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie 17966 P1558 Nastawnik przepustnicy (silnik krokowy) ISC lub obwód > przewody, ISC, silniczek krokowy 01314 Sterowniki silnika
możliwe, że jest tego więcej bo wyskoczył mi komunikat o nie aktywowanym vagu ( szukałem wersji 409.1 ale ciężko znaleźć )
Przeszukałem trochę forum i odnośnie 1 błędu prawdopodobnie mam cewkę lub świece do wymiany prawda ?
Ale co z pozostałymi dwoma ? a w szczególności z tym 3 ?
I takie pytanko, czy jak serwisuje co rok auto w ASO to gwarancja obejmuje coś takiego czy nie ?
-
Skoro jest to 1.2 to prawdopodobnie masz uszkodzoną cewkę sądząc po pierwszym błędzie.
Serwisowanie nie obejmuje gwarancyjnej wymiany gdy skończą się dwa lata. -
[b]MirekS[/b], Mirek też miałem sytuację z cewką, ale u mnie się nie dymiło, czy są różne powody, żeby się w jakiś sposób uszkodziła
-
dzięki za odpowiedź. W tym tyg będę brał się za wymianę cewek i świec. Jak robic to kompleksowo.
Takie pytanko tylko, jakie świece kupić i gdzie ( przy okazji cewki ) by wyszło w miarę tanio -
[b]kubex[/b], Jeżeli chodzi o sklepy z częściami do skody w Poznaniu to poniżej masz dwa linki:
http://www.skoda-sis.pl/<!-- m -->
http://www.skodasklep.com.pl/kontakt.htm
Oba sklepy są bardzo dobrze zaopatrzone, najlepiej zadzwoń i porównaj gdzie wychodzi korzystniej cenowo.
Co do świec to ja polecam świece NGK, sam mam 1.2 HTP (z LPG) i śmigam na NGK-ach kupionych zresztą w sklepie Skoda SIS, zero problemów jak dotychczas. W tym drugim sklepie nie mają NGK - sprzedają oryginalne Skody (czyt. BRISK).
-
dzięki bardzo szukając na pewno tam zadzwonię <!-- s -->
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 22-12-2011, 14:13[/i] ][/size]
Hmm wymieniłem na razie świece bo cewki jeszcze nie doszły, chcieliśmy odpalić to przy odpalaniu pika alarm i tak jak by próbował ale nie odpala. Co to może znaczyć ? Akus się rozładował czy alarm rozkodował ?P.S 1: miałem dziwną biała maź na świecy od strony cewki. co to może być ?
P.S 2: I do kiego grzyba jak odczepić przewody od cewek ? -
Jak się udała cała operacja?