[F1] 1.4 MPI 44KW regulacja zaworów

Topic created · 7 Posts · 20958 Views
  • A więc tak jak w temacie wymieniam uszczelke pod głowicą i mechanik pokazał mi że nie mam kompletnie żadnego luzu na zaworach i że należy wyregulować też zawory bo są śrubki do regulacji. I teraz moje pytanie czy w tym silniku robi sie regulacje zaworów?
    Z tego co sie dowiedziałem to jest stary silnik skodowskich jeszcze z felicji 1.3 tylko że z małymi ulepszeniami, w felicji robi sie regulacje zaworów jest nawet instrukcja jak to zrobić
    http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Felicia/40<!-- m -->
    W fabi podobno że sie tego nie robi ponieważ są hydrauliczne popychacze i cos tam o kompensacji zaworów jedynie co sie robi to regulacja wstępna (też nie wiem co to oznacza)
    I teraz końcowe pytanie, słuchać tego mechanika i zrobić to regulacje zaworów czy to tylko pogorszy sytacje?
    Za szybko odpowiedź z góry dziekuje ponieważ ma być to robione jutro
    Pozdrawiam

  • Ja też nigdy nie robiłem reg. zaworów w MPI aż do sprzedania, bo tak jak piszesz jest tam hydrauliczna kompensacja luzów zaworowych.

  • [url=http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=10702&hilit=regulacja+luzu+zaworowego]Temat 1[/url]
    [url=http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=9020]Temat 2[/url]
    wszędzie piszą o wstępnej regulacji...

  • no i zrobiliśmy tą regulacje wstępną według tej instrukcji serwisowej
    [quote]Nastawienia podstawowego popychaczy hydraulicznych nie trzeba wykonywać, gdy tylko wymieniana była uszczelka pod głowicą.
    Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie

    • klucz dynamometryczny
      Przebieg pracy
      – Obracać wałem korbowym aż do przekrycia zaworów 4. cylindra (zawór dolotowy otwiera się, zawór wylotowy zamyka się ).
      – W 1. cylindrze odkręcić nakrętki kontrujące śruby regulacji dźwigienek popychaczy.
      – Następnie śruby regulacyjne wkręcić w dźwigienki popychaczy, aż pomiędzy dźwigienką popychacza i zaworem wyczuwalny będzie luz.
      – Śruby regulacyjne obu dźwigienek popychaczy lekko obrócić do zaworów, aż nie będzie luzu. Poruszając dźwigienką popychacza, sprawdzić, czy jest jeszcze luz. Dokładne przyleganie uzyskuje się, gdy skasowany zostanie cały luz.
      – Śruby regulacyjne od tego punktu obrócić dalej o dwa obroty. Przykręcić nakrętkę kontrującą i dokręcić momentem 13 Nm.
      – Prace nastawcze dla pozostałych cylindrów wykonać według poniższej tabeli:

    Regulacja Przekrycie zaworów
    cylinder 1 cylinder 4
    cylinder 3 cylinder 2
    cylinder 4 cylinder 1
    cylinder 2 cylinder 3

    Po zamontowaniu nowych popychaczy hydraulicznych przez ok. 30 minut nie wolno uruchamiać silnika. Popychacze hydrauliczne muszą osiąść (inaczej zawory mogą być cały czas otwarte i stykać się z tłokami).

    Tyle procedura w serwisówce.
    [/quote]
    bo złożeniu całości okazało się że nie pali na dwa cylindry, gdzie może być problem? mechanik podejrzewa że z tym ustawieniem zaworów jest coś nie tak bo dwa cylindry palą a dwa nie.... 😞 <!-- s:( -->

  • Regulacje należy przeprowadzać powoli , dokładnie przestrzegając instrukcji (którą załączyłeś)
    Ja ustawiałem według niej i wszystko ok.

  • a więc meczyliśmy sie jeszcze kilka godzin z tym samochodem ale sie w koncu udalo, błąd tkwił w błednej regulacji wstepnej ponieważ potem dalej regulowaliśmy tylko tamte zawory które nie chodziły az w koncu sie udalo, najpierw palil na 3 gary, a potem na 4, ewentualnie jeszcze w poniedzialek pojade do niego czy nie utworzyły sie jakies ewentualne luzy i nie bedzie potrzebna jakas korekcja.
    Teraz podsumowując wymieniłem cały plyn chłodniczy, nowy olej i uszczelke pod głowicą oraz regulacja wstepna zaworów, po tym zabiegu co sie zdziwilem obroty na zimnym silniku juz nie falują oraz ustał klekot silnika jak był zimny (wiec to byly zawory).
    Pisze to po to aby ktoś kto ma podobne objawy wiedział za co sie zabrać 🙂 <!-- s:) -->
    Aha cała naprawa wyniosła mnie jakies 400 zl
    Olej mobila syntetyk 4l 120zl + filtr 20zl
    3 litry g12 koncentrat 50zł
    uszczelka pod glowica, pod pokrywa zaworow i pod kolektory 70 zł
    naprawa mechanika 150zł
    Jak myslicie duzo czy malo?
    Dziekuje wszystkim za pomoc

  • Cenowo jest ok.

Log in to reply