[F1] Regulacja podświetlenia zegarów i podświetlenie

Topic created · 13 Posts · 2919 Views
  • Witam,

    Pare dni temu przyjechał do mnie ubezpieczyciel i zamontował mi w samochodzie "Smartbox". Nie będe sie rozpisywał o tym urządzeniu, bo aż wstyd coś takiego mieć w samochodzie. Ale problem sie pojawił po paru dniach gdy musiałem autkiem jechać gdy było ciemno i włączyć światła.

    Ku mojemu zdziwieniu nie działa mi regulacja podświetlenia zegarów i nie podświetla sie regulacja nawiewu, ogrzewania itd... Myśle że podczas montażu smartboxa gość coś pochrzanił w wiązce elektrycznej (tam gdzie sie włącza światła) ponieważ tam go gdzieś wcisnoł i tam sie wpinał do zasilania.

    Mógłby mi ktoś pomóc podsyłając jakiś schemacik podłączenia kabli w tych okolicach lub jakieś zdjęcia, lub cokolwiek, żebym wiedział jak to tam ma być oryginalnie by to podświetlanie działało i regulacja tegoż podświetlania...

    Z góry dzięki

  • Mogła się wypiąć wtyczka od regulacji podświetlenia. Opis włącznika świateł
    i regulatora masz tutaj:www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3443
    omron

  • Oto mi chodziło, a nie mogłem tego znaleźć.

    Dzięki wielkie 🙂 <!-- s:) --> Normalnie, kocham to forum...

    A smartbox to takie urządzenie, które monitoruje "jakim jestem kierowcą" Tzn przyśpieszanie i gwałtowne hamowanie, wchodzenie za szybko w zakręty, przekraczanie prędkości (akurat to na szczęście coś nie działa). Wysyła informacje do ubezpieczalni a ta biorąc pod uwage te czynniki zmniejszy mi kwote ubezpieczenia lub zwiększy 😕 . Codziennie wystawiają mi ocene i moge je sprawdzić w internecie. A wiecie ile tutaj kosztuje ubezpieczenie dla młodego kierowcy z takim smarboxem? około 2 tys Funciaków na rok, a bez niego? od 5 tys funciaków w góre... Szkoda gadać...

    A dzwonić mi sie tam już nie chce, bo tylko same problemy z tym ubezpieczycielem...

  • [quote="krzysiekem"] A wiecie ile tutaj kosztuje ubezpieczenie dla młodego kierowcy z takim smarboxem? około 2 tys Funciaków na rok, a bez niego? od 5 tys funciaków w góre... Szkoda gadać...
    [/quote]
    O kuźwa... a nie możesz auta zarejestrowac i ubezpieczyć w Polsce?

  • OT.

    [quote="krzysiekem"]A smartbox to takie urządzenie, które monitoruje "jakim jestem kierowcą"[/quote]
    uważam to za doskonały pomysł. jak masz kase to szalejesz, jak nie - jeżdzisz busem 🙂 <!-- s:) -->
    w niemczech płaca od mocy samochodu... a u nas - od pojemności która już nie jest wyznacznikem mocy.... np. 1.4 TSI - 180 KM vs 1,9 SDI 64KM ... i jak tu mądrze żyć ?

    EOT.

  • Ja bym raczej powiedział, że tutaj przede wszystkim dbają o bezpieczeństwo...

    A młodzi Anglicy to głąby bez wyobraźni, bez wychowania i wykształcenia. Niestety taka jest prawda. A najgorsze jest to, że ich stać zapłacić 5tys za ubezpieczenie i jeździć jak idiota.

    Swoją drogą ten Smartbox nie jest zły, po jakimś czasie oceniam nawet, że nie oceniają wcale surowo ale przesadzają z tym, że w godz między 23 a 6 rano nie powinnienem jeździć i nawet krótka przejażdżka zaniża bardzo bardzo średnią ocenę.

    A w Polsce jest w ogóle możliwość zarejestrować pojazd z kierownicą po prawej?

    No nic, zeszliśmy z tematu...

    Jutro biorę się za to podświetlenie, bo w końcu mam dzień wolnego....

  • [quote="krzysiekem"]A w Polsce jest w ogóle możliwość zarejestrować pojazd z kierownicą po prawej?[/quote]

    nie

  • Jak to nie?;>
    Oczywiście że jest taka możliwość. Tylko że jest z tym masa roboty. Trzeba przede wszystkim udowodnić, że samochód był seryjnie produkowany z kierownicą po prawej stronie. Trzeba spełniać jeszcze jakieś warunki, ale nie pamiętam jakie. Czytałem w necie jak chłopak rejestrował nissana skyline w PL i poruszał się na polskich blachach, ale wymaga to więcej zachodu niż to warte.

  • jednym słowem i tak nie ma co rejestrować

  • [quote="dr O."][quote="krzysiekem"]A w Polsce jest w ogóle możliwość zarejestrować pojazd z kierownicą po prawej?[/quote]

    nie[/quote]

    I bardzo dobrze. Choćby ze względu na wyprzedzanie. Żeby zobaczyć czy jest możliwość wyprzedzania, kierowca musi wjechać połową auta na lewy pas jezdni.

  • Wiem ze to nie na temat, ale tak z ciekawosci - ubezpieczenie kosztuje 5 tys Pf. rocznie
    a ile kosztuje piecioletnia Fabia?
    Na zdjeciu masz Fabia I wiec napewno nie jest nowka, oplaca sie pelne kasko?

  • Skoda Fabia, którą ja kupiłem kosztowała mnie 700 Funtów.

    Jak widać ubezpieczenie kilkakrotnie przekraca wartość samochodu.

    No co prawda ubezpiecznie które mam to OC + AC 🙂 <!-- s:) -->

  • A tego to już nie wiem i wole sie w sumie nie przekonać nigdy o tym... 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply