[F1] układ kierowniczy
-
Witam!
Jestem nowym posiadaczem Skody Fabii 1.4 16V automat sedan. Przebieg 66 000- auto niebite.
Mam problem z układem kierowniczym. A mianowicie :podczas jazdy a szczególnie skrętów kierownica raz wraca do stanu zerowego, innym razem po skręcie auto wraca do jazdy na wprost ,ale kierownica już nie ustawia się poziomo tylko z jakimś odchyleniem.
Auto nie zachowuje się zbyt stabilnie w szybkich zakrętach.
Zawieszenie sprawdzone-wszystko ok, zbieżnośc ustawiona , a problemy nadal występują.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? -
[quote="majpio"]Zawieszenie sprawdzone-wszystko ok, zbieżnośc ustawiona ,[/quote]
kto sprawdzał i co ? łaczniki stabilizatora, gumy na łacznikach ? tylne tuleje wahacza przedniego ? z drugiej strony - opisana sytuacja NIE JEST dziwna, na to może mieć wpływ wiele czynników.
chociażby stan opon <!-- s;) -->
w Fabii nie ma wspomagania elektrycznego , tylko elektro - hydrauliczne.ciekaw jestem postępów w sprawie.
poza tym - witaj na FCP, i zapraszam do tematu [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=6758]TUTAJ[/url]
-
przed ustawieniem zbieżności ,oddałem auto zaprzyjaźnionemu mechanikowi, który sprawdzał je na warsztacie i żadnych luzów w zawieszeniu nie stwierdził.
Może jakieś naprowadzenie ,gdzie jeszcze mogę szukać. -
Może to będzie głupie ale życiowe...
Ciśnienie w oponach odpowiednie? Nie schodzi?
Łączniki stabilizatorów sprawdzone? u mnie luzu nie było, a i tak wymagały wymiany (w dodatku koszt jest niewielki)
Opony w jakim stanie?
I co to znaczy "niestabilnie na zakrętach"?
Kierownica raz wróci i samochód pojedzie prosto, gdy droga jest prosta i nie ma pochylenia w żadną stronę.Moja kobieta mówi mi zawsze tak: "Przeczulony jesteś! Nic sie nie dzieje!"
-
Wczoraj zmieniane opony na pewne zimowe-także ciśnienie i opony można wyeliminować napewno.Łączniki luzów nie mają-więc jak inaczej mogą być uszkodzne?
Auto zawsze jedzie prosto, nieważne do jakiego stanu wróci kierownica.
"Niestabilne w zakrętach" - auto reaguje jak by z opóźnieniem na skręt kierownicą.
Auto jest wyrażnie wyrzucane przodem skręcając w prawo.
Zauważyłem jeszcze jedna prawidłowość- a mianowicie ,przy skręcaniu w lewo i powrocie kierownicy do jazdy na wprost, nie ustawia się ona już poziomo ,tylko jest jakieś 10 stopni przestawiona w lewo.Przy skrętach w prawo nie ma takiego efektu. -
A luzy w układzie kierowniczym sprawdzone?
-
W jaki prosty sposób luzy można sprawdzić?
-
[quote="majpio"]W jaki prosty sposób luzy można sprawdzić?[/quote]
najlepiej na stacji diagnostycznej. wtedy diagnosta poogląda i rozwiąże Twój problem. -
[quote="majpio"]W jaki prosty sposób luzy można sprawdzić?[/quote]
najprościej to na postoju przy wyłączonym silniku chwyć za kierownice i rób małe, szybkie ruchy prawo-lewo.. jeśli wyczujesz, usłyszysz luz to znaczy ze masz drążek kierowniczy, końcówkę drążka kierowniczego wybitą lub co gorsza przekładnia kierownicza Ci sie "kończy"PS: to jeśli chodzi o układ kierowniczy
-
To nie do końca jest tak, bo nawet jak masz wszystko tip top, przy wyłączonym silniku będzie słychać takie minimalne stuki, przez to, że maglownica nie pracuje? <!-- s;) -->